Mikä kärry olisi paras jarruton kärry,mutta iso lava.

Traileri taisto

Tarkoitus olisi tehdä itse kaksi metriä korkea kuomu, siten että peräseinä toimii luiskana. Lava saisi olla 1,5-1,8m leveä ja 3,5-4m pitkä. Kuormaa tulisi 400-500kg ja ajomatkat olisi 300 kilometriäkin kerralla.

Kokemukset Akun kärrystä huonot vähällä ajolla laakerit hajoa, iskarin korvakkeet repeää, vetää kyllä on hyvä.

Olen ymmärtänyt että kartiolaakerit olisi hyvä navoissa olla jos ajaa pitkiä matkoja.

5

1184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+6

Noin iso kärry ja kuomu, niin kantavuus on n. 200kg. Hyvä kuljettaa villapaketteja ja styroxia, mutta muuhun siitä ei ole.

• Traileri taisto

Hei

Hyvin osuit villaa sillä ajettaisi.

• XL 4000 KÄRRY tehnyt
        Traileri taisto kirjoitti:

Hei

Hyvin osuit villaa sillä ajettaisi.

Alumiini kärryllä pääset n.450kg kantavuuteen.Itse tein kuomukärryn 4 x 1.85 ja sisäkorkeus 1.68 ja kantavuutta tuli 400kg yhdellä akselilla. Sinkitty teräsrunko (putki 2x 40 x 60) ja alumiini laita,jonka korkeus 55cm ja koko 2 x 550 x 4000. Uusi jaxalin isoin kuomu 4 x 1.85 ja katsastukseen.Kärryn paino 280kg ja kuomu 70kg.Tehdas kärry olisi painanut n.50kg enemmän ja laita olisi ollut kahdesta osasta,elikä jatkos viritelmä ja hinta oli ilman kuomua (1.85 x 4000) n.2200e.Vähän kapeempi 150 x 4000 oli huomattavasti halvempi jotain 1700e.Jos tarvitset valmiita yksimittaisia alumiini laitoja,niin niitä löytyy muutama kpl ja koko 2 x 550 x4000 ja paino alle puolet teräslaidan painosta.Yksi jaxalin kuomukin löytyy koko 4x 1.85 elikä,laita yhteystietosi palstalle jos kiinnostaa.

• ITSE TEHNYT 4 x 1.85

Ainut konsti millä pääset n.450kg kantavuuteen on koko kärry alumiinista.Itse tein 4 x 1.8m kokoisen kärryn niin,että sinkitty teräsputki runko ja siitä alumiini laidat (kork.55cm) ja jaxalin isoin kuomu.Tosin sisä korkeus on n.1.67m eikä ole ramppia perässä,mutta kantavuutta tuli 400kg teräsrunkolla ja pohja vaneeri vahvuus on 12mm. Kysyin tehdasvalmisteista saman kokoista yksiakselista kärryä,mutta painoa oli 50kg enemmän teräslaidoilla,elikä kantavuus olisi jäänyt 350kg ja sivulaita olisi ollut kaksiosainen jatkos viritelmä.Jos tarvitset kuomua tai alumiini sivu laitoja,niin niitä löytyy kantattuna ja yksimittaisena koko (vahvuus,leveys,pituus)2 x 550 x 4000 ja paino alle puolet teräslaidan.Ei muuta kun yhteys tietoja palstalle,niin laidat kun kuomukin löytyy.

• tt taisto

Laita kuvia kärrystä, muitakin voi kiinnostaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5264
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4458
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2571
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2274
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2018
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1948
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1551
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1287
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1194
    Aihe