Linja-auto liikenne loppuu

Linja-autoliikenne loppuu kun tulee Uudet päästönormit voimaan. Yksikään linja-auto joka ei täytä näitä päästönormeja viedään Romuttamolle. Niillä kun ei saa sitten ajaa ja Yrittäjillä ei ole varaa ostaa Uusia linja-autoja. Konkursseja luvassa.

4

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kon Kurssi

Oot kyllä älyttömän viisas mies.

• jouk3

Tiedä häntä tarvitseeko tässä nyt niin viisas olla jos tästä kirjoittaa. Lapin Kansassa oli juttu linja-auto liikenteestä ja siinä kertoi Pohjolan Liikenteen Toimitusjohtaja, että heidän kaikki linja-autot ovat katsastettuja ja täysin kunnossa, mutta kohta niillä ei saa ajaa kun uudet päästönormit tulevat voimaan. Linja-autojen muuttaminen laillisiksi maksaa liian paljon kun linja-autoliikenne on muutenkin kriisissä huonon tuottavuuden kanssa. Olisikin ollut parempi niin, että nämä vanhat linja-autot saisi käyttää loppuun, mutta niitähän voi korjata ja ajaa vaikka 100vuotta, joten kyllä tulee ongelmia jos tässä asiassa ei jousteta. Tämä asiahan on ollut jo kauan tiedossa, että nämä päästönormit tulevat, elikkä ns. siirtymäaika on kohta käytetty loppuun. Täälläkin Rovaniemellä paikallisliikenteen autot ovat melko vanhoja, mutta toimivia kuitenkin. Ei yrittäjillä ole varaa satsata täysin uuteen kalustoon. vaikka kyllä aihetta joidenkin yrittäjien kaluston suhteen olisikin siihen. Olen itse linja-autonkuljettaja ja tiedän asian laidan hyvin.

• äfhoo

Ainakin Kerimäellä pystytään liikennöimään uusilla ja ajanmukaisilla busseilla. Täysin turhaa ruikuttaa, ettei 20-vuotiaita autoja pystytä vaihtamaan uudempiin ja edes esim Euro3-tason täyttäviin autoihin

• Kalusto kuntoon vaan

Jos kuorma-autopuolella valmistajt pystyvät valmistamaan päästörajat alittavia moottoreita miksei niitä linja-autoihin olisi saatavilla? Terveellä taloudellisella pohjalla oleva bussifirma kykenee varmasti kalustonsa vaihtamaan säädökset täyttävään eteenkin jo kaua on tiedetty vaatimusten muuttuvan. Siirtymäaikaa varmasti on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5604
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4940
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2834
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1582
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1509
    Aihe