Minne laitan rahani?

säilöön

Minulla on 60.000e ylimääräistä rahaa. Tarvitsen apua, miten se kannattaisi parhaiten sijoittaa niin, että siitä olisi pieni osa tarvittaessa käytettävissä. Kannattaisiko joku korkeakorkoinen pankkitili vai onko jotain sijoitusmahdollisuutta, josta olisi helppo tarvittaessa muuttaa osa käteiseksi?

Minne ottaisin yhteyttä? Pankkiin? Jonnekin muualle? Itse olen ihan tavallinen tallaaja, enkä ole ollut liiemmin tekemisissä taloudellisten asioiden kanssa, lukuunottamatta asunto- ja autokauppoja ja säännöllistä laskujen maksua ja ostoksia. Luottotietoni ovat aina olleet kunnossa.

11

399

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säilöön

Lisäys edelliseen. Tulen saamaan tuon summan toukokuussa, tänä vuonna, kun myyn omaisuuttani tuolla hinnalla. Kauppa on jo sovittu, mutta raha liikkuu vasta silloin. Joten, jos jollakulla on antaa vinkkiä, otetaan mieluusti vastaan.

• eräs ulkomaalainen

Riippuu siitä, kuinka pitkäksi ajaksi haluat sijoittaa. Jos et tarvitse rahat vuosiin, laita ne pörssiosakkeisiin, mutta sellaisiin globaalitoimijoihin. Niitä ainakin laajasti valvotaan sumplimisen varalta. Laita rahat esim. hajotettuna viiteen eri sellaisiin yhtiöihin. Tästä ei pankkisi ilahtuu, mutta sinä muutaman vuoden päässä.

Pankki tarjoa sinulle rahastoja, joista joudut pulittamaan korkeampi palkkio, vaikka eivät tee muuta kuin sinäkin, kun hajasijoitat. Siinä on käynyt taannoin niin, että kurssinousun sijasta jouduin kuitenkin pankille maksamaan palkkioonsa.

Minulla on esim. VW (500.000 työntekijä), BMW, Adidas, BASF (maailman suurin kemikaaliyhtiö) jne., näiden kanssa et pety, siinä on vähemmin sitä sisäpiiripeli kuin suomalaisissa.

Mutta odota, kunnes pörssissä tapahtuu selvä notkahdas, siinäkin voitat.

• se sama

Lisäys: k.o. maassa peritty vero osingoista joudut itse anomaan takaisin, ettei tule tuplaverotus, mutta se ei ole vaikea eikä mutkikkaasta.

• säilöön
        se sama kirjoitti:

Lisäys: k.o. maassa peritty vero osingoista joudut itse anomaan takaisin, ettei tule tuplaverotus, mutta se ei ole vaikea eikä mutkikkaasta.

Ap: Nyt sitten siihen alkuperäiseen kysymykseen, keneen/minne otan yhteyttä? Oletan, ettei kannata omasta pankista kysellä sijoituskohteita, vai?

• Täältä löytyy
        säilöön kirjoitti:

Ap: Nyt sitten siihen alkuperäiseen kysymykseen, keneen/minne otan yhteyttä? Oletan, ettei kannata omasta pankista kysellä sijoituskohteita, vai?

Www.seligson.fi, rahastoja huomattavasti pienemmillä kuluilla kuin pankin tarjoamissa rahastoissa

• säilöön
        Täältä löytyy kirjoitti:

Www.seligson.fi, rahastoja huomattavasti pienemmillä kuluilla kuin pankin tarjoamissa rahastoissa

Kiitos. Tutustuin tähän ja kuulosti luotettavalta. Taidanpa ottaa sinne yhteyttä, kun rahat ovat minulla.

• Rkm
        säilöön kirjoitti:

Anna meille lainaksi 10v korko 6%.

• edi8

Voidaanko ottaa 30000euroa lainaksi sulta? Korko 6%

• neuvotellaan

Minkälaisia vakuuksia sinulla on tarjota?

• edi8

Jos olisi, mä ottaisin pankista. Meillä puuttuu tämmöinen summa asuntolainaan. Mulla on vakituinen työ, mies on yrittäjä.

• Lainaaja!!

Täältä hyvä korko rahalle: http://www.gfmoney.fi/yleista.html

Unohda nämä yksityiset rahan ruinaajat jos asiat on kunnossa pankki antaa rahaa muutaman prosentin korolla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7645
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4223
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3715
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2876
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2581
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2427
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51