Mistä pankista kannattaa ottaa opintolainaa?

opintolaina

Hei! Aion ottaa opintolainaa, mutta olen ihan pihalla, mistä pankista kannattaa ottaa lainaa?
Ehdotuksenne ovat tärkeitä minulle. Kiitän kaikkia etukäteen!!

5

3085

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omastapankista

Pankilla ei ole väliä. Samaa rahaa on kaikissa, korko ja muut ehdot samat. Tavallisesti lainaa pyydetään ja saadaan mukavimmin siitä pankista, johon on asiakassuhde jo olemassa.

• twainffs

Toivottavasti joku laittaa hieman pohjaa mutta itse haen kahdesta käyttämästäni pankista tarjouksia pian.

• Twainffs

No nyt on tiedustelut tehty.
      Opintolainaa olisi saanut Danskelta ja Aktialta 0,5% marginaalilla ja 12kk euribor. Joka lukukausi kummaltakin menee toimitusmaksu. Danskella 30e-40e kerta ja Aktialla 34e. Valitsin Aktian, koska asiakaspalvelu mukavampaa ja lainan lyhennys maksaa 1,70e kerta ja Danskella 2,50e. Tulee takaisin maksuvaiheessa siis säästöä.
      Hyvä puoli Danskella on, että koko prosessi on verkkopankissa tehtävissä mutta Aktia ilmoitti seuraavan lukukauden prosessin onnistuvan verkkopankissa.

• Vertailin itekkin

Nordealla korko sama, mutta järjestelykulu vain 10€/kerta. Tämän lisäksi kannattaa tarkastaa mahdolliset kuukausimaksut tilistä, kortista ja verkkopankkitunnuksista sen jälkeen kun täyttää sen 27. Nuokin taisivat olla sekä Danskella, että Aktialla 10€/kk, kun Nordeassa 1-2€/kk.

• 11+5

Keskitä siihen pankkiin jossa muutenkin hoidat asioitasi. Ainakin OP:lla on bonusjärjestelmä jolla voi maksaa lainaa myös takaisin, voi maksaa vakuutuksia tai muita asiointi maksuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7705
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2896
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2621
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2498
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      55