Kun Ukrainan presidentti Victor Janukovitsh? liittoutui Venäjän presidentin Vladimir Putinin kanssa, suuttuivat ukrainalaiset Nämä halusivat päästä EU:n jäsenyyteen, parempaan elintasoon, eroon Venäjästä etc,,olivat seuraukset tunnetut.
Putin ei ukrainalaisten aikaansaannoksia hyväksynyt vaan otti ikään kuin lain omiin käsiinsä. Krim on nyt Venäjän hallussa, se vallattiin "piilovenäläisin voimin".
Ei varmaan yksikään ihminen maailmassa voi hyväksyä tuollaista rikosta, jonka Putin teki
Länsimaat painostavat harkitusti, laajasti ja voimakkaasti. Putin on pian polvillaan - onneksi.
Kansainvälinen laki
21
194
Vastaukset
Terve Rune
Mielenkiintoinen maa meillä naapurina.
Se mullistaa tempuillaan maailmaa parin kolmen kymmenen vuoden välein, joskus onnistuen, joskus epäonnistuen, mutta aina se otsikoihin pääsee.Siinä maassa ollaan totuttu suljettuihin rajoihin ja tiukkaan valvontaan. En usko, että länsimaiden uhkaukset hetkauttavat valtaapitäviä (-pitävää).
Tiukalla sensuurilla ja oikealla propagandalla kuka tahansa nousee kansan silmissä suureksi johtajaksi ja maan pelastajaksi. Onhan se nähty ennenkin.
Sapettaa vain, että juuri kun ollaan liennytty kavereiksi ja kesämökkinaapureiksi, on jälleen varattava kilo voita paistamiseen.He, he. Tietääkö naapurisikin jo aikeitasi.
- Makriina ek
No minä mietin asiaa ihan noin yleisellä tasolla, Itä-Suomen tilanteen mukaan. Onhan näitä naapureita kyllä meidänkin mökkipitäjässämme, mutta omat lähinaapurini ovat saman suvun jäseniä, eikä sinne mahdu muut. Näiissäkin kyllä....
- mökinmyyjä
Minulla on melkein rajalla kesämökki.
Olen sitä myymässä ja minulle on sama kenen kukkarosta minä rahat saan kunhan kaupaksi menee.
Ei kansaa voi syyttää huonon johtajan päätöksistä. Kansaa kasvatetaan kurissa ja nuhteessa, oma huuto on siellä usein vaiennettu asein.
Me sentään saamme vielä vaikka huutaa toreilla ja turuilla, mutta onhan tämä elämä rajattua, lakien ja asetusten kanssa pärjää, tuo EU ja muut, hiukan liikaa asetuksia.- "Suo siellä,
vetelä täällä!"
Tai pitäisikö ongelmista puhuttaessa sanoa "etelä täällä"?
Asumme noin parinkymmenen kilometrin päässä Venäjän rajasta. Lähikaupungissamme käy paljon venäläisiä ostosmatkalla. Heidän käytöksensä on täysin korrektia ja asiallista, mutta Venäjää koko kansakuntana kammoksun, pelkään kulloisenkin maata johtavan "putinin" mielen ailahteluja.
Ystävämme ehdottivat, että menisimme yhdessä käymään Viipurissa. He ovat syntyneet siellä, mutta eivät koskaan sodan jälkeen käyneet. Me olemme käyneet, eikä viime visiitillämme kaupunki antanut kovin miellyttävää yleiskuvaa,talot ja kadut täysin retuperällä. Lapsellisesti selitin ystävillemme, että en uskalla mennä käymään koko maassa. Mitä jos arvaamaton johtaja saa päähänsä sulkea rajat: Kukaan ei pääse ulos eikä sisälle maahan. Kauhuskenaario tietenkin j vilkkaan mielikuvitukseni tuotetta, mutta r...ä on kuulemma r...ä, vaikka voissa paistaisi.Ruuneperi kirjoitti:
Paistetaan vaan, anlis3 ja muut!!!.Minä "suurpaistaja Ruuneperi" , olen mukana.
Ei sitä "Ryssävihaa" pitäisi lietsoa.
LateVaan kirjoitti:
Ei sitä "Ryssävihaa" pitäisi lietsoa.
Eipä pitäisi! Enkä liity millään "suurpaistajan." kuoroon "muut." Enkä kommentoi aloitukseen, pitäköön oppinsa ja johtopäätöksensä. Onhan se röteetä näyttää rohkeutensa!
- Yks Pena
Oletteko muuten panneet merkille tai muuten huomanneet, että meidän isovanhempamme taisivat olla venäläisiä?
- Makriina ek
Minun vanhempani syntyivät tsaarin Venäjän autonomiassa.
Mutta sukujuuret ovat Suomen kamarassa niin pitkällä kuin sukututkimuksissa päästään.
Jostain sukuselvityksen yrityksestä näin1754 syntyneen esi-isäni nimen nimen olleen Andreas Jöransson. Nyt tässä kirjoittaessani googletin tuon sukunimen ja Säkkijärvellä on ollut sitä sukua.
Oho, isänihän kertoi sukunsa olevan Säkkijärveltä, nythän pitää alkaa lisägoogelointi kun tämä muuttuikin mielenkiintoiseksi. Tuon Andreaksen vaimo oli Walborg Jakobdotter. Eikös nää ole ruotsinkielisiä nimiä. Olivatko suomalaiset nimet silloin ruotsalaisia, tietääkö kuka.Sitäpä en tiiä, muttei ainakaan meiän isovanhemmilla, kolme issää on taaksepäin syntymä-ja kuolinaikoineen ainaki saatu selvile.
Jossakin vaiheessa oli nähty hyväksi muuttaa nimi ruotsalaisiksi lasten kouluun pääsemiseksi, koska koulut olivat ruotsinkielellä. En ole kylläkään selvillä milloin suomenkieliset koulut yleistyvät, mutta varmaan tiedot löytyvät netistä.
- fundsija 1
Kustaa Vaasan aikana verotusteknisistä syistä kirkko sai tehtäväkseen henki- eli kirkonkirjojen pidon, se johti aikaa myöten sukunimien käyttöön, aluksi ne olivat muotoa Heikinpoika tai naisen kohdalla -tytär. Jos pappi ei osanut suomea, nimi saattoi kirjoitusvaiheessa muuttua vastaavaksi ruotsalaiseksi nimeksi. Sotilaiden osaksi tuli nimen lausumisen vuoksi ruotsalainen sotilasnimi Rask, Ståhl, Svärd jne. Jossain vaiheessa alkoi sukunimi muodostua sitten maarekisterin mukaisesti asuinpaikan nimestä. Venäjän sortokauden aikana moni kansallismielinen suomensi tai otti suomalaisen sukunimen.
fundsija 1 kirjoitti:
Kustaa Vaasan aikana verotusteknisistä syistä kirkko sai tehtäväkseen henki- eli kirkonkirjojen pidon, se johti aikaa myöten sukunimien käyttöön, aluksi ne olivat muotoa Heikinpoika tai naisen kohdalla -tytär. Jos pappi ei osanut suomea, nimi saattoi kirjoitusvaiheessa muuttua vastaavaksi ruotsalaiseksi nimeksi. Sotilaiden osaksi tuli nimen lausumisen vuoksi ruotsalainen sotilasnimi Rask, Ståhl, Svärd jne. Jossain vaiheessa alkoi sukunimi muodostua sitten maarekisterin mukaisesti asuinpaikan nimestä. Venäjän sortokauden aikana moni kansallismielinen suomensi tai otti suomalaisen sukunimen.
Tunnettu näyttelijä, Uuno Laakso, sanoi aikanaan. Minä en voi ruotsintaa nimeäni kun minusta tulisi Dille Dahl.
Tuolla alkupuolella sanottiin, että länsimaat painostavat harkitusti, laajasti ja voimakkaasti Putinin hommia, se ei ole miun mielestäin ´oikeaa taktiikkaa.´ Näytti uutisannissa tuossa männeellä viikolla ihan öklöltä, miten innoissaan EU:n herrat törmäilivät melkein toisiinsa, olivat niin tohkeissaan näistä Krimin hommista ja muutennii.
Nii...ai ettäkö Venäjältä isovanhempamme, onhan niitäkii tietysti, mutta sanotaan meidän useimpien alkujuurien olevan enemmänkin Länsi- jopa Etelä-Euroopasta, käyneet vaan kieppasemassa monet Venäjän kautta. Kielellisestihän tutkimuksissa on todettu, muistaaksein, että Volgan mutkasta on kielemme lähtöisin. Marit sun muut sukulaisia.- fundsija 1
Äkkiseltään on vaikea arvioda, mitkä ovat ne syyt, jotka ajoivat Putinin tekemään päätöksen Krimin liittämisestä Venäjään. Yksi syy lienee jo pitkään jatkunut kansantalouden heikkeneminen. Ulkomaiset sijoittajat ovat viimeisen puolentoista vuoden aikana vähentäneet venäläiskohteiden omistustaan jo yli sadan miljardin euron edestä. Kun tähän lisätään jäädytetyt miljardit lännessä, on menetys varsin huomattava ja nakertaa yhä enemmän Putinin asemaa. Tässä valossa huomion kiinnittäminen toisaalle on suhteellisen usein käytetty keino yhtenäisyyden saavuttamiseksi.
- fundsija 1
luonnollisesti nuo jäädytetyt varat tulivat kuvioihin vasta Krimin tapausten yhteydessä.
Kukaan ei juuri kiinnittänyt huomiota tuohon mainitsemaani englanninkielisyyden leviämiseen.
Ensin Afganistaniin saatiin englantia sujuvasti puhuva Kazai ja äsken Ukrainaan samantaitoinen pääministeri.
Venäjän piti taata itselleen yhteys Välimerelle, siinä syy.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506833Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6742955Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841255
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611154- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927