Tervehdys,
Olen Suomen ja Unkarin kaksoiskansalainen, ja olen miettinyt auton tuomisen mahdollisuutta Suomeen niin, että auto jäisi Unkarin rekisteriin. Onko tämä millään tavalla mahdollista? Ajokorttini olen ajanut n. 10 vuotta sitten Unkarissa, joka kelpaa Suomessa oikein hyvin edelleen, koska molemmat ovat EU-maita. Pysyvä kotipaikkani sijaitsee papereiden mukaan Suomessa, mutta työskentelen tällä hetkellä Unkarissa.
Onko mitään kikkaa tai keinoa pitää Suomessa Unkarin rekisterissä olevaa autoa, ja ajella sitä siellä? Olen kuullut sellaista huhua, jonka mukaan mikäli auton kanssa käy ns. ulkomailla kerran vuodessa, niin autolla voi suotta ajaa Suomessa taas seuraavan vuoden.
Käsittääksen Suomessa ollaan poistamassa "muuttoauton" tuonnin veroedut kokonaan ensi vuodesta, eli verottoman auton tuonti Suomeen täältä Unkarista ei näin ollen taida olla enää mahdollista. Alkuperäisten suunnitelmien mukaan oli tarkoitus tuoda auto 1. työsuhdevuoden jälkeen Suomeen, ja panna auto Suomen rekisteriin, mutta taitaa tämä vaihtoehto jäädä pois omalta kohdaltani.
Kiitos asiallisista vastauksista!
Kaksoiskansalaisen auto ulkomaan rekisterissä
AUTOulkomailtaaaaa
0
146
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225304- 254498
- 282621
- 342284
- 372028
- 151968
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191627- 121551
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211297Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101214