Ite olin yhennestoist tivisioonas ihan sotamiäshän minä. Syväril ja sit ku tuli hööki pääl ni myö mäntiin kannaksel. Ryssä pirulainen oli jo ihantalas mut meitin tivisioonan tykistö pysäytti ne. Piru ku ne anto putkien pauhata. Mut ampu ryssäku, mont män kaverii vierest. Sittehä se sota loppu ja Lährettihin Lappiin manoveeräämään. Oli se perkule sellast sottaa se. Viis vuotta mie olin harmaissa. Nuoruus meni siel mut ei se haittaa ku on tää Isänmaa jättää lapsille ja lapsenlapsilleki.
Kyllä on Herraa kiittäminen et pääsin kottiin ja elävänä eukin ja mukuloitten luo.
Muistakkee Suomen pojjaat ja tytötki ettei pirä epätoivvoon mennä jos ryssä tulee piäl. Pitänee huolt täst maast. Siit o kova hinta maksettu.
Onko täällä Syvärillä ollei?
Kalervo 103 v
2
165
Vastaukset
- Nyrkillä perseeseen
Myä luotetaan Stubbii ja ja tähä sivariministerriin. Hyä ne on poikkii jotk on kokena myäs sovat ja ossaavat luatsata tätä Suammmee.
- trhrthrth
5 vuotta vietitte korsupalatseissa lymyillen? Voi sitä peppujen lätinää. Ja teitä vanhoja sodan hävinneitä homojako pitäisi niin pirusti kunnioittaa? Hävisitte ....Fail.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225454- 324760
- 282711
- 342344
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191647- 121581
- 231432
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241410