Osaisikohan joku ihana auttaa minua, kun pitäisi tehdä Kemia 2 kurssilla yksi kirjan tehtävä olen saanut tehtävän muuten oikein mutta en saa tiettyä osaa siitä tehtyä, jos joku viitsisi auttaa olisi ihanaa! Merkinnät: *= kertomerkki , numerot= atomien määrä
Tehtävät:
1) Kun kalsiumsulfaatista (CaSO4 *x H2O) poistettiin kidevesi kuumentamalla sitä upokkaassa saatiin seuraavat punnitustulokset:
m(upokas)= 3.318g
m(uposkas CaSO4* x H2O)= 3,457g
m(upokas CaSO4) =3,390g
Laske kideveden kerroin x kaliumsulfaatin kaavaan. (X=?)
2.) Raparperissa olevan oksaalihapon (COOH)2 pitoisuus voidaan määrittää lisäämällä raparperinäytteestä saatuun suodokseen kalsiumkloridia. Tällöin oksaalihappo saostuu niukkaliukoisena kidevedellisenä kalsiumoksalaattina->
((COO)2Ca* xH2O). Eräässä määrityksessä saatiin kidevedellistä kaliumoksalaattia 0,5240g. Koska kideveden määrästä ei ollut varmuutta, punnittiin 102,3 mg saostettua kalsiumoksalaattia ja siitä haidutettiin kidevesi pois. Jäännöksen massaksi tuli 89,7 mg. Laske kideveden kerroin X oksalaatin kaavaan. (X=?)
KIITOS PALJON JO ETUKÄTEEN
Kemian kurssin tehtävä
KEmianörtti
2
610
Vastaukset
- Minä vaan
Laske ensimmäisestä ainemäärät ja vertaa niitä toisiinsa. Siitä saat ne suhteet. Kaikki tarvittavat tiedot on tosiaan tossa ja toinenkin tehtävä sujuu tuon myötä jos yhtään ajattelet.
- Minä vaan
Btw: tuo * tuossa kideveden edessä ei sitten ole kertomerkki, ei siis lainkaan. Se vaan ilmaisee molekyylissä olevan kidevettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447286
- 324038
- 573575
- 503100
- 172786
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492259- 372258
- 432238
- 492235
- 162226