Mistähän voi johtua, ettei facebook anna minun ladata joitakin tanssivideoita sinne, vaan tulee ilmoitus mahdollisesta tekijänoikeusrikkomuksesta? Olen lisännyt jopa kymmeniä tanssivideoita, koreografiat yms ovat videoilla esiintyvien henkilöiden käsialaa ja minulla on lupa niiden julkaisuun, musiikki toki ei ole itse tehtyä. Olen saanut ladattua videoita joissa on isojenkin artistien biisejä, mutta mm high school musicalissa esiintyneet biisit ja pharrel williamsin happy taustamusiikkina estävät videon lataamisen, oli artisti ja biisin nimi sitten ilmoitettu tai ei. Millä perusteella käyttäjät saavat ladata näillä biiseillä varusteltuja videoita youtubeen, mutta ei facebookiin?
Ei tekijänoikeuksia?
5
208
Vastaukset
- bxjekxjr
Koska facebookilla on parempi tunnettujen musiikkiteosten tunnistusmenetelmä. Ei se tietenkään kaikkea tunnista mutta osan kuitenkin.
Ei kumpaankaan palveluun saa laittaa toisen musiikilla varustettua videota (paitsi luvan kanssa tietenkin) mutta kun kumpaankin palveluun tulee lukematon määrä uusia videoita päivittäin niin milläs kattavasti valvot paitsi automaateilla, ja sehän jää väistämättä aukolliseksi.- ehkäpä
Käykö tämä automaattinen tunnistus koko videon läpi? Saisikohan sillä "huijattua", että alkuun kuuluisi jotain aivan muuta musiikkia, itse tanssiin liittyvä musiikki alkaisi vasta myöhemmin?
- bxjekxjr
ehkäpä kirjoitti:
Käykö tämä automaattinen tunnistus koko videon läpi? Saisikohan sillä "huijattua", että alkuun kuuluisi jotain aivan muuta musiikkia, itse tanssiin liittyvä musiikki alkaisi vasta myöhemmin?
Eipä aavistustakaan. Mutta empiirinen tutkimus epäilemättä paljastaa asian.
- Lain kuuliainen
ehkäpä kirjoitti:
Oletko siis pyytämässä avunantoa tekijänoikeusrikokseen? Paljonko ajattelit tarjota siitä korvaukseksi, vai ajattelitko, että muut ihan vain tyhmyyttään ottavat riskin oikeusseuraamuksista saamatta itse minkäänlaista etua?
- tanssityyppi
Muistan itsekin, kuinka yritin ladata viime keväänä harlem shake -videomme facebookin, mutta se ei onnistunut tekijänoikeuksien takia. Facebook varoitti, että voi jopa poistaa facebook-käyttäjätilini, mikäli tällaista sattuisi uudelleen. Pähkinänkuoressa et voi siis ladata facebookiin tai youtubeen mitään videota, johon sinulla ei ole 100 % kaikkia tekijänoikeuksia, valitan. :-/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728