Porvoo-Loviisa

kesälomaa

Mihin kannttaisi mennä Porvoo-Loviisa akselilla, vierrassatamat & luonnonsatamat ja kaikki siltä väliltä kiinnostaa.

7

1879

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Westman & Östman

Loviisan Laivasilta on kiva ja idyllinen "pikkukaupunkisatama". Sieltä löytyy myös kaikki tarvittavat palvelut suurin piirtein kävelyetäisyydellä. Purjehtijoiden menoa Loviisaan voi tosin rajoittaa sataman mataluus, kahden metrin syväyksellä köli kyntää mutaa monessa kohdassa.
      Upea lähes luonnonsatama Porvoon ja Loviisan välissä on hevosenkengän muotoisen laguunin muodostava saari Byö, jossa on muistaakseni Metsähalituksen ylläpitämä tukeva laituri. Paikka on tosi hieno ja suojaisa, kunhan uskaltaa ajaa laguuniin sisään kapeasta salmesta.

• Westman & Östman

Pitääpä vielä lisätä Svartholman linnakesaari Loviisasta muutama maili etelään. Historiasta kiinnostuneelle mielenkiintoinen paikka, eikä ravintolan tarjonnassakaan ole juuri moittimista. Sopii hyvin päiväkohteeksi ja uskoisin että tukevassa laiturissa voi myös yöpyä.

• Lowiisa

Katso mitä tahansa satamakirjaa. Paikkoja on useita ja tietysti ankkurissakin voi olla.
      Maksullisia ei taida olla kuin sandholmen ja Pellingin lossin vieressä oleva Tirmo.
      Byön bochamn on suojaaminen ihan kaikilla tuulilla. Bensaa ja dieseliä saa Kabbölestä jossa on myös kauppa/baari.

• 3+2

Kato Norra Sandö

• Marssijärjestys

Kun lähdet Porvoon Jokirannasta niin tässä marssijärjestyksessä:
      - Hamari
      - Emäsalon Gulf
      - Benitas
      - Tirmo
      - Kabböle
      - Svartholm
      - Laivasilta

• pyyyh

onko pakko pysähtyä noihin kaikkii, loma ei riittäis!

• kiristäjä

Norra Sandö on hieno paikka. Purkkarilla länsipuolen niemessä voi joutua joissain kohdissa hiukan sovittelemaan köliä pohjakivien väliin. Itse lähestyminen ok, kartan mukaan. Itselle on sattunut pari kertaa tuuli osumaan länsipuolelle ikävästi. Suosittelen menemistä saaren pohjoiskärkeen, etelän kautta saaren itäpuolta seuraten. Luoteispäässä kivikkoa sen verran, että en ole tohtinut sieltä mennä. Puheiden mukaan sielläkin on kolo josta mahtuu, mutta olen siis mieluummin kiertänyt. Jos olet kalamiehiä, niin haukea on noussut luoteiskärjen ja sen edustalla olevien kahden luodon välistä. Siitä on tullut hyvin, mutta ei mistään muualta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7685
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      61
      2474
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51