Olen nostamassa rahaa nordnetistä, mutta mieleeni tuli varmastikin todella aloittelijamainen kysymys: miten tuotto-osuuksien verotus menee? Tiedän, että nämä ovat veronalaista pääomatuloa, mutta meneekö niistä verot automaattisesti vai ilmoitanko ne vasta veroilmoituksessa? Sijoitin noin puoli vuotta sitten nordnetin rahastoihin 1600e ja nyt niiden arvo on n. 1700e, aion kuitenkin sijoittaa rahani indeksirahastoihin. Olen ilmoittanut jo vastatilin, joten kaikki on siirtoa vaille valmista. Kiitän etukäteen vastauksista ja pahoittelen tyhmää kysymystä, olen vasta aloittelija sijoittamisessa.
Rahojen nosto ja pääomavero
sijoittajanalku
2
351
Vastaukset
- näin
Nordnet ilmoittaa ne verottajalle ja verot menee oman verotuksesi kautta. Nordnetista saat tuon 1700€ tilillesi.
- Kunnaspelto
Tiedot rahastokaupoista tulevat seuraavaan veroilmoitukseen automaattisesti. Voittoahan tuossa on tullut satanen, joten veroa menee kolmisenkymppiä, joka maksetaan jäännösverona ensi vuoden joulukuussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467645
- 334223
- 573715
- 503200
- 172876
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652581- 562427
- 512388
- 402339
- 162286