Hei. Koetteko koskaan ristiriitaa wiccan ja aikaisemmin opittujen uskonnollisten asioiden välillä? Minä olen jo vuosia seilannut wiccan ja kristillisyyden välillä ja ajoittan jopa lakannut harjoittamasta wiccaa. Aina se wiccalaisuus vaan palaa. Esim juuri lähiaikoina olen saanut kahdelta ystävältäni pyynnön tehdä loitsu tai rituaali heidän asioidensa puolesta. En ole suostunut, koska en ole ehtinyt perehtyä heidän asioihinsa tarpeeksi. Kaipaatteko koskaan muiden wiccojen seuraa? Minä olen miettinyt jopa jonkinlaisen wiccayhdistyksen perustamista jotta voisimme yhdessä luoda jotain konkreettista ja esim viettää juhlia yhdessä. Koen muut pakanauskonnot niin synkkinä etten ole halunnut ottaa pakanayhdistyksiin osaa. Wiccalaisuus on kuitenkin niin valoisa ja positiivinen uskonto ja voima.
wicca ja muut uskonnot
1
133
Vastaukset
- azuraterina
Ehkä seilaat näiden välillä, koska maailmankatsomuksesi perusta on lähinnä kristinuskoinen ja toisaalta wiccalaisuus edustaa asioita, joita koet enemmän olevan lähellä sinua, vaikka et kykene kiintymään sen uskonnolliseen puoleen.
Minulla oli pitkän aikaa samanlainen ongelma kuin sinulla. Vuosia yritin sovittaa niitä asioita, jotka olin oppinut, niihin asioihin, jotka vain koin oikeiksi. Oli vaikeaa oppia ymmärtämään wiccalaisuuden maailmankatsomusta. Mutta kun lopulta ymmärsin asian, minulla ei ollut enää mitään tarvetta valita uskontojen väliltä. Ne ovat vain siistejä kategorioita. Ehkä sinun tarvitsee perehtyä enemmän kristinuskoon ja wiccalaisuuteen ja löytää maailmankaikkeutesi muoto itse. Jos et päätöstäsi tee itsenäisesti, ei uskonnollisen vakaumuksesi perusta ole koskaan vahva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225224- 254388
- 282531
- 342264
- 372008
- 151928
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191617- 121541
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211277Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101184