cairnterrierin turkki

kotikoira

onko ketään leikannut koskaan cairninsa turkkia ? ja jos on niin millä, saksilla vaiko koneella ?
tiedän ,etttä pitäis nyppiä aina sormin mutta ... asiassa on monta puolta, kuten että olen sairastunut koiran hommaamisen jälkeen niin ettei tuo nyppiminen onnistu ja trimmaajia ei ole mailla eikä halmeilla täällä päin!

5

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täh123

voiko furminaattorilla tehdä saman kuin omilla sormillaan ??

• 1410

onko kukaan* ...

• Cairn2

Meillä asustelee kaksi cairnia, molemmat narttuja, toinen on 12v. ja toinen on 1v. Olen nyt vuoden verran ajellut koneella tuota vanhempaa ja meinaan ajaa ihan loppuun asti. Tiedän myös että moni kasvattajakin tekee niin omille "eläkeläisilleen". Joten ei muuta kun kone laulamaan ja karvat lentää :)

• turkin hoito

Cairn2: oletko huomannut karvassa minkälaista eroa nypittyyn karvaan. Oletettavasti karva on muuttunut pehmeämmäksi. Meneekö helpommin takkuun, likaiseksi, tarttuiko talvella lumi turkkiin tiukenpaan kiinni. Kertositko enemmän hyvistä ja huonoista puolista mitä käytönnössä tapahtuu turkin leikkaamisesta.
        Toisetkin saa vastata jolla on käytännön kokemusta asiasta, ei mutu tuntumaa.
        Itse olen nyppimisen kannattaja, koska silloin turkki pysyy helppohoitoisena. Nyt on vaan omasta westiestä tullut jo vanhus, ja olen ruennut miettimään sitä saksilla leikkaamista. Olisin kiitollinen vastauksista.

• pieni valkoinen

Käyttäisin kyllä vanhankin hyvällä trimmaajalla. Meidän kaks terrieriä nypitään aina mahdollisimman lyhyeksi, kun ei enää käydä näyttelyssä, silloin ei tarvii trimmata niin usein ja on muutenkin helppohoitoisempia. Ei siis jätetä mitään hapsuja vatsaan eikä pörröä päähän jne. Trimmaajan pitää sitten olla kiltti ja hellä, ei mikään kovakourainen repijä mitä koiratkin pelkää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      317
      8133
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      99
      6379
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      174
      3683
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      72
      2529
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      40
      2450
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      45
      2263
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2176
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2024
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      89