Onko muilla ollut tilannetta jossa lapsu ehdontahdoin satuttaa itseään?
Minulla on hieman vajaa vuoden ikäinen poika lapsi ja hän on alkanut käyttäytymään hieman oudosti. Mm. Kopauttaa päätään seinää useaan otteeseen (suuttuu kun sen estää ja menee uudelleen) ainut mikä auttaa on että kiinnittää hänen huomion muualle.
Tänään kun leikittiin yhdessä niin että hän makasi päälläni ja nostelin häntä ylöspäin, niin yhtäkkiä hän alkoi lyömään päätänsä minun päähäni. Ei siis vahingossa vaan ihan tietentahtoen puski minuun päin. Minuakin sattui ja häntäkin (alkoi itkemään, mutta yritti tehdä uudelleen)
Meillä on muutaman päivän päästä neuvola niin kysyn asiaa siellä, mutta jos täällä olisi jollain kokemusta samankaltaisesta tilanteesta niin olisi hienoa kuulla siitä. Mistä tuollainen voi johtua?
Pään lyömistä/kopauttelua siis jatkui monta kertaa ja jos esti niin suuttui. Jos ei kerennyt estämään niin alkoi itkemään kun mitä ilmeisimmin teki kipeää
lapsi satuttaa itseään
2
257
Vastaukset
- Lapset ovat outoja
En usko että syytä huoleen, on vaan "keksinyt kivan uuden jutun".
Ehkä on parasta että et huomio tuota päänhakkaamista mitenkään....
Meillä oli jossain vaiheessa tuota samaa pään hakkaamista sekä pään "heijaamista" puolelta toiselle. Taisi olla 10kk-12kk välillä paljonkin.
Neuvolasta silloin kysyin ja sielä vastattiin vain että tuon ikäiset keksii tuollaisia tapoja itselleen ja innostuvat vaan jos saavat vanhemmissa jonkun reaktion aikaiseksi:)
Nykyään 2 vuotiaana jos minä esim kolautan oman pään vahingossa johonkin niin lapsi kolauttaa myös tahallaan omansa ja sitten voivotellaan yhdessä! Tiedä sitten mitä se tarkoittaa:)?- alkuperäinen.
Juu näin ne neuvolassakin sanoi :) kiitos vastauksestasi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3147844Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne886115Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733601Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322127Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222016Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1961944- 401900
- 661639
- 441514
En mä itke
sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja311460