löytyykö korvasieniä

sien

Niin joko löytyy korvasieniä vai onko niin että lähes lumeton talvi vei niiden kasvuedellytykset.

10

846

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkoilija007

Etelä-Suomesta tänään metsäkoneen jälkiä seuraten löysin pieniä peukalonpään kokoisia n.10 ja muutaman suuremman. Parivuotta vanhalta hakkuuaukolta en yhtään.

• jalkasieni

Aikaista on löytääkin, kun vielä on ollut pakkasöitä.

• pirinistipajapää

mulla on henk. koht. varasto, haluutko tulla meille polttelemaan

• kalakkinen

ps. ainakin viime-vuonna löytyi

• syksynsienetparempia

Kyllä on Turun seudulla löytynyt oikein mukavasti. Torillakin näyttänyt olevan myynnissä.

• bbbfbjfjfjfjkfkfjfkx

Hämeessä oli todella heikosti tänä vuonna. Sellaisen 20 litraa sain omaan käyttöön kuivattua, myyntiin en saanut yhtään. Oli niin harvakseltaan, ettei olisi myyntiin kerätessä tuntipalkoille päässyt, kun periaatteeksi olen ottanut että jos kymppiä tunti ei tule käteen, minähän en muille kerää!

• eerikki62
        bbbfbjfjfjfjkfkfjfkx kirjoitti:

Hämeessä oli todella heikosti tänä vuonna. Sellaisen 20 litraa sain omaan käyttöön kuivattua, myyntiin en saanut yhtään. Oli niin harvakseltaan, ettei olisi myyntiin kerätessä tuntipalkoille päässyt, kun periaatteeksi olen ottanut että jos kymppiä tunti ei tule käteen, minähän en muille kerää!

siis 20 litraa kuivattua korvista... vai!? vai 20 litraa tuoretta... täällä on ollut ja on yllättävänkin (?) "hyvin"... ehkä sangollinen yhteensä, tai 1,5 sangollista... melkein... yleensä pienikokoista... jopa n. 2-7 :n kappaleen ryhmiäkin voi löytyä.... tänäänkin myin parillekin asiakkaalle tuoreita sieniä Kokkolan tämän vuoden ensimmäisessä iltatori-tapahtumassa... klo 18.00 aikaan piti jo kiirehtiä kuuntelemaan Radio Suomen Nokikokit -ohjelmaa, jossa olikin huomattavan paljon asiaa ns. villiyrteistä...

• diu diu

Kierros vakipaikoilla Lahden suunnassa ja tulos pyöreä nolla kpl.

• sienihöperö

Tunturi lapista löytyy korvasieniä hyvin jos joku on halukas ostamaan.
      Mulla on käyttövalmiiksi kuivattuja korvasieniä myynnissä 25 g/ 5 euroa, 50 g/ 10 euroa. Sienet on keitetty 2x6 min. ja sitten kuivattu.
      Tämän päivän saaliin meinaan huomenna keittää ja kuivata ja sieniä löytyy niin paljon kuin vain ehdin laittaa.
      Mahdollisuus on myös keitettynä ja pakastettuna saada sekä tuoreena jos on mahdollisuus hakea tai muuten voi toimittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7465
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4108
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2386
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43