Katon maalaus telalla

Vinkkejä kiitos!

Miten saadaan aika isokokoisen huoneen katto maalattua telalla niin että siihen ei jää sellaisia raitoja kun sitä katsoo valoa vasten. Vaan siitä tulisi ihan saumaton ja tasainen?

Olohuoneen katon maalasin ja huonossa valossa näyttää tasaiselta mutta kun on oikein kirkas valaistus niin siinä on tavallan raitoja ja maalusjälkiä. Seuraavaksi pitäs makuuhuoneen katto maalata ja samaa raitaisaa katto en halua.!

8

5666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kun kokeilemaan

Ota täyshimmeä maali, se antaa paljon anteeksi. Maalaa valon suuntaisesti ja viimeiset vedot samaan suuntaan, ei edestakaisin.
      Vaatiihan se toki vähän harjoittelua, eli jos nyt toisen kerran teet, niin varmaan tulee parempi.

• kokeilemaan

Niin, ja vielä sen verran että maalaa riittävän monta kertaa, ni raidat häviää. Vähintään kaks ellei kolmeen kertaan...

• kdeni

Minulla oli sama propleemi aikoinaan ja kysyin neuvoa ammattimaalarilta, yli 30v. kokemus. Hän sanoi; älä tuijota sitä kattoa;) Jos ei ruiskulla maalaa, niitä raitoja jää aina.

Kuten jo todettu, vedä aina viimeinen veto valon suuntaan ja käytä tarpeeksi maalia, telasta tulee kuulua litinää, ei suhinaa.

Katto on harvoin ihan tasan tasainen joten valo tekee raitoja eli varjoja.

• Valo miten päin vain

Jotain on vielä pelastettavissa, jos kattosi ei ole "röpelö".

Tasaisen, sileän katon maalaukseen täyshimmeä kattomaali(kaikki kuivantilan sisäkatot kalkkipintoja lukuunottamatta) ja joku tiesi aivan oikein tuossa alla, että maalia on oltava telassa niin paljon, että litinä kuuluu ja se levitetään parin telaleveyden kaistaleina tasaiseksi kerrokseksi.

Oikeat välineet ja menetelmät. Ohjeita, oikeitakin näkyy olevan palsta puol...kahdeksasosillaan.

• Tuolta saa jotain neuvoja

http://www.varisilmakirkkonummi.fi/neuvot/maalauskoulu/

Tosin siitä puuttuu se neuvo, että leikkaa telan päätynukat niin, ettei ne ylitä telan päätyä ja näin ehkäistään ne selvät raidat telavetojen välissä.

Itse olen maalannut siten, että levitys valon suuntaan metri - puolitoista valon suuntaan ja 2-3 m poikittaissuuntaan, sitten telalla poikittaissuuntaan ja lopuksi valon suuntaan tasausvedot.
      Jos on leveä huone, mieluummin kahdella kertaa kuin yhdellä, koska maali kuitenkin kuivuu. Tärkein on maalin määrä, liian ohut kerros jättää myös jälkensä.

Jos osaa maalata raidattoman seinän, onnistuu myös katossa

• onnistuu

Tuossahan se pariin kertaan on jo mainittukin, mutta tosiaan tärkein juttu on riittävä = runsas maalin määrä ja mielellään myös se täyshimmeä maali. Vielä, kun sijoitat hieman kunnolliseen telaan, etkä edes yritä millään kahden euron piiltemalla. Maaliksikin olisi parempi valita jotain muuta kuin Lidlin tarjousmaalia.

• paintitblack 151

jes,kunnon karvanen tela,ei mikään pumpulijuttu.reilusti maalia.pintajälki veto silleen "keventäen" rullaten.virheet mitä näkee ti-maalareilla: surkee tela,liian kuivaa
      telaa painetaan hampaat irves kattoa vasten,liika hierominen

• Anonyymi

Tarvitsetko apua katon maalauksen hankintaan tai haluatko vertailla tarkemmat hinnat? www.kodinplaza.fi avulla tavoitat helposti yhdellä tarjouspyynnöllä alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet palveluntarjoajat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe