Hei! Olen kovasti lentopelkoinen ihminen, ja tarvitsen yleensä muutaman drinksun ennen koneeseen menoa, onkohan Helsinki-Vantaan kentällä alkoholitarjoilua aamuyöstä noin neljän aikoihin? Mitenkä, jos ostan käsimatkatavaraan muutaman pikkupullon, niin läpivalaistaanko ne missä vaiheessa, että onko niiden ostaminen ihan turha juttu. Ja niin, ei sitten kiitos mitään irvailu vastauksia, tämä on minulle ihan todellinen ongelma, muuten en juurikaan alkoholia nauti.
lentokentän alkoholitarjonta
3
183
Vastaukset
- lentoinfo
Ennen turvatarkastusta ostetut juomat otetaan turvatarkastuksessa pois kun on tämä nesteiden kielto. Koskee siis sekä vettä että alkoholia, virvoitusjuomia, mehuja yms.
Eli turvatarkastuksen jälkeen voit ostaa juomia.
Baarista ainakin, tax freestä jos ostaa niin niiden nauttiminen lentokentällä saattaa olla kielletttyä.
Eli 2 vaihtoehtoa:
1) nauti baarissa kentällä
tai
2) nauti etukäteen ostetut juomat ennen kentälle tuloa. - ei fiksua
Käsimatkatavarasäännöstön puitteissa (max. 100ml:n pulloja max. litran minigrip-pussissa) voit viedä alkoholia kentälle.
Suurimmassa osassa koneitakin voi ostaa alkoholia.
Cafe Tori Schengen-puolella ja My City Helsinki non-Schengen puolella ovat auki 24h ainakin jos lentoja menee. Molemmilla on muistaakseni alkoholia.
Ota huomioon, että ilmanpaineen laskiessa alkoholi sekä menee helpommin päähän että aiheuttaa helpommin poikkeavia oireita - suurin osa näistä nippusiteillä sidotuista lentohäiriköistä ovat juuri itseään alkoholilla lääkinneitä lentopelkoisia/ stressaantuneita tms tapauksia. Päihtyneiltä voi kieltää lennolle pääsyn ilman korvausta ja osassa maita evätä maahanpääsy.- pelko pois
Kiitos kovasti vastauksistanne, en toki mitään änkyröitä ole ottamassa, eli yleensä kaksi viskipaukkua riittää rauhoittamaan ja koneessa ehkä yksi olut. Ikävä se on lomaansa krapulassa aloittaa, ja yleensä, kun noususta on selvitty, mieli rauhottuu aika lailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465427Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5631983Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77983
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758