Voi voi uskontoja !

Luotuko...

Jos Jumala on todellinen niin miksi HÄN ei näyttäydy luoduilleen vaan piileskelee uskontojen suojissa ?

8

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harjoittelia

Miksi uskottelet itsellesi että Hän piilottelee uskontojen suojissa.

Voidaksesi sanoa että et näe, sinulla on oltava tieto mitä pitäisi näkyä. Tai sinulla on odotukset jostakin näkemyksestä.

Olisiko mahdollista että miettisit näkökykyäsi, odotuksiasi, uskomuksiasi. Odotuksesi ovat todellisia sinulle mutta ovatko ne totuudenmukaisia.

• Luotuko...

Tota juuri haluan välttää, siis USKONTOA !, en uskottele itselleni yhtikäs mitään !!
        Onko sinulla sitten Jumalallista tietoa miten Jumala pitäisi ymmärtää ?

• kielletty
        Luotuko... kirjoitti:

Tota juuri haluan välttää, siis USKONTOA !, en uskottele itselleni yhtikäs mitään !!

Minullapa on Jumalallista tietoa siitä, miten Jumala pitäisi ymmärtää! :D Valitettavasti tuo tieto syntyy vain ja ainoastaan omakohtaisen, aidon kokemuksen kautta, eikä sitä voi sanoilla opettaa toisille.

Järjestäytynyt uskonto syntyy kun yritetään määritellä Jumala eli Se Juttu, joka pakenee kaikkea määrittelyä. Luojan luonteen voi tuntea itse tykönänsä, mutta sitä ei voi todistaa tai määritellä. Jos itse koet ymmärtäväsi Jumalan, ymmärrät Jumalan. Olet itse ainoa uskonnollinen auktoriteetti, jolla on valta kertoa oletko todella kohdannut Jumalan vai et.

Siunausta ja hyvää mieltä.

• Harjoittelia
        Luotuko... kirjoitti:

Luotuko...
        10.6.2014 22:43

En uskottele sinustakaan mitään erityistä, mutta en myöskään intä että et ole olemassa.

ilmeisesti jotakin kuitenkin on koska tuollainen teksti esiintyy näytöllä. On aivan ilmeistä että Jumalalla on näppinsä pelissä.... myöskin?

Onko sittenkin kysymys minun näkökyvystäni, sinun olemassaolostasi vai kaiken kattavasta jumaluudesta.

Olen samaa mieltä kanssasi että uskontokunnat pyrkivät omimaan jumalan monin eri tavoin. Minusta se on heidän ongelmansa, eikä se poista jumaluudesta häivääkään

• neula

Ne keinotekoiset ajatusrakenteemme,,,rakenteet, siis mieltemme luomat, materialisilla sturktuureilla tuetut ja vielä "jumalten suomat"(hajoita mieli ja hallitse)?

Aivan kaikki olemuksessamme on keinotekoista, siis "mustaa magiaa".
      Opi ja "herää" siihen, että "totuus" on vaikeahko asia.
      Miksi on niin?
      Koska itse on kuin "kuplassa jonka ulkopuolelle ei näe, sillä näkee vain heijastuksensa kuplan sisäpinnasta".

• kielletty

Mutta hyvänen aika, eihän HÄN piileksi uskonnoissa! Hän näyttäytyy jokaisessa hiukkasessa ympärilläsi, ja piiloon Hän on mennyt niin ovelaan paikkaan, ettet uskoisi vaikka kertoisin sen tässä ja nyt.

Uskonnot olisivat oikein kiva juttu kun ne olisivat rinnakkaisia, yhtä hyväksyttyjä tapoja kunnioittaa sitä juttua, mikä muodostaa maailman, mukaan lukien sen päräyttävimmän osasen: kokijan kokemassa sitä. Jumalan olemuksesta riiteleminen on tyhmää ja turhaa, koska kaikkivoipa universumin ylläpitäjä tuskin on niin rajoittunut, että joutuisi tyytymään yhteen olomuotoon.

• Luotuko...

Kerro nyt ihmeessä jos tiedät missä se Jumala oikein on ?????

Toi on ehkä totta että uskonnot on ihmisen satuja joilla ei ole tekemistä todellisuuden kanssa !

• Luotuko... kirjoitti:

Kerro nyt ihmeessä jos tiedät missä se Jumala oikein on ?????

Toi on ehkä totta että uskonnot on ihmisen satuja joilla ei ole tekemistä todellisuuden kanssa !

Se on kysyjän mielessä.

Voitko kieltää jotakin joka ei ole mielessä.

Siis tähän tapaanko?
        Mielessäni ei ole sitä minkä kiellän olemasta. Tai missään ei ole sitä minkä kiellän olemasta.

Kaikki mikä on on ensin oltava mielessä. Onko - Luotuko - sinulla jotain mikä ei olisi sinun mielessäsi?

Sinun mielessäsi on juuri sellainen jumala kuin sinulle on mahdollista kokea. Siihen ei miljoonat eri uskonnot pysty vaikuttamaan ellet itse valitse tuota vaikutusta.
        Siksipä voit aivan hyvin jatkaa, missä se jumala luuraa, se ei poista Jumalaa mielestäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7635
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4213
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3715
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2876
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2561
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51