Olen lukenut läpi monia buddhalaisia kirjoja ja mm. Padmasambhavan kirjoituksia kuten Natural Liberation yms. ja tehnyt monia harjoituksia vuosien saatossa. Hommasin tossa tommosen kirjan ko David Deida: Instant enligtenment ja luettuani pari otetta siitä olen hyvin vaikuttunut.
Se sisältää lyhyitä harjoituksia, kaikki hyvin erilaisia jotka rikkovat identifikaation, ajan ja paikan, unen, valveen ja toispuoleisen tajunnan rajoja vaikuttavasti. Suosittelen! Voi saada käytettynä postikuluineen vaikka vitosella, mutta kirjan oikeaa arvoa on vaikea määritellä sellaiselle joka on kiinnostunut mm. dhammasta.
Mainostan näppärää kirjaa
2
128
Vastaukset
- voimakkaat keinot
Voimakkaita harjoituksia on olemassa, mutta pitää tietää, ovatko ne hyväksi juuri jollekin tietylle yksilölle.
Esim. on sellainen menetelmä ainakin kirjallisuuden perusteella, että odottamatta heitetään harjoittaja ikkunasta ulos kadulle. Shokeeraaminen voi saada jonkun valaistumisen kynnyksellä olevan pasmat niin sekaisin, että tuloksena on toivottu tulos??
Hindulaisuuden puolelta tunnetaan sellainen pikamenetelmä, että harjoittaa kysyy itseltään: kuka minä olen? Optimaalisessa tapauksessa kysyjä saa sillä hetkellä sanattoman oivalluksen.
Pitkällä tähtäimelle toimii kuitenkin hidas kypsytys, joka saatta huipentua ns. ääkkivalaistumiseen. Kun ollaan jo lähellä ja lähes oivaltaneita. - Instantly.
Kirjan nimi antaa osviittaa siihen suuntaan, että harjoittajaa ei kannata heittää ikkunasta ulos kadulle, vaan kirja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225054- 244171
- 272401
- 342214
- 371978
- 151878
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191577- 121481
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons201209Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101144