Eräs tutemani uskovainen nainen pyysi neuvoa: Hänen akateemisesti koulutettu miniä on kivenkova ateisti; ei anna mummonkaan mitään uskontoon viittaavaa kertoa lapsileen. Ei saa toivottaa siunausta ym. Nyt ensi viikolla on paikkakunnalla evankelioimistilauus ja tämä miniä oli itse ilmaissut haluavansa anoppinsa kanssa tilaisuuteen.
Nyt naisella on ongelma, koska hän tietää, että tuleva tilaisuus on selvästi karismaattinen, ei tavallinen kirkollinen hartaus tai seurailta. Nainen pelkää, että miniällä on "ketunhäntä" kainalossa ja hän haluaa vain mennä uteliaisuuttaan katsomaan, mitä siellä tahahtuu ja vaikka sitten saada lisää pilkan ja herjan aihetta kristinuskoa vastaan.
Nainen ajattelee, että olisiko parempi olla menemättä itsekkään ja antaa miniän mennä yksin, jos asia hänt sen verran kiinnostaa? Tämä ystäväi kyllä itse pitää noista tilaisuuksista.
Ihan rehelliseti en osannut sanoa juuta enkä jaata, mutta lupasin rukoilla asian puolesta. Itse taitaisin jäädä kotiin, jos olisi epäilys, että vaikuttimet eivät ole aidiot.
Ateisti haluaa evankeliumin iltaan?
14
121
Vastaukset
- kiinnnnostunut
Vai että oikein eräälle naiselle on tälläsia tapahtunu, että ihan oikeinko näin oli päässy käymään, olipa ihme tapaus.
- huolestunut ?
Alkaako hanuri-hannalla näkyä jo dementian oireita, minusta sinä olet kertonut tuon saman tarinan aikaisemminkin.
- ei ole dementiaa
Kuule taisi olla se sama aisapari. Silloin kävivät tilaisuudessa ja itsekkin olin mukana. Taisi nainen olla jopa rukousjonossa. No tilaisuus oli kyllä sellainen tyypillinnen luterilainen; Seppo Juntunen tai Pirkko Jalovaara? Outo tuo nuori nainen kieltämättä on. Pata-atesti, mutta noinkin rohkea on.
Ei kai lukenut hyvässä ammatissa oleva henkilö anoppiaan esiliinaksi luulisi kaipaavan. Mikäli kiinnostaa, niin uskaltaa mennä yksinkin.
- M@k3
On hirveän tuskallista kuunnella uskovien aivopesu juttuja kun tietää ne valheeksi ja kun tietää minkä motiivi niissä todella on takana.
- siinpä se
Minä juuri ihmettelen, että miksi henkilö joka vierastaa niin paljon uskonasioita että ei vietä pääsiäistä ja ei saa edes siunausta toivottaa haluaa sitten mennä kuulemaan "noita valheita. Onko kuitenkin kiinnostunut tai haluaako sitten saada "ruokaa" jonnekin omiin piireihinsä uskoa vastaan?
- Ishtareaster
siinpä se kirjoitti:
Minä juuri ihmettelen, että miksi henkilö joka vierastaa niin paljon uskonasioita että ei vietä pääsiäistä ja ei saa edes siunausta toivottaa haluaa sitten mennä kuulemaan "noita valheita. Onko kuitenkin kiinnostunut tai haluaako sitten saada "ruokaa" jonnekin omiin piireihinsä uskoa vastaan?
Pääsiäinenhän on alunperin pakanajuhla, miksei sitä voisi juhlia kuka tahansa jopa uskis?
- Tutuntuntuista
siinpä se kirjoitti:
>>>Minä juuri ihmettelen, että miksi henkilö joka vierastaa niin paljon uskonasioita että ei vietä pääsiäistä ja ei saa edes siunausta toivottaa haluaa sitten mennä kuulemaan "noita valheita. Onko kuitenkin kiinnostunut tai haluaako sitten saada "ruokaa" jonnekin omiin piireihinsä uskoa vastaan?
Ihmettelen samaa mekanismia. Uskontokultin pauloista irtautuneena seuraan ihmetellen joitakin, jotka haluavat fiilistellä palaamalla kuin koira oksennukselle. Tunnen tällaisia henkilökohtaisesti, enkä koe kyseisiä henkilöitä lainkaan omituisiksi asenteiltaan muussa suhteessa.
Ainoa selitys, jonka olen saanut on halu fiilistellä asioilla, jotka ovat olleet merkittävä osa elämää. Nämä selitykset siis henkilöiltä, jotka eivät osoita pienintäkään halua palata. - pääsiäis-atte
siinpä se kirjoitti:
"Minä juuri ihmettelen, että miksi henkilö joka vierastaa niin paljon uskonasioita että ei vietä pääsiäistä - - "
Siis kovimmat hc-kristitythän eivät vietä pääsiäisiä ja jouluja ym, kun pitävät niitä pakanallisina. Vierastavatko he uskonasioita?
- Nimi merkki.
Minua kyllä ihan oikeasti kummastuttaa, että ovatko uskikset niin tyhmiä, etteivät tajua jokaisen palstalaisen näkevän tuollaisten moneen kertaan kierrätettyjen valheiden taakse? Mutta kun koko uskontohan perustuu vanhojen valheiden kierrättämiseen, niin ehkä he todellakaan eivät tajua.
Lisäksi jatkuva törkeä valehteleminen on ainakin minusta varsin moraalitonta, mutta antaa kyllä erittäin osuvan ja oikean kuvan uskovien moraalista. Oman uskontonsa huonoimpia mahdollisia mannekiineja nuo aina valehtelevat moraalittomat uskovat. "Ihan rehelliseti en osannut sanoa juuta enkä jaata, mutta lupasin rukoilla asian puolesta."
Rukoilitko nyt siis puolesta vai vastaan. Vai mikä tämän rukoilusi pointti oli?- Näin on
Rukoilusta antaa hyvän kuvan YK:n pelastustyöntekijän vastine Paavin kehottaessa kaikkia katolisia rukoilemaan 2004 tsunamin uhrien auttamiseksi: "Enemmän on apua käsipuolesta paikan päällä auttamassa kuin miljardista käsiparista ristissä ympäri maailmaa."
Eikö ateisti muka saa olla kiinnostunut uskonnosta?
- Pipliafiili
_>Eikö ateisti muka saa olla kiinnostunut uskonnosta?
Minulle entisen liikkeeni uskovaiset ovat useita kertoja ilmaiseet negatiivissävytteisen ihmetyksensä miksi olen kiinnostunut Raamatusta, vaikka en enää usko siihen. Olen kysynyt heidän kantaansa siihen, onko heidän mielestä soveliasta olla kiinnostunut Kalevalasta, vaikka ei usko siinä esitettyihin asioihin. Ilmeisesti asia on mennyt perille kun toistaiseksi kukaan ei ole tuohon kysymykseen vastannut.
Todellinen syy tuntuukin olevan se, että jumalharhasta pääsee tehokkaasti eroon tutkailemalla Raamattua ilman kulloisenkin liikkeen tarjoamia "lukulaseja".
Miksi kyselet tätä ateismi-palstalla? Eikös tätä pitäisi kysyä jostain uskovaisten palstalta koska tämä näyttää olevan enemmän uskovaisten ongelma kuin ateistien?
Jos uskovaiset rehellisesti uskovat asiaansa niin eihän yksi mukaan liittyvä ateisti varmaankaan voi aiheuttaa harmia?
Useimmat uskovaiset ovat järkevää porukkaa joiden kanssa voi rauhallisesti keskustella. Uskova mies,, ei mitenkään anna oikeaa kuvaa uskovista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394943Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6694155Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732301Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162067MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401868- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1671451OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301208- 881146
- 941144