Paljolla saa myydä?

hilima1

Paljolla saa myydä kirppiksellä tavaraa vuodessa jottai ei tarvii maksaa veroja? Tietääkö kukaan?
Entä Onko laillista tilata ulkomailta pientä tavaraa ja myydä niitä eteenpäin kirpputorilla?

4

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+17

kirpputorimyyntiä verotetaan harvoin, koska kirpputorimyynnissä syntyy harvoin voittoa, koska ideana on myydä itselle tarpeettomia tavaroita. eli myyt niitä halvemmalla hinnalla kuin olet niistä aikoinasi kaupasta ostaessasi maksanut. periaatteessa täten voit myydä omia tavaroitasi rajattomasti.

mutta jos ostat tavaraa myyntitarkoitukseen (jobbaus) eli ostat halvalla ja myyt kalliimmalla, maksat myyntivoitosta aina veron. kun myynti ylittää 8500e vuodessa on lisäksi alv-velvollinen. myytävät tavarat voit tietenkin hankkia myös ulkomailta.

• kirpputorimyynti

"Kirpputorimyynti ja verotus

Verohallinnon tiedote, 13.9.2013

Tavanomaista koti-irtaimistoa voi myydä verottomasti, jos myynnistä yhteensä saadut voitot ovat enintään 5 000 euroa.

Käytännössä oman tai perheen käytössä olleen tavanomaisen koti-irtaimiston myynnistä saatuja myyntivoittoja verotetaan harvoin, koska tavaran ostohinta on yleensä ollut suurempi kuin myyntihinta.

Muu kuin tavanomainen koti-irtaimisto

Muun omaisuuden kirpputorimyynnistä mahdollisesti saadut myyntivoitot verotetaan, jos niiden yhteenlasketut myyntihinnat ovat yli 1 000 euroa.

Kotitalouden käytössä ja omistuksessa olevat autot, veneet ja sijoituskohteet eivät ole tavanomaista koti-irtaimistoa. Niistä saadut myyntivoitot verotetaan pääomatulona.

Jatkuva tavaroiden myynti

Jos uutta tai vanhaa tavaraa myydään ja ostetaan säännöllisesti ja ansaintatarkoituksessa, saadut myyntivoitot ovat verotettavaa tuloa. Ilmoita tulot veroilmoituksella. Myös arvonlisäverovelvollisuus voi tulla kyseeseen, jos myynnin määrä ylittää 8 500 euroa vuodessa"

http://www.vero.fi/fi-FI/Tietoa_Verohallinnosta/Tiedotteet/Kirpputorimyynti_ja_verotus

• hilima1

Palasin tähän. Mun täytyy pitää myyntiä alhaalla ettei se ylitä 8500 vuodessa...
      Harmi kun mä en ymmärrä näistä mitään.

• JOBBARIKO?

Mä oon tällänen tavallinen kirppismyyjä,ja laskeskelin että myyntini viime vuonna on ollut n.2800e-pöytävuokrat.Ihan harrastuspohjalta,ostan aina kun halvalla saan,ja myyn pienellä voitolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2048
    Aihe