Moikka! Onko kellään/onko ketään joka tietää tai on ollut aiemmin liiketalouden valintakokeissa??? Ennakkomateriaalit on annettu ohjeistusta mitä siellä on(kirjoitelma...väittämät jne.)
Mutta siis onko tietoa siitä kuinka paljon tuo ennakkomateriaali ratkaisee?Ja kannattaako lukea esim.lukion matikkaa tai muuta kokeeseen?? Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan sillä minulla on nyt onneksi aikaa harjoitella/lukea ennen valintakokeita(6.6.) joten ajattelin tehdä tämän "kunnolla" :)
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä :)
Liiketalouden valintakokeet 2014
1
140
Vastaukset
- pari viikkoa myöhäsä
Pari vuotta sitten kävin liiketalouden valintakokeissa. Aloitin lukuprosessin valintakoepäivänä vajaan tunnin pituisella junamatkalla Helsinkiin, ja paikanpäällä luin vielä vartin verran. AMK ei ollut ykkösvaihtoehtona, joten ei jaksanut panostaa koko hommaan yhtään. Pääsin kevyesti sisään Haaga-Heliaan, joka oli AMK-haussa ykkössijalla. En ottanut paikkaa vastaan.
Ennakkomateriaalista oli ihan kohtuullisen paljon monivalintakysymyksiä, ja saattoi ehkä olla lyhyt kirjoitustehtäväkin. Tiesin vastauksen suurimpaan osaan aineistokysymyksistä, ja loput meni arpomalla. Jos matematiikka on hyvällä tasolla ja lukiosta kohtuullisen hyvä todistus taskussa, ei ennakkomateriaalia tarvitse osata ulkoa. Riittää, että perusidea käy selväksi.
Matematiikasta vielä sen verran, että ei siinä mitään kovin vaikeita asioita kysytä. Itse koko matematiikkaosio oli aivan järkyttävän helppo, olen tosin lukenut lukiossa pitkän matematiikan hyvällä menestyksellä. Luulisin kuitenkin, että lyhyestä matematiikasta M:n kirjoittaneellakaan ei mitään vaikeuksia olisi siitä suoriutua. Ei siis kannata stressata, ellei ole täysin matemaattisesti lahjaton! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467525
- 334153
- 573665
- 503160
- 172846
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons562436- 542368
- 402319
- 432288
- 162256