Chevy Pimala

Vihreät Ry

Kamala lahna taas myynnissä, taitaa myyjä ollut tullut järkiinsä kun yrittää eroon moisesta bensa krematoriosta. http://www.classicdigest.com/cars/chevrolet/impala/21851 Turvattomiakin noi on ku mitkäkin katsokaa vaikka you tubesta kolari testi video. Kasvi huone ilmiön kannalta olis paras kun nää kaikki kierrätettäis samantien säilyke tölkeiksi. Mielipiteitä kiitos?

15

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelpo Mies

      Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä, asioista tarkemmin perillä olemattomillakin.
      Kasvihuoneilmiön kannalta sillä, ajoneuvokannalla mitä Suomessa liikkuu, ei ole mitään merkitystä mihinkään suuntaan. Tästä eroteltuna, amerikkalaisvalmisteiset vanhat autot ja niillä tehtävä ajosuorite, on enää häviävän pieni osa.
      Muusta maailmasta meidän ei tule kantaa huolta, koska emme muiden asioihin voi vaikuttaa, tuskin saisimmekaan.
      Tottakai vanhemman ikäpolven autot ovat kolaritilanteessa turvattomampia kuin nykyautot, mutta se lienee ko. kalustolla liikkuvien henkilöiden ongelma, ei sinun.

      • siellä perällä

        Erittäin hyvin sanottu


    • hyrhyr3

      Ainakin itsellä on ihan sama mitä yksi vähän ja satunnaisesti ajettava kesäauto vie bensaa, puhumattakaan sen kolariturvallisuudesta.

    • Hyvää päivää
    • F. the F. ECONOMY

      Ajatteleppa hyvä viherpiiperö millainen ekoteko tuollainen Impala on ollut. Se on kestänyt vuosikymmenet ja kulkee varmasti vielä kymmeniävuosia edelleenkin. Toisinkuin nykyiset hybridi ja muut eko kilkattimet eivät kestä kuin muutamia vuosia maksimissaan ja pirssi on sitten paalilla ja näin tehtaat suoltavat yhä kiihtyvällä vauhdilla uusia kehonsiirtimiä mukamas saasteettomuuden nimissä. Se jos mikä saastuttaa meidän ympäristöä ja kuluttaa luonnonvaroja suunnattomasti. Impala kuluttaa kyllä enemmän bensaa, mutta kun noita edellämainittuja juttuja ajattelee, niin kyllä Impala on oikee luonnonystävän unelma. Mitä kolariturvallisuuteen tulee, niin mieluummin kolaroisin tuollaisella autolla kuin jollain mopoauton kokoisella muovi rimpulalla.

      • tekohengitystä

        Varmaan on monteen kertaan paikattu, hitsattu ja maalattu. Ja yleensä muutenkin korjailtu. Nuo vanhat koneet tarvivat koneremontin aina 160 000km välein.
        Yleensä kerran kymmenessä vuodessa täysremontti jos autolla ajetaan.


      • sokkelijovalettu
        tekohengitystä kirjoitti:

        Varmaan on monteen kertaan paikattu, hitsattu ja maalattu. Ja yleensä muutenkin korjailtu. Nuo vanhat koneet tarvivat koneremontin aina 160 000km välein.
        Yleensä kerran kymmenessä vuodessa täysremontti jos autolla ajetaan.

        mitenkä se tuo hitsaaminen, maalaaminen ja muukin autonremontointi, vaikuttaa ilmastonmuutoksen etenemistä lisäävästi ? :-\


      • tuplaputki
        tekohengitystä kirjoitti:

        Varmaan on monteen kertaan paikattu, hitsattu ja maalattu. Ja yleensä muutenkin korjailtu. Nuo vanhat koneet tarvivat koneremontin aina 160 000km välein.
        Yleensä kerran kymmenessä vuodessa täysremontti jos autolla ajetaan.

        Tuo pätee samanikäisiin pikkuautoihin, amerikanvehkeet kyllä kestivät pitkään jos viitsi vähänkään huoltaa ja estää ruostumista.


      • paalataan
        tuplaputki kirjoitti:

        Tuo pätee samanikäisiin pikkuautoihin, amerikanvehkeet kyllä kestivät pitkään jos viitsi vähänkään huoltaa ja estää ruostumista.

        Kyllä muutkin merkit kestävät aivan samalla tavalla jos niitä on hoidettu ja huollettu.
        Älytöntä amerikkalais fanaattisuutta tuommoiset puheet.
        Eipä vaan enää -80-90 luvun ruumisautomallisia jenkkiautoja kukaan viitsi huoltaa, korkeintaan tervataan ja ajetaan nopeasti loppuun.


      • tuplaputki
        paalataan kirjoitti:

        Kyllä muutkin merkit kestävät aivan samalla tavalla jos niitä on hoidettu ja huollettu.
        Älytöntä amerikkalais fanaattisuutta tuommoiset puheet.
        Eipä vaan enää -80-90 luvun ruumisautomallisia jenkkiautoja kukaan viitsi huoltaa, korkeintaan tervataan ja ajetaan nopeasti loppuun.

        Jos nyt puhutaan 60-luvun autoista niin ei tavallisilla euroautoilla päässyt juuri yli sadan tuhannen ilman koneremonttia. Laatuvehkeet kuten Volvot ja Mersut olivat sitten toinen juttu, ja jenkkiautot tietenkin. Nykyautojen moottorien alakerrat kyllä kestävät satoja tuhansia, mutta turbot, vaihteistot ym. saattavat tuoda niin kalliita remontteja ettei vähän vanhempaa autoa kannata korjata.


      • lotjakkeet
        tuplaputki kirjoitti:

        Jos nyt puhutaan 60-luvun autoista niin ei tavallisilla euroautoilla päässyt juuri yli sadan tuhannen ilman koneremonttia. Laatuvehkeet kuten Volvot ja Mersut olivat sitten toinen juttu, ja jenkkiautot tietenkin. Nykyautojen moottorien alakerrat kyllä kestävät satoja tuhansia, mutta turbot, vaihteistot ym. saattavat tuoda niin kalliita remontteja ettei vähän vanhempaa autoa kannata korjata.

        Ei turbo kallis ole, vain vähän laturia kalliimpi.
        GM tusinavaihteistot ovat heikkoja esim. th200 joka ei kestä yhtään mitään, on monesta ruumisautosta lauennnut.
        Yleensä ne korvataankin th 350 laatikolla.
        Tulee hintoihin.


    • JENKKIÄ IKÄVÄ

      Th 200 muka huono vaihteisto, minä suhasin sillä vaihteistolla toistakymmentä vuotta ilman remonttia, vain öljyt ja suodatin vaihtui säännöllisesti. Se on kuule kuskista kiinni miten automaatti kestää, tosin nykyisin noitten Saksalaisten DSG-vaihteistoista voidaan sanoa että siinpä vasta loota joka ei kestä mitään. Mulla on DSG- lootalla oleva Passat ja kolmas loota menossa, tämäkin automaatti viimetalvena äänteli kuin sirkkeli yli 20 asteen pakkasilla, mutta ilmojen lämmettyä on tähänasti toiminut ja toivottavasti eteenpäinkin.

      • täyspaskoja

        Th 200 on alimitoitettu laatikko joka ei ajoa kestä, nämä laatikot hajosivat yleensä heti suomeen uitetuista ruumisautomallisista farmareista.


      • onaboy
        täyspaskoja kirjoitti:

        Th 200 on alimitoitettu laatikko joka ei ajoa kestä, nämä laatikot hajosivat yleensä heti suomeen uitetuista ruumisautomallisista farmareista.

        täällä esson baarin viisain mies laukoo totuuksia asioista mistä ei ole mitään tietoa, montako 200 askia sulla on hajonnut?


    • PROVOILIJALLE

      HÖPÖHÖÖ !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5454
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4760
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2711
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2344
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1647
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1432
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1410
    Aihe