Mitä eroa on ID ja DS mallilla

Maallikko harrastaja

Olen aina ihmetellyt mitä eroa on ID ja DS mallilla ja mikä on D-super.

6

4395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjaaja

      ID on DS:n karvalakkimalli. Vähemmän varusteita/halvempi tekniikka ja vähemmän tehoa. D-Super on ID:n parannettu malli ns. sportti ID. Siihen sai DS:n varusteita ja D-Super5 oli viisivaihteisella manuaalilla ja normaalilla kytkimellä. Mielestäni mihinkään muuhun kuin DS:ään ei saanut puoliautomaattia (c-matic).
      Ulkonäössä ei ole suuria eroja eri mallien välillä.

      Helpompaa on puhua D-mallista jos näkee sellaisen jossain. Näin välttyy vahingossa ylentämästä ID:tä DS:ksi ja toisinpäin.

      • tämäkin

        Ds:n tuli uusi keula, lahinnä lamput,oli kahdet umpiot puolellaan, ulommaiset oli normaalit lähi/kaukovalo, sisemmät pitkät ja kääntyivät pyörien mukana, kuin myös ulommat kääntyivät mutta eri suuntaan, eli korkeus-suunnassa, kun oli pehmeä pitkäjoustoinen, niin oli aina valo korkeus-suunnassa samassa kohtaa, itsellä oli tämä 5-vaihtenen Super, vm-74

        Kun taas ID oli paremminkin edellismalleja


      • JaKe
        tämäkin kirjoitti:

        Ds:n tuli uusi keula, lahinnä lamput,oli kahdet umpiot puolellaan, ulommaiset oli normaalit lähi/kaukovalo, sisemmät pitkät ja kääntyivät pyörien mukana, kuin myös ulommat kääntyivät mutta eri suuntaan, eli korkeus-suunnassa, kun oli pehmeä pitkäjoustoinen, niin oli aina valo korkeus-suunnassa samassa kohtaa, itsellä oli tämä 5-vaihtenen Super, vm-74

        Kun taas ID oli paremminkin edellismalleja

        DS esiteltiin 1955 Pariisin autonäyttelyssä ja jo vuodelle 1957 tuotiin markkinoille karvalakkiversio, ID. ID:stä puuttui mm. automaattikytkin, esivalintavaihteisto, ohjaustehostin sekä kromiosia: lampunkehykset, pölykapselit.

        Malleja valmistettiin rinnan samalla 19 koneella, joskin 1966 ID 19 tunnettiin kahdella moottorivaihtoehdolla, 1911 cc ja 1985 cc. ID 21 ja DS 21 saivat samana vuonna uuden 2175 cc koneen ja vuosimalliin 1967 korvattiin ns. pystylamput uudella keulalla, jossa olivat nuo mainitut ohjauksen mukaan kääntyvät valot. DS ja ID olivat siis edelleen saman näköisiä.

        1969 markkinoille tuotiin taas uusi moottori, ID 20 ja DS 20 olivat tarjolla. 1970 DS 21 sai ruiskukoneen ja vuodesta 1971 tunnettiin mallisarjat D (Special ja Super) ja DS. D Superit olivat aina manuaalivaihteisia (4 tai 5-v), kun taas DS 20 oli automaatti. DS 23 ja DS 23 Injection olivat valinnaisia (manuaali-5 tai automaatti). Varustelutasoina tunnettiin Confort, Luxe, Export, Pallas, Prestige ja Prestige Pallas. Valmistus päättyi 1975.

        Farmarimallit (Break, Familiale, Commerciale) olivat aina ID-mallistoon kuuluvia.


      • 12XJSov
        JaKe kirjoitti:

        DS esiteltiin 1955 Pariisin autonäyttelyssä ja jo vuodelle 1957 tuotiin markkinoille karvalakkiversio, ID. ID:stä puuttui mm. automaattikytkin, esivalintavaihteisto, ohjaustehostin sekä kromiosia: lampunkehykset, pölykapselit.

        Malleja valmistettiin rinnan samalla 19 koneella, joskin 1966 ID 19 tunnettiin kahdella moottorivaihtoehdolla, 1911 cc ja 1985 cc. ID 21 ja DS 21 saivat samana vuonna uuden 2175 cc koneen ja vuosimalliin 1967 korvattiin ns. pystylamput uudella keulalla, jossa olivat nuo mainitut ohjauksen mukaan kääntyvät valot. DS ja ID olivat siis edelleen saman näköisiä.

        1969 markkinoille tuotiin taas uusi moottori, ID 20 ja DS 20 olivat tarjolla. 1970 DS 21 sai ruiskukoneen ja vuodesta 1971 tunnettiin mallisarjat D (Special ja Super) ja DS. D Superit olivat aina manuaalivaihteisia (4 tai 5-v), kun taas DS 20 oli automaatti. DS 23 ja DS 23 Injection olivat valinnaisia (manuaali-5 tai automaatti). Varustelutasoina tunnettiin Confort, Luxe, Export, Pallas, Prestige ja Prestige Pallas. Valmistus päättyi 1975.

        Farmarimallit (Break, Familiale, Commerciale) olivat aina ID-mallistoon kuuluvia.

        Erittäin hyvä ja ansiokas esitys. Haluaisin kuitenkin tarkentaa eräitä yksityiskohtia DS:n vaihteistosta.

        DS:ää sai automaattina, puoliautomaattina ja manuaalina. Tuo puoliautomaatti usein sotketaan C-maticiin, joka se ei ole. Se ei myöskään ole esivalintavaihteisto, vaan pelkkä puoliautomaatti. Autossa on tavallinen manuaalivaihdelaatikko ja kytkin, joita kuitenkin hallitaan hydraulisella vaihdevivulla ja joiden toimintaan vaikuttaa sekä kaasu- että jarrupoljin. Oikein säädettynä ja ymmärrettynä todella miellyttävä vaihteisto erittäin mukavassa autossa. Suosittelen.


      • OTTOKA
        12XJSov kirjoitti:

        Erittäin hyvä ja ansiokas esitys. Haluaisin kuitenkin tarkentaa eräitä yksityiskohtia DS:n vaihteistosta.

        DS:ää sai automaattina, puoliautomaattina ja manuaalina. Tuo puoliautomaatti usein sotketaan C-maticiin, joka se ei ole. Se ei myöskään ole esivalintavaihteisto, vaan pelkkä puoliautomaatti. Autossa on tavallinen manuaalivaihdelaatikko ja kytkin, joita kuitenkin hallitaan hydraulisella vaihdevivulla ja joiden toimintaan vaikuttaa sekä kaasu- että jarrupoljin. Oikein säädettynä ja ymmärrettynä todella miellyttävä vaihteisto erittäin mukavassa autossa. Suosittelen.

        JOS HALUAT NÄHDÄ DS-21 PALLAS NIIN OTA YHTEYS T: OTTOKA


      • Anonyymi
        OTTOKA kirjoitti:

        JOS HALUAT NÄHDÄ DS-21 PALLAS NIIN OTA YHTEYS T: OTTOKA

        Paljonko pyydät siitä näin parikymmentä vuotta myöhemmin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4024
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3056
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      389
      2179
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1919
    5. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1871
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1747
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1629
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1387
    9. Kulujen jako parisuhteessa

      Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1240
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1201
    Aihe