Taas meni pohja tietyömaan nopeusrajoituksesta!!!

Prkle.

Hyvissä ajoin oli 50 kmh merkki suora tie ja leveyttä riittävästti, joku oli lavaauton kanssa sitten vajaan kilometrin päässä pientareella poissa tieltä, siinä sitten köröteltiin ja tuskastuttiin ja nopeusrajoituksen loppumisesta ei ollut viitsitty laittaa merkkiä vaan 5 km köröttelyä kunnes tuli taajaman 60kmh rajoitus .Voisko puutteellisista merkinnöistä antaa TUNTUVAT SAKOT TIETYÖMAAN PITÄJILLE !!!!! Ei oo ihme ettei niitä rajoituksia kukaan noudata kun ovat mielivaltaisia OIKEASTTI!!!

55

679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ääsfaltti

      Jos kyseessä oli nk. asfaltointityömaa niin uusi asfaltti vaatii jonkinaikaa "sopeutua" paikkaansa mistä syystä ajonopeudet pidetään alhaisina vaikka itse työmaa ja koneet olisivatkin jossain ihan muualla. Tätä ei porukka vaan tajua/tiedä.

      • Älähän viitsi

        Joistakin sirotepintauksista ja ennen käytetystä öljysorasta ylimääräinen kiviaines irtoilee ennen kuin päällyste "asettuu". Normaalipäällysteillä mitään tällaista ongelmaa ei ole, joten viidenkympin rajoitusta ei ole asetettu ainakaan sen takia. Uusikin asfaltti kestää jäähdyttyään oikein hyvin sata kilometriä tunnissa kulkevat autot.


      • diipadaii
        Älähän viitsi kirjoitti:

        Joistakin sirotepintauksista ja ennen käytetystä öljysorasta ylimääräinen kiviaines irtoilee ennen kuin päällyste "asettuu". Normaalipäällysteillä mitään tällaista ongelmaa ei ole, joten viidenkympin rajoitusta ei ole asetettu ainakaan sen takia. Uusikin asfaltti kestää jäähdyttyään oikein hyvin sata kilometriä tunnissa kulkevat autot.

        Kyllä se juuri noin on kuin edellinen vastasi.
        Uusi asfaltti useinkin avataan liian aikaisin liikenteelle ja siinä jo uutuuttaan painaumat etenkin jos rajoitus on suuri.


      • Aloittaja oikeassa
        diipadaii kirjoitti:

        Kyllä se juuri noin on kuin edellinen vastasi.
        Uusi asfaltti useinkin avataan liian aikaisin liikenteelle ja siinä jo uutuuttaan painaumat etenkin jos rajoitus on suuri.

        Nopeus ei painumiin vaikuta, ellet pysähdy.
        Sirotepintauksissa on se irtoaine ongelma ja uudet asfaltit 100=>80 km/h niin kauan kuin tiemerkinnät puuttuu (voi mennä välillä kuukausi, jos kelit ei suosi maalausta).

        Mutta loittaja on aivan oikeassa, aiheettomia tai järjettömiä rajoituksia ja niiden päättymättömyyksiä näkee edelleen liian paljon.


      • Ääsfaltti
        Älähän viitsi kirjoitti:

        Joistakin sirotepintauksista ja ennen käytetystä öljysorasta ylimääräinen kiviaines irtoilee ennen kuin päällyste "asettuu". Normaalipäällysteillä mitään tällaista ongelmaa ei ole, joten viidenkympin rajoitusta ei ole asetettu ainakaan sen takia. Uusikin asfaltti kestää jäähdyttyään oikein hyvin sata kilometriä tunnissa kulkevat autot.

        Puhuinko jostain kiviaineksen irtoamisesta? Uuden asfaltin pitää saada "asettua" paikoilleen ja ikäänkuin kovettua koska uutena massa on normaalia pehmeämpää jolloin auton renkaan eteen massan pehmeydestä johtuen syntyy pienen pieni "aalto" jota rengas pyöriessään työntää eteenpäin. Samasta syystä talvella jääteillä on nopeus pidettävä hyvin alhaisena. Kun uudesta asfaltista haihtuu erilaisia bitumin ainesosia ja liuottimia asfalttimassa saavuttaa lopullisen kovuuden. Tämän jälkeen em. "aaltoa" ei synny. Asfalttilaadulla ja rakenteella on vaikutusta asiaan. Nimimerkillä kolme kesää asfalttihommissa ollut.


      • prkle1
        Ääsfaltti kirjoitti:

        Puhuinko jostain kiviaineksen irtoamisesta? Uuden asfaltin pitää saada "asettua" paikoilleen ja ikäänkuin kovettua koska uutena massa on normaalia pehmeämpää jolloin auton renkaan eteen massan pehmeydestä johtuen syntyy pienen pieni "aalto" jota rengas pyöriessään työntää eteenpäin. Samasta syystä talvella jääteillä on nopeus pidettävä hyvin alhaisena. Kun uudesta asfaltista haihtuu erilaisia bitumin ainesosia ja liuottimia asfalttimassa saavuttaa lopullisen kovuuden. Tämän jälkeen em. "aaltoa" ei synny. Asfalttilaadulla ja rakenteella on vaikutusta asiaan. Nimimerkillä kolme kesää asfalttihommissa ollut.

        Oliski ollut asfaltointi tms oikee työ niin olisin ymmärtänyt ,ei ollu vaan joku pinnar alueen siistiminen tms, ja on näitä nähty ettei mitään toimintaa eikä työkoneita hommissa mutta rajoitus on ja pysyy, vois ottaa ne kyltit pois vaikka vkl lopuksi/ illaksi jos ei ole toimintaa , taitaa vaan olla liikaa vaadittu.


      • 16+2
        prkle1 kirjoitti:

        Oliski ollut asfaltointi tms oikee työ niin olisin ymmärtänyt ,ei ollu vaan joku pinnar alueen siistiminen tms, ja on näitä nähty ettei mitään toimintaa eikä työkoneita hommissa mutta rajoitus on ja pysyy, vois ottaa ne kyltit pois vaikka vkl lopuksi/ illaksi jos ei ole toimintaa , taitaa vaan olla liikaa vaadittu.

        Onsko sulla ' taitaa vaan olla liikaa vaadittu. ' lippalakki päässäsi kun ajat autoa? Lippa taaksepäin? Sitähän minäkin.


      • Ei ole mikään ihme ettei rajoituksia noudateta tietyömailla.

        1. Rajoitukset asetetaan jo viikkoja ennen työn aloitusta. Kenellä on huumoria ajaa moottoritiellä 50km/h turhaan monta kilometriä.

        2. Rajoitus alkaa liian aikaisin ja päättyy liian myöhään. Kaikki turahutuu kun jo kilometri ennen työmaata pitää ajaa 50km/h moottoritiellä.

        3. Rajoituksia ei käännetä työpäivän loputtua vaan ne ovat myös yöllä, kun ei mitään tehdä.

        4. Rajoituksia ei popisteta pitkään aikaan, kun työ on valmis.

        Että älkää ihmetelkö miksi ei noudateta


      • no olethan pelle
        autoilija kirjoitti:

        Ei ole mikään ihme ettei rajoituksia noudateta tietyömailla.

        1. Rajoitukset asetetaan jo viikkoja ennen työn aloitusta. Kenellä on huumoria ajaa moottoritiellä 50km/h turhaan monta kilometriä.

        2. Rajoitus alkaa liian aikaisin ja päättyy liian myöhään. Kaikki turahutuu kun jo kilometri ennen työmaata pitää ajaa 50km/h moottoritiellä.

        3. Rajoituksia ei käännetä työpäivän loputtua vaan ne ovat myös yöllä, kun ei mitään tehdä.

        4. Rajoituksia ei popisteta pitkään aikaan, kun työ on valmis.

        Että älkää ihmetelkö miksi ei noudateta

        Luulitko apina keksineesi tuon itse, tuo on kopio vanhasta jutusta.


      • sinä väärässä
        Aloittaja oikeassa kirjoitti:

        Nopeus ei painumiin vaikuta, ellet pysähdy.
        Sirotepintauksissa on se irtoaine ongelma ja uudet asfaltit 100=>80 km/h niin kauan kuin tiemerkinnät puuttuu (voi mennä välillä kuukausi, jos kelit ei suosi maalausta).

        Mutta loittaja on aivan oikeassa, aiheettomia tai järjettömiä rajoituksia ja niiden päättymättömyyksiä näkee edelleen liian paljon.

        Nopeus vaikuttaa enemmän kuin paino, senhän älyää lapsikin. lisäksi sateella uusi pinta vaarallisen liukas.

        Sirotepinnassa ei ole mitään syytä alentaa nopeutta, sorateilläkin on irtokiviä.
        ääsfalttimies sentään ymmärtää.


      • taas oikein
        Ääsfaltti kirjoitti:

        Puhuinko jostain kiviaineksen irtoamisesta? Uuden asfaltin pitää saada "asettua" paikoilleen ja ikäänkuin kovettua koska uutena massa on normaalia pehmeämpää jolloin auton renkaan eteen massan pehmeydestä johtuen syntyy pienen pieni "aalto" jota rengas pyöriessään työntää eteenpäin. Samasta syystä talvella jääteillä on nopeus pidettävä hyvin alhaisena. Kun uudesta asfaltista haihtuu erilaisia bitumin ainesosia ja liuottimia asfalttimassa saavuttaa lopullisen kovuuden. Tämän jälkeen em. "aaltoa" ei synny. Asfalttilaadulla ja rakenteella on vaikutusta asiaan. Nimimerkillä kolme kesää asfalttihommissa ollut.

        Huomasin heti että nyt ammattimies puhuu järkeä, oikein.


    • älä arvostele

      Nuodata lakia, älä urputa. Rikotko muitakin lakeja mielesi mukaan?

      • Kawasaki san

        "Nuodata lakia, älä urputa. Rikotko muitakin lakeja mielesi mukaan?"

        No kun se AP:n ongelma olikin juuri se, että se noudatti lakia. Mitäs jos lukisit, ennenkuin urputat.


      • miksi urputtaa..
        Kawasaki san kirjoitti:

        "Nuodata lakia, älä urputa. Rikotko muitakin lakeja mielesi mukaan?"

        No kun se AP:n ongelma olikin juuri se, että se noudatti lakia. Mitäs jos lukisit, ennenkuin urputat.

        Vai varastaako, jos kukaan ei näe?


      • Riku.,
        Kawasaki san kirjoitti:

        "Nuodata lakia, älä urputa. Rikotko muitakin lakeja mielesi mukaan?"

        No kun se AP:n ongelma olikin juuri se, että se noudatti lakia. Mitäs jos lukisit, ennenkuin urputat.

        Juurikin näin"!!! harvinaisen tunnollinen jos jaksoi körötellä sen 50kmh hyvällä suoralla tiellä ilman mitään näkyviä esteitä, niitä ei montaa ole ja nämä kommentoijat kaikki kaahaa tasan tarkkaan sen 80-100 lasissa.


    • ota hota

      se helpottaa

    • Siiv Ari

      Pitäisi niitä silti noudattaa.
      Ei ne koristeita ole.
      Niiden syy ei aina näy.
      Itsepähän tosin autosi rikot.
      Saat syyttää vain itseäsi.

      • Unohdit

        Penis.


      • Siiv Ari
        Unohdit kirjoitti:

        Penis.

        Paitsi etten unohtanut.
        Et katsonut tarkkaan.
        Näet, jos katsot.
        IP ban on niskassa.
        Silti kirjoitan.


      • Anonyymi
        Unohdit kirjoitti:

        Penis.

        Olenkohan unohtanut jotain vuosien saatossa
        Noh olkoot, tässä se tulee.

        Sinänsä napakka kommentti mutta ei liity mitenkään aiheeseen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenkohan unohtanut jotain vuosien saatossa
        Noh olkoot, tässä se tulee.

        Sinänsä napakka kommentti mutta ei liity mitenkään aiheeseen .

        Mitäs muuta kyrvätuppelolle kuuluu?


    • Lavaa uto

      UFO?

    • Virkaloiset

      Laiskat juopuneet valtion työmihet makailevat aina työmailla.

    • noudata

      Sakko rapisee, jos tutka, ei auta kommettisi!

    • Ritirati

      Juu kaikilla varaa ajella kunnon nopeudella koska kukaan ei tienaa alle 2600 e kuukaudessa, ei olla ambomaa vaan Vauras korkeakulttuuri maa.

    • mnbvcxfbvc

      Entäs sitten,kun se lava-auto tulee pois sieltä pientareelta,tai toinen on peruuttamassa sinne. Sen tähden ne kyltit siellä on.Pitäisikö ne aina poistaa,jos mitään ei juuri sillä hetkellä tapahdu.Eikä ne työmaan tyypit noudata virka-aikaa.
      Kerrankin viikonloppuna ajoin sitä 50:ä erään työmaan kohdalla,kun kaikki porhalsi ohitse 80-100 taulussa.Siellä kumminkin oli kaivuri hommissa ja äijät joutui ylittämään tien.

      • tehokasta.,

        Jepet vain kerää jätesäkkiin kortteja,oppivat nuijat!


      • Anonyymi
        tehokasta., kirjoitti:

        Jepet vain kerää jätesäkkiin kortteja,oppivat nuijat!

        Tyhmästä päästä kärsiin sen ruumiin lisäksi yllättävän usein myös kukkaro.


    • Jeppe.

      Ihan yhtä hyvin vois laittaa kokomatkalle 50 kmh kyltit, voi nimittäin olla polkupyöräilijöitä tai kävelijöitä tms traktoreita/mopoautoja tiellä, todella usein vaan tulee kohdalle tyhjiä "tietyömaita" joissa ei todellakaan tapahdu mitään mutta rajoitukset on.

    • käytäntö nykyään

      Ajelin kesällä muutama tuhatkilsaa Suomen teitä. Tietöitä paljon. Käytäntö oli, että paahdettiin "sataa", oli merkin aihe tai ei.
      Karhulan seudulla hupasaa. Ihan syystä nopeus alennettu 40-60km. Paikaliset oikein närkästyneenä renkaat ulisten pyyhki ohi..

    • turhaa täytettä

      Tämäkin on turhaa lässytystä, lopettakaa jo.

    • Anonyymi

      Lapselliset kitisijät. Taas joku jolla elämä kiinni muutamasta sekunnista. Muija ei anna ainakaan viikkoon tuollaiselle kun se tohelo tulee 15 sekuntia myöhemmoin töistä ressukat luulee että sitä aikaa töhöttämällä voittaa paljon. usein joku 10 sekuntia tai pari uinuuttia. Kertokaas joku touho nyt kaikille miten käytätte sen voitetun 15 sekunta tai 2 minuuttia. Ette takuulla pysty. Johtuu siitä että korvien välissä lienee jotain sinne kuulumatonta.
      Tiellä liikutaan rajoitusten mukaan. Aina ehtii. ei myöhästy mistään kun lähtee oikeaan aikaan liikkeelle. ei tarvii örveltää ja näyttää julkisesti kaikille sitä örvellystä

      • Anonyymi

        Ainahan TLL:n rikkoja teolleen mielestään pätevän syyn keksii, aivan samoin kuin juoppokin keksii syyn juomiselleen, eikä syy ole koskaan itsessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan TLL:n rikkoja teolleen mielestään pätevän syyn keksii, aivan samoin kuin juoppokin keksii syyn juomiselleen, eikä syy ole koskaan itsessä.

        Juurikin noin. ja sekunteja jahdataan liikenteessä samalla tavalla kuin rallissa vaikka taidot on monesti jostain lantalan takaa. ja korttiki saatu tuurilla muropaketista.


    • Anonyymi

      Tyhmä aloitus, jos merkki on laitettu niin sitä pitää noudattaa. Onko tässä jotain ihmeellistä? Jos helsingin keskustassa on laitettu merkki ettei saa kääntyä oikealle niin sinnehän pitää kääntyä koska aina on menty siitä oikealle. Eikö niin? On aivan turhaa selitellä että merkit on väärin. Ei niitä sinne turhaan laiteta kun työtä tehdään siellä sinun parhaaksi ja kaikkien toheloiden seassa.

      • Anonyymi

        Kyllä työmaiden merkit luvattoman usein on juurikin ennen työmaata ja sen jälkeen väärin asetettu. On turhaan asetettu liian kauas ennen työmaata ja liian kauas työmaan jälkeen. Siinä syy, ettei niitä juuri kukaan noudata ja merkkien sijoittelusta oikeutetusti naristaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työmaiden merkit luvattoman usein on juurikin ennen työmaata ja sen jälkeen väärin asetettu. On turhaan asetettu liian kauas ennen työmaata ja liian kauas työmaan jälkeen. Siinä syy, ettei niitä juuri kukaan noudata ja merkkien sijoittelusta oikeutetusti naristaan

        Toivottavasti poliisi puuttuu vielä herkemmin näihin jotka ei noudata rajoituksia.
        Oli ne liikennemerkit sitten missä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti poliisi puuttuu vielä herkemmin näihin jotka ei noudata rajoituksia.
        Oli ne liikennemerkit sitten missä tahansa.

        Totta on, että nopeusrajoituksia pitää noudattaa. Jos niitä liikennemerkkejä ei sitten esim. siirretä työn edetessä, niin varmaan moni lakkaa piittaamasta niistä. Toki valitettavasti myös niin, että jotkut eivät edes alkuunkaan piittaa niistä nopeusrajoituksista.


      • Anonyymi

        Niimpä niin.
        Viimekesänkin oli tietyörajoitteita kehä ykkösellä, vaikka työmaata ei edes ollut missään vaiheessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä niin.
        Viimekesänkin oli tietyörajoitteita kehä ykkösellä, vaikka työmaata ei edes ollut missään vaiheessa.

        Mikä on tietyörajoite ? Miten ne on merkitty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä työmaiden merkit luvattoman usein on juurikin ennen työmaata ja sen jälkeen väärin asetettu. On turhaan asetettu liian kauas ennen työmaata ja liian kauas työmaan jälkeen. Siinä syy, ettei niitä juuri kukaan noudata ja merkkien sijoittelusta oikeutetusti naristaan

        Turhaan ja väärin asennettu merkki on eriasia mutta jokatapauksessa merkkejä on noudatettava kun ne siellä tienlaidalla on. Kyllä poliisi neuvoo jos ette itse osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan ja väärin asennettu merkki on eriasia mutta jokatapauksessa merkkejä on noudatettava kun ne siellä tienlaidalla on. Kyllä poliisi neuvoo jos ette itse osaa.

        On velvollinen noudattaa myös niitä turhaan ja väärin asennettuja merkkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On velvollinen noudattaa myös niitä turhaan ja väärin asennettuja merkkejä.

        Joku vaan laittaa jonkun liikennemerkin, kun asiaa ei valvota.
        Järkeä saattaa helposti tulla käytettyä.
        ...jokainen vastaa itse valinnoistaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku vaan laittaa jonkun liikennemerkin, kun asiaa ei valvota.
        Järkeä saattaa helposti tulla käytettyä.
        ...jokainen vastaa itse valinnoistaan...

        Oletko nähnyt jonkun valvovan kun joku laittaa liikennemerkin?


    • Anonyymi

      Osa rajoituksista on sellaisia joita ei tavallinen maallikko ymmärrä.
      Aikoinaan kävimme paljonkin siltatyömailla valamassa uusia pintoja vanhoihin siltoihin.
      Kun tajuaa ne tekniset vaatimukset jotka ovat onnistuneen suorituksen avaimet niin yksi on tärinä.
      Valuajankohdaksi ja muutama päivä sen jälkeen oli siltatyömaalla 30 rajoitus jota aika harva noudatti.
      Tuskin yöllä kukaan vaikka betoni tarvitsi myös yöllä sen tärinävapauden, betoni kun ei lopeta työskentelyä yöllä.

      Mutta siihen faktaa että turhat rajoitukset aiheuttavat inflaation rajoitusten uskottavuudessa, sama kuin työmailla lippusiimat joilla rajataan vaaralliset alueet ja joita ei sitten pureta kun kyseinen homma on valmis.
      Kaikki kävelevät silloin lippusiimojen alueella ja osa ei ole vaarallista ja osa on.

      Mutta pointtina, rajoitukselle voi olla ihan oikea syy vaikkei se näy päällepäin.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse aina ymmärtää. Silti pitää nopeusrajoituksia noudattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse aina ymmärtää. Silti pitää nopeusrajoituksia noudattaa.

        Jos on edes jonkinlainen käsitys miksi on noita tietyörajoituksia niin motivaatio niiden noudattamiseen löytyy helpommin.
        Tietenkin on niitä joitka eivät ihan periaatteessa noudata nopeusrajoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on edes jonkinlainen käsitys miksi on noita tietyörajoituksia niin motivaatio niiden noudattamiseen löytyy helpommin.
        Tietenkin on niitä joitka eivät ihan periaatteessa noudata nopeusrajoituksia.

        Puhu rehellisesti vaan asennevammasta. Selkeä asennevamma vaivaa, jos ei halua eikä suostu noudattamaan nopeusrajoituksia.


      • Anonyymi

        Satu paimenesta ja sudesta.

        Päättäjille eli virkamiehille tarvittaisiin pakollisia säännöllisiä satutunteja.
        Kokeessa pitäisi sitten osoittaa, että ymmärtää opetuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu rehellisesti vaan asennevammasta. Selkeä asennevamma vaivaa, jos ei halua eikä suostu noudattamaan nopeusrajoituksia.

        En aina noudata.
        Ei vaan kiinnosta.
        Niillä ei ole pitkään aikaan ollut mitään tekemistä turvallisten tilannenopeuksien kanssa.

        En edes kiinnitä aina huomiota pikkukatujen kyltteihin.
        Ajan niin kuin ajan ja keskityn liikenteeseen rajoitusten ja mittarin sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En aina noudata.
        Ei vaan kiinnosta.
        Niillä ei ole pitkään aikaan ollut mitään tekemistä turvallisten tilannenopeuksien kanssa.

        En edes kiinnitä aina huomiota pikkukatujen kyltteihin.
        Ajan niin kuin ajan ja keskityn liikenteeseen rajoitusten ja mittarin sijaan.

        Ei huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En aina noudata.
        Ei vaan kiinnosta.
        Niillä ei ole pitkään aikaan ollut mitään tekemistä turvallisten tilannenopeuksien kanssa.

        En edes kiinnitä aina huomiota pikkukatujen kyltteihin.
        Ajan niin kuin ajan ja keskityn liikenteeseen rajoitusten ja mittarin sijaan.

        Jos ei pysty kiinnittämään huomiota kaikkeen tarpeelliseen, niin sitten täytyy rajata huomio siihen, mihin pystyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei pysty kiinnittämään huomiota kaikkeen tarpeelliseen, niin sitten täytyy rajata huomio siihen, mihin pystyy.

        Tieliikennelaissa määrätään tienkäyttäjän ennakointivelvollisuus. Se velvoittaa huomioimaan muut tienkäyttäjät. Se on vähimmäisvaatimus huomioinnin suhteen.

        "Tienkäyttäjän on ennakoitava toisten tienkäyttäjien toimintaa vaaran ja vahingon välttämiseksi ja sovitettava oma toimintansa sen mukaisesti sujuvan ja turvallisen liikenteen edistämiseksi."

        Jos tuohon ei pysty, niin rikkoo tieliikennelakia ja silloin on syytä jättää ajamine muiden hommaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei pysty kiinnittämään huomiota kaikkeen tarpeelliseen, niin sitten täytyy rajata huomio siihen, mihin pystyy.

        Tottakai pitää pystyä huomioimaan kaikki.

        Ei vaan kiinnosta epäolennaisuudet.
        Jos huomaa kameran tai poliisin, niin sitten huomioi tarkemmin mittaria.


    • Anonyymi

      Voihan sitä ajella aivan hyvin kiellettyyn ajosuuntaankin koska ei voi tietää miksi se merkki on sinne laitettu tai onko se sinne unohtunut.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7635
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4213
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3715
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2876
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2561
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51
      2388
    9. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40
      2339
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2286
    Aihe