Yhtenä vaihtoehtona harkinnassa seuraavaa käytettyä autoa ostaeesa (nykyisen henkilöauton tilalle) on ollut jokin pikkupaku takaikkunoilla, joka voisi olla suunnilleen Ford S-Maxin kokoluokkaa. Toivottavaa olisi, että menisi ulkomailla h-autona moottoritiemaksut (?).
Mitkähän merkit ja mallit voisivat olla kannattavia harkittaviksi kun tavoitteena olisi mukavuudelta mahdollisimman suuri henkilöautomaisuus "kökkö-mobiiliuden" sijaan, sekä tekninen kestävyys ja huollettavuuden käytännöllisyys (ilman että tarvitsee purkaa puolta konehuoneesta päästäkseen johonkin osaa vaihtamaan kuten lienee mm. Vitossa).
Tosin ainakin osa noista pikkupakuista on melko rumia, hieman saapikkaan näköisiä. Tyyliltä Ford S-Max mielyttää, mutta se onkin sitten aivan eri auto. S-Maxin jos saisi kakispaikkaisena edullisempana pakuversiona hyvine eristysineen, niin selainen voisi olla kiinnostava versio.
Tuollainen pikkupaku tulisi tosin lisä-änieritää jotta sen saisi siltä osin mahdollismman mukavaksi (lieneekö kuinka suurta parannusta saatavissa), sillä alustarakenne, korin muoto, sivupeilit ja tiivisteetkin näyttelevät omaa rooliaan.
Sitten jos penkit eivät miellytä, niin etsisi vaikkapa jostakin kolariautosta jotkin 2 x Recarot tilalle jos vain sovitus-kiinnityskiskot saatavissa, sekä laittaisi jotkin siistit aluvanteet perus-rengaskoossa alle tai maksimissaan yhtä pykäää suurempina.
Tuollainen auto voisi toimia hätätapauksessa kesällä pitkässä reissussa vaikkapa teltan korvikkeena, vai riitääkö tavaratilan pituus(?).
Sitten on vielä avoin kysymys tuon autoluokan kolariturvallisuus henkilöautoihin verrattuna.
Ps. Saakohan tuollaisiisiin laitteisiin käyntiä ohjaamosta takaosaan?
Pikkupaku arkiautoksi ?
2
203
Vastaukset
- Fiksu paku ?
Ilmeisesti hieman liian pieni ideaani, mutta mikä ero alla olevilla autoilla on paitsi eri merkki nokalla ja jotkin muut pienet merkkien yksityiskohtien erot, sekä mahdollisesti merkkihuoltojen (laadun / maineen?) erot?
"Citroen Nemo vs. Peugeot Bipper"
- http://www.vanrental.co.uk/vanblog/archives/146
Berlongo vs. Partner: http://kuvaton.com/u/ydw & http://kuvaton.com/u/yd4
Onko henkilö- ja pakuvesioiden kesken muita konkreettisia erija kuin sisustus ja ikkunat? Onko sama alusta ja jouset se mukavuus)?
Ohjaamot noissa on ihan mukavan, selkeän ja siistin näköisiä ja varsin henkilöautomaisia.
- http://www.autoblog.com.uy/2012/02/los-nuevos-peugeot-partner-y-citroen.html
Pakuversio saataisi olla edullisempi (käytetystä olis kysymys joka tapauksessa), mutta se pitäisi sitten hyvin äänieristää, paneloida ja mahdollisesti pinnoittaa siistiksi ja tämä toteuttaen niin, ettei väärällä metodilla luo tulevia ruosteongelmia.
Tekisi tuollaisesta pakuversiosta kaksipaikkaisen Recaron mukavilla penkeillä ja takaosan siistiksi eristäen ja sisustaen, mutta ei siitä silti oikein tilapäiseksi teltaksi-retkiautoksikaan ole kun tavaratilan pituus rajoittaa.
Sitten pykälää suurempana ollaankin jo Ford S-Max ja Ford Tourneo kategoriassa joista viimeksimanittukin alkaa sitten olla hinnoissaan ja samaan hintaluokkaan tulisi melko paljon muita erilaisia vaihtohetoja.
- http://www.wintonsworld.com/ford-tourneo-connect-review/
Hieman hankalaa tämä erilaisten hieman henkilöautomaisten pikkupaku-kompromissien haku ;-) - Anonyymi
MB Citan, Rellu Kangoo, Opel Combo = Fiat Doblo, nykyisin Pösö ja sitikka samoja autoja. Noista kun valitsee sen pitemmän eli L2-mallin niin pääsee melkeimpä samoihin pituuksiin kuin VW Caddy maxi ,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467575
- 334183
- 573685
- 503170
- 172856
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons572481- 542388
- 402329
- 452322
- 162266