aloittelija

eku

mistä saa tietoa miten voi aloittaa osake sijoittamisen? tarkoitus olisi hoitaa hommat netin kautta. Ja yleensäkin vinkkejä aloittelijalle otetaan mielellään vastaan.

4

1573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seppojuhani

Taitaa tulla halvimmaksi, jos kävelet pankkiin ja kerrot huolesi. Voit hankkia kokemusta sijoittamalla pankkien kotisivujen kautta. Sen kustannukset ovat kohtuuliset verrattuna ns kantapään kautta hankittavaan.

• Metsien Mies

Moi Aloittelija !

Joskus 15 v sitten kun aloittelin sijoitteluja silloisessa säästöpankissa ja jatkoin sittemmin Meritassa ja Nordeassa. Huomannut vaan tässä vuosien varrella kuinka nuo "normaalit" pankit rahastavat kalliilla välitysvalkkioillaan ja huonoilla palveluillaan piensijoittajaa.

Itse käytän Eq-pankkiiriliikettä. Se on paras ja edullisin. Nettipalvelu toimii hyvin. Tutustu
        www.eqonline.fi

• Seppojuhani
        Metsien Mies kirjoitti:

Moi Aloittelija !

Joskus 15 v sitten kun aloittelin sijoitteluja silloisessa säästöpankissa ja jatkoin sittemmin Meritassa ja Nordeassa. Huomannut vaan tässä vuosien varrella kuinka nuo "normaalit" pankit rahastavat kalliilla välitysvalkkioillaan ja huonoilla palveluillaan piensijoittajaa.

Itse käytän Eq-pankkiiriliikettä. Se on paras ja edullisin. Nettipalvelu toimii hyvin. Tutustu
        www.eqonline.fi

On melkoinen ero sillä, onko vasta aloittelemassa sijoittamista, vai onko jo kokemusta. Kuten kaikessa muussakin.

Lisäksi pankin toimihenkilöt ovat hekin yksilöitä; joiltain saa parempaa neuvontaa kuin toiselta.

Aloittelijalle neuvot ovat tärkeämpiä kuin säästöt. Pankin kautta toimimisen kun voi lopettaa vaikka puolen vuoden päästä jos tuntuu, että homma on omassa hanskassa.

On vanha totuus, että osakesijoittaminen on kätevä tapa tehdä pieni omaisuus. Turhan usein ehtona kuitenkin on, että hommaan ryhtyessä on ollut suuri omaisuus.

Kaikki kun eivät voi voittaa.

• kossmoss

Älä haksahda perinteiseen pankkiin. Ei niillä tädeillä ole sinua parempaa tietoa ja perivät vielä suuret kulut toimeksiannoista. Saat paremman palvelun nettivälittäjiltä esim. Eq-online ja Evli. Valitse niistä ja ala tutkia - kyllä sinäkin pääset kärryille. Voin kyllä antaa sinulle hyvän "pankkimaisen" vinkin: Ehkä tuota Nokiaa olisi hyvä ostaa tai metsäsektoria ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7575
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4183
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3685
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2856
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      57
      2481
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40