ONKS NÄIT ENÄÄ LIIKENTEESSÄ
TUNTUU ET SM CITROENIAKAAN EI NÄE ENÄÄ
PEUGEOT 504
9
515
Vastaukset
- Kelpo Mies
Vähiin ovat käyneet. Suuntaa antavan lukumäärän voit tarkistaa Trafin palveluista.
- 440
Peugeotit on paljolti viety afrikkaan, jossa ne toimivat luotettavina taxeina. SM sitikoita ei ole koskaan kymmentä enempää Suomessa ollutkaan?
- Citgeot Peuroen
Näin, eiköhän SM Citikkakka ole tänäpäivänä suurempi todennäköisyys kohdata kuin silloin kuin ne olivat uusia. Olisiko aloittaja sotkenut SM:n ja CX:n keskenään?
- Citgeot Peuroen
Citgeot Peuroen kirjoitti:
Näin, eiköhän SM Citikkakka ole tänäpäivänä suurempi todennäköisyys kohdata kuin silloin kuin ne olivat uusia. Olisiko aloittaja sotkenut SM:n ja CX:n keskenään?
SM Citikka piti kirjoittamani eikä -kakka. Pahoittelen.
- Citgeot Peuroen
Citgeot Peuroen kirjoitti:
SM Citikka piti kirjoittamani eikä -kakka. Pahoittelen.
Tuli vielä mieleen, maailmalla kun näki aikoinaan paljon kattoluukullisia 504:sia, olihan kattoluukku melkeinpä Pösön kuin Pösön vakiovaruste 50-luvulta aina 70-luvulle. Mutta mahtoiko maahantuoja pitää kattoluukkua meillä edes varustelistalla? Sehän lisäsi potenssiin jotain heti autoveron ja sitäkautta auton hinnan määrää?
Citgeot Peuroen kirjoitti:
Tuli vielä mieleen, maailmalla kun näki aikoinaan paljon kattoluukullisia 504:sia, olihan kattoluukku melkeinpä Pösön kuin Pösön vakiovaruste 50-luvulta aina 70-luvulle. Mutta mahtoiko maahantuoja pitää kattoluukkua meillä edes varustelistalla? Sehän lisäsi potenssiin jotain heti autoveron ja sitäkautta auton hinnan määrää?
Olihan se kattoluukku pösöissä, 304 ja 404ssäkin oli kun vanhoja lehtiä lukee.
Kalliita olivat muutenkin, ei varmaan johtunut pelkästä kattoluukustakaan. Halusikohan maahantuoja pitää yllä jotain laatumerkin vaikutelmaa kovilla hinnoilla? Keski-euroopassahan Peugeot ei ollut sen kalliimpi kuin Renault tai Simca.
Esim. vielä 1973 vanhentunut 404 maksoi suomessa lähes saman kuin Opel Rekord, joka autona vastasi 504:ää.
504 puolestaan oli Volvoakin kalliimpi.- Citgeot Peuroen
M1978 kirjoitti:
Olihan se kattoluukku pösöissä, 304 ja 404ssäkin oli kun vanhoja lehtiä lukee.
Kalliita olivat muutenkin, ei varmaan johtunut pelkästä kattoluukustakaan. Halusikohan maahantuoja pitää yllä jotain laatumerkin vaikutelmaa kovilla hinnoilla? Keski-euroopassahan Peugeot ei ollut sen kalliimpi kuin Renault tai Simca.
Esim. vielä 1973 vanhentunut 404 maksoi suomessa lähes saman kuin Opel Rekord, joka autona vastasi 504:ää.
504 puolestaan oli Volvoakin kalliimpi.Joo, tolkuttoman kalliita näyttävät olleen kun vanhoja lehtiä selaa, ainakin kokoluokkaa kalliimpia kilpailijoihin verrattuna (Tulipa taas vaikeasti ilmaistua). Mutta minulle on syntynyt mielikuva että Pösöt olivat kohtuullisen hintavia myös kotimaassaan ja muualla Euroopassa. Ja mitä vaikkapa Oldtimeriä lukee, niin esimerkiksi 404 oli laatuauto Saksassa ja samoin seuraajansa 504. Ja oikeastaan 304 ja 204:kin, kokoluokassaan ainakin. 104:lla sitten romahdutettiin laatu että maine. Iästä johtuen omia muistikuvia ei juurikaan ole mutta jos vaikka katsoo alan lehdistä 204:sen sisustaa, niin onhan se aistikas verrattuna muihin 1.1 litraisiin, kuten Escort, 128, Maileri, Kadett jne.
- Se oli aikaa
Näinpä juuri kuin 440 tuossa kirjoittikin eli Afrikassa ovat lähestulkoon kaikki joita ei ehditty paalata jo täällä.
SM Citikat ovat ja olivat tosi harvinaisia todella tyyriitä luksuskärryjä ja keräilyautojahan ne pitkään olleetkin maailmalla.
Mikäli moista halajat niin USA tai Arabimaat,niihinhän niitä vietiin kun paras vain kelpasi=) - josaldinho57732
504 1968-1983....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467465
- 324108
- 573635
- 503150
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons522386- 532327
- 432278
- 372268
- 162256