Oletko joutunut itse laskuhommiin tilatessasi halvimman energiatodistuksen? Kuulin nimittäin väitteen, että eräät laatijat vaativat syötetiedot asiakkaalta. Ehkä olen itse käsittänyt "tilaajan toimittamat lähtötiedot" väärin eli olen luullut niiden tarkoittavan riittäviä piirustuksia ja muita dokumentteja, joista pätevöitynyt laatija selvittää tarpeelliset tiedot.
Eli oletko saanut täyden palvelun vai jotain muuta?
Galluppi energiatodistuksista
5
116
Vastaukset
- tyytyväine
170 euron (sis. alv) energiatodistukseen kuului suoritusohjeen mukainen katselmus, matkat (noin 180 km) ja tietojen selvitys toimitetuista rakennuslupapiirustuksista. Kyseessä 12 asunnon rivari Espoossa. Hieman ihmetytti mikä on ideana. Ilmeisesti puolisonsa on hyväpalkkaisessa hommassa.
- tyytyväine
Tänään näkyi olevan Kauppalehden trattalistalla.
- asuja.
120 euron todistus ok. Aika rämällä autolla ajoi.
Avaaja on käsittänyt todella väärin. On paljon isotöisempi lähettää piirustuksia ja muita dokumentteja kuin rakennuksen tietoja lyhyesti numeroina tai muutaman sanan viesteinä. Ei kai ole niin, että ei tiedä/osaa mitään?
- asuja.
Minulla meni tuskin viikonloppuakaan laskiessani ilmatilavuuksia, seinien pinta-aloja ja kylmäsiltoja ja ikkunoitten pinta-aloja eri ilmansuuntiin. 120 euroa oli oikein sopiva hinta todistuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2987337Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne715590Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1463387Kylillä nainen puhutaan
Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?1423269Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1831756Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee311610- 421334
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan611279- 211274
En mä itke
sun perään mies. Tykkäsin kyllä. Tykkään vieläkin, mutta kyllä tä tästä. Mun sisällä kuplii kuitenkin jo ilo kesästä ja121124