Kanadassa vaihdossa olleet!!

----

Olen 16-vuotias tyttö. Olen miettinyt Kanadaan lähtemistä vaihto-oppilaaksi puoleksi vuodeksi. Haluaisin kuitenkin ennen päätöksen tekoa kuulla jo kanadassa vaihdossa olleiden omia kokemuksia. Millaista oli, viihdyitkö? Millaisia kanadalaiset olivat? Oliko vaikeaa päästä? Mitä teit isäntäperheen kanssa? Ja muuta mitä nyt mieleen tuleekaan. :)

1

996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuurista kiinni

Siihen, millainen vaihto-oppilasvuodesta tulee, vaikuttaa suuressa määrin järjestön toiminta ja heidän vastuullisuutensa esim. perheitä valitessa.
      Mikäli jo perheen valinta on mennyt pieleen, eikä sitä haluta järjestön puolelta myöntää/korjata, voi vuodesta tullla painajaismainen.
      Sekä muiden, että oman kokemuksemme perusteella, ei esim. STS Kielimatkojen toimintaan Kanadassa voi luottaa. Paikallinen STS toimii Ottawasta käsin, eivätkä sikäläinen maa- ja aluejohtaja toimineet millään tavoin luottamusta herättävällä tavalla. Yhteydenottoja välteltiin, vaihto-oppilaan huonoja asuinolosuhteita ei haluttu korjata, kirjallisiin reklamaatioihin ei vastattu, varoituksia jaeltiin, totaalista välinpitämättömyyttä kaikissa tilanteissa. Tehdyillä sopimuksilla ei myöskään ollut mitään merkitystä tälle poppoolle.
      Mikäli olet onnekas ja satut saamaan hyvän, kanadalaisen perheen etkä tarvitse järjestön apua MISSÄÄN tilanteessa, voi vuodestasi tulla onnistunut.
      Riskit ovat kuitenkin melkoiset, koska hyvistä perheistä on pulaa ja ainakin STS Kielimatkat kelpuuttavat isäntäperheiksi kaikenkarvaista porukkaa, myös vähävaraisia siirtolaisia.
      Kannattaa katsoa MOT ohjelma "Vaihto-oppilas heitteillä".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7286
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3100
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43