Uskonvaisten opit.

Ateisti.

Uskovaisten opin ja opetukset. Uskovaiset valitsevat tarkkaan kenen knassa ovat kavereita ja kenelle ssanotaan 'päivää'. Ainakin lestatiolaiset. Naapurini nuoruudessani opetti omia lapsiaan'älä puhu tuolle, älä sano päivää tuolle'. Kuitenkin kelpasin tekemään ns, paska hommia olemattomalla palkalla'. Nyt sama emäntä opettaa lapsenlapsiaan samaan. Kokemus tänään. Hänen lapsenlapsi näki minut,ja sanoin hänelle 'päivää'. Lapsi vastasi ja ryhtyi kertomaan jotain. tuli ns' mummo kiireellä hakemaan lasta pois, sanoen,'tule pois sieltä,ei saa tunte,attomien jne'. Kuitenkin olen tuttu vain40 vuotta ollut.
Mutta minä en käy kirkossa joka pyhä, enkä ole mikään kolehtin täyttäjä. kiroankin välillä, mutta en kuvia palvo,olen vaan tavallinen tallaaja. En ole uskon silmänpalvoja, enkä tee uskonnon minimissä pahaa,hauku toisia ihmisiä,puhun kaikille ,sanon päivää,. En myös varasta,en himoitse toisen omaisuutta-vainoa, tyttöä enkä muutakaan, olen rauhaa rakastava kansalainen.
Silti näille 'ns, hyville ja uskovaisille ihmisille minä olen hyljeksitty epäkelpo saasta, jolle jo päivän sanominen on kai 'synti'.
Näin opettaa joensuun seudun uskovaiset,jopa alle viisivuotiata lapsen lapsiaan, kelle saa puhua ja kelle sanoa 'päivää'. Eivät he itsekään käy luonani, siitä huolimatta he tietää kyläällä kertoa ' se tänään pierasi, eilen haukku akkansa, toissa päivänä se kävi siellä ja sielä,liekkö jotain varstanut. Tosin olin vaan kotona,mutta juoruta pitää ja kertoa satuja. uskovainen ja uskon varjolla toisia sorretaan.

0

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
        Ikävä
        22
        5404
      2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
        Ikävä
        26
        4657
      3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
        Ikävä
        28
        2661
      4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
        Ikävä
        34
        2314
      5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
        Ikävä
        37
        2058
      6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
        Ikävä
        15
        2008
      7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
        Ikävä
        19
        1637
      8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
        Ikävä
        12
        1571
      9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
        Suomalaiset julkkikset
        24
        1360
      10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
        Ikävä
        15
        1306
      Aihe