Pärjääkö lenkkareilla?

ruskan ihailija

Parin viikon päästä ehkä eka kertaa Lappiin ruska-aikaan. En ole harrastanut varsinaista vaellusta vaikka liikunnasta tykkäänkin. Käsittääkseni vaelluskengät pitäisi "sisäänajaa". Jos teen jotain korkeintaan 10-15 km lenkkejä hyvillä poluilla pysyen ja pahimpia kivikoita välttäen, pärjääkö hyvillä lenkkareilla. Täällä kotiseudulla olen kyllä paikallisella vuorella käynyt usein, sinne johtaa jyrkkä ja kivikkoinen polku - hyvin oon pärjännyt.

5

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumppari-Jonne

Noilla paragraafeilla pärjää kyllä lenkkareillakin. semmoset lenkkarit jotka vähän vettä pitää on tuohon sopivat.

• reissulasu

Hyvin pärjää lenkkareilla. Vaelluskengät ovat vain yliarvostettua, kallista ja turhaa ulkomaan-muotia, joista olen itsekin jo siirtynyt kalvolenkkareihin. Kivikot eivät haittaa ollenkaan, hankalinta on suopaikoissa ja purojen ylityksissä. Ota mukaan myös crocsit tai vastaavat niin kahluut onnistuvat. Halvat kiinalaiset säärystimet (eBaysta alle 5 e/pari) voivat myös olla hyödyksi.

• ruskan ihailija

En kyllä osta mitään halpaa köyhille tarkoitettua roskaa, käytän ainoastaan merkkituotteita.

• asdf2323

Kenkien valinta riippuu tosiaan paljon maastosta jossa kulkee. Jos on vähänkin epätasainen maasto ja varsinkin mikäli maasto on sateen vuoksi vielä liukas niin suosittelen vaihtamaan lenkkarit korkeampi vartisiin kenkiin, jotka tukevat nilkkoja paremmin. Itse en varsinaisesti vaelluskenkiä käytä vaan käytössä aina kevyet ja laadukkaat maiharit.

• kurzz

Menin muutama päivä sitten karhunkierroksen Juuma-Ruka välin lenkkareilla. Aika märkää ja nilkat oli kovilla tuolla välillä kyllä. Paremmat kengät olisi ollut hyvät niin ei ihan joka lätäkölle olisi tarvinnut etsiä kiviä tai muuta että pääsi jalat kuivana yli. Pieni karhunkierros puolestaan menee lenkkareilla hienosti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7432
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4098
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3140
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2376
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43