Vuokrasitko mökin? Muista kuitti!

Tauski.

Moni vuokraa mökkiään laittaen rahat suoraan taskuunsa. Muista pyytää vuokranantajalta kuitti!

Sitten ilmoitat verottajalle joka tarkastaa tuleeko ilmoitusta, kun verotuspäätöksiä tehdään.

Moni mökkiläinen yrittää kusettaa verottajaa.

9

1606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punikit

"Moni mökkiläinen yrittää kusettaa verottajaa."

Noudattaa perustuslain 15 pykälää, jos välttelee verottajaa. Myöskin kristinuskon 3 älä varasta käskyä pitää verottamista syntinä.

• mek

Vuokraajan kannattaa tehdä niin että jos joku tarttee kuitin niin vuokra mökistä 50% suurempi kuin ilman kuittia ja se siitä.

• sick country

Tuo kuitti vain lisää jo tekohengitystä saavan valtion tuskaa. Siis valtion joka on kuolemassa veroähkyyn.Yhteiskuntamme on pahasti sairas ja sydämmen siirto lienee ainut hoitokeino joka on enää jäljellä. Täämöiset kuitit vain siirtävät minimaalisesti tarvittavan toimenpiteen ajankohtaa.

• Kotitrolli?

Ai jaa...

Tottakai kuitti pitää antaa, jotta vuokraaja ei yritä periä jo kertaalleen maksettua vuokraa. Ja tietysti vuokrasopimukseen kirjataan mitä on vuokrattu, kuka vuokrasi ja kenelle jne...

Jos vuokramökillä tapahtuu sinun kotivakuutuksesta korvattava vahinko, niin pitäähän sinun pystyä todistamaan että olit vuokrannut mökin jotta saat korvauksen jolla maksat vuokranantajan kokeman vahingon

Avaaja-trollin logiikan mukaan kun tankkaan auton tai ostan tavaraa kaupasta, niin pitäisikö minun ilmoittaa siitäkin verottajalle ??

• Oikea menettely

Ilmoittamani vuokra on 750€. Jos vuokralainen haluaa kuitin niin hintaan lisätään pääomatulovero jolloin vuokra on 1071,43€. Lopputuloksen kannalta minulle se ja sama.
      Amerikassakin ilmoitetaan veroton hinta tax. Joten mennään isonmaailman malliin.

• hupsista vaan

Ja jos myyt käytetyn auton niin laitat merkkikohtaisen autoveron päälle - hehe.
        Mikset laskuta erikseen myös ALVia varmuiuden vuoksi

• hhhhheheheheheh
        hupsista vaan kirjoitti:

Ja jos myyt käytetyn auton niin laitat merkkikohtaisen autoveron päälle - hehe.
        Mikset laskuta erikseen myös ALVia varmuiuden vuoksi

Ehotappas tuota valtiolle, että vuokriin voisi lisätä ALVin pakollisenaja vielä käänteisenä että asiakas maksaa sen suoraan.

Kas kun eivät ole aikaisemmin hoksanneet?

• näinikkään

Niin ja turha sitä soutuveneen avaintakaan on kysellä.
        280€ viikko lisähintaa ja saa myös kuitin!
        Isäntä soittaa vaan sen taxin, jos vähän maistissaan aikoo paikalliabaariin
        mennä, vaikka olisi suorin reitti 800 m järven yli.
        Taxikin tulostaa kuitin, laita verottajalle!

• Anonyymi

kyllä itse otan kuitin vuokralaisena . naurettavaa että kirjoitetaan kuittina papereita joissa lukee kuitataan maksetuksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7625
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3705
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2551
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51