Pispala

Maija

Olen aikeissa muuttaa tyttäreni kanssa Tampereelle,
eniten asuinympäristönä viehättäisi Pispala,joka näyttää olevan vähän kuin kylä kaupungin keskellä.

Onko tällä palstalla Pispalassa asujia? kokemuksia otetaan vastaan mieluusti...

17

3569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taavi A Horila

Pispala mukaan lukien tahmela on nykyään ihan ok asuinpaikka . Aikaisemmin alueella asui työläisiä ja muuta paskaporukkaa ja alueen maine ei ollut kovin kaksinen, mutta nykyään asuu parempiosaisia ihmisiä. Kaupungin sosiaalitoimen asuttamia spurguja on kyllä vieläkin liikaa. Myös pispalan valtatien liikenne aiheuttaa ajoittain hankaluuksia.
      Hintataso on keskimäärin korkea. Halpojakin luukkuja toki löytyy. Tervetuloa jos paalua piisaa.

• Maija

Kiitos vastauksestasi,asuntojen (ostettavien)hintoja olen jo katsellut koko syksyn ajan...hintaso on tosiaan melkoinen,mutta hiusit ovat näkymätkin.
        Minulla on sama käsitys että siellä yhteiskunnan ääripäät taitavat kohdat toisensa, mutta kyllä sopu sijaa antaa.
        Mikä on muuten Pispalan arvostetuinta seutua mielestäsi? joku kertoi että se olisi Mäkikatu...
        mene ja tiedä sitten...kun muutaman kerran olen vain ajellut Pispalan läpi.

• Meirämmiäs
        Maija kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi,asuntojen (ostettavien)hintoja olen jo katsellut koko syksyn ajan...hintaso on tosiaan melkoinen,mutta hiusit ovat näkymätkin.
        Minulla on sama käsitys että siellä yhteiskunnan ääripäät taitavat kohdat toisensa, mutta kyllä sopu sijaa antaa.
        Mikä on muuten Pispalan arvostetuinta seutua mielestäsi? joku kertoi että se olisi Mäkikatu...

Jos olet ostamassa omakotitaloa pispalasta niin mittauta ihmessä radon arvot. Uusissa taloissa ei ole välttämättä tuulettuvaa alapohjaa joka pispalassa on must.
        Alkuperäisasukkaiden tai "persaukisten" taloissa jotka rakennettiin satavuotta sitten tätä ongelmaa ei ollut kun olivat niin harvoja muutenkin.

• Maija
        Meirämmiäs kirjoitti:

Jos olet ostamassa omakotitaloa pispalasta niin mittauta ihmessä radon arvot. Uusissa taloissa ei ole välttämättä tuulettuvaa alapohjaa joka pispalassa on must.
        Alkuperäisasukkaiden tai "persaukisten" taloissa jotka rakennettiin satavuotta sitten tätä ongelmaa ei ollut kun olivat niin harvoja muutenkin.

Kiitti vinkistä...

Heh..en voi välttyä hymyilemästä kun luin tuon sinun nimmarisi..tuli heti se takavuosien vitsi Tamperelaisesta ,mustastamakkarasta ja pyöreästä huoneesta mieleen...mutta sitä vitsiä kerrottiinkin vain Turussa;)

• T Horila
        Maija kirjoitti:

Töyräskadun seutuvilla on hyvä pitää majaa. Talvella katujen ahtaus on joskus sietämätön. Yläpispalassa läpiajoliikenne tosiaan häiritsee ja nässyn puolella junat porhaltaa kymmeniä kertoja päivässä melki seiniä hipoen. Kupit vaan hyppii pöydillä ja hammaspaikat irtoilee.

Radonista olikin jo maininta eli laitetaan asiasta ja toisestakin linkki.
        http://www.tampere.fi/asuminen/terveysjaasuminen/radon.html

Tiesitkö, että tampereen nykyisistä asukkaista on syntyperäisiä tamperelaisia 37 %... Vähemmistönä omassa kaupungissaan:(

• Heli

Kyllä hyvä paikka on asua!Ja asuuhan se Mr Tampere Toni Virtanenkin täällä joka sen Juurakon Ninan kans seurustelee.

• Anonyymi

Pispala on ehdoton ykkönen.

• Anonyymi

Ylirvertainen paikka, ne jotka ei ylety sinne ja kuitenkin haluavat, arvostelevat eniten .
      Todella idyllinen ja rauhallinen, monimuotoinen on nässyn ja pyhäjärven puolet , tahmelan ym. kaikissa oma juttunsa, kivaa porukkaa ja postinumrolla Treen kovimmat veronmaksajat, mikä on monien vaikeaa niellä.........

• Anonyymi

Hei,Vaikka et nyt jaksaisikaan yhtään mitään, saanko ehdottaa? Tee yksi pieni hyvä asia itsellesi joka päivä. Esim. Teen keittäminen, silittäminen olkapäästä tai poskesta, itsemyötätuntoisen lauseen sanominen peilin edessä tai ajatteleminen tyyliin ”hyvä kun olen tässä” tai ”minä se olen jaksanut.”🥰

Jos haluat voit tulla kertomaan meille mitä eilen teit tai sanoit itsellesi. Olet kuitenkin hyvä, jaksamista! Tänään hyvä tekosi oli tänne palstalle purkaminen, kiitos kun kerroit kipusi, meistä moni on käynyt vastaavaa surua läpi.🌻

Äänestä

Kommentoi

Anonyymi
      Eilen 23:06
      UUSI

Hei,Vaikka et nyt jaksaisikaan yhtään mitään, saanko ehdottaa? Tee yksi pieni hyvä asia itsellesi joka päivä. Esim. Teen keittäminen, silittäminen olkapäästä tai poskesta, itsemyötätuntoisen lauseen sanominen peilin edessä tai ajatteleminen tyyliin ”hyvä kun olen tässä” tai ”minä se olen jaksanut.”🥰

Jos haluat voit tulla kertomaan meille mitä eilen teit tai sanoit itsellesi. Olet kuitenkin hyvä, jaksamista! Tänään hyvä tekosi oli tänne palstalle purkaminen, kiitos kun kerroit kipusi, meistä moni on käynyt vastaavaa surua läpi.🌻

Äänestä

Kommentoi
      Anonyymi
      Eilen 23:06
      UUSI

Heistä ei saa,puhua.

Äänestä

Kommentoi
      Anonyymi
      Eilen 23:08
      UUSI

Mustat vaatteet. Hiipi hakemaan jättämäänsä pyörää!

Äänestä

Kommentoi
      Anonyymi
      Eilen 23:09
      UUSI

Nimet tiedän,monta vuotta jo ,sossi ei tee mitäön.

Äänestä

Kommentoi
      Anonyymi
      Eilen 23:10
      UUSI

Ottakaa ne kii ja 112. Minä en jaksa vaivautua.

Äänestä

Kommentoi
      Anonyymi
      Eilen 23:10
      UUSI

Anonyymi kirjoitti:
      Ottakaa ne kii ja 112. Minä en jaksa vaivautua.

Hyvää yötä, mukavaa olla kotona, miten jotkut kehtaa liikkua öisin,eikä vanhemmat rakasta heitä.

Äänestä

Kommentoi
      Anonyymi
      Tänään 00:55
      UUSI

Anonyymi kirjoitti:
      Hyvää yötä, mukavaa olla kotona, miten jotkut kehtaa liikkua öisin,eikä vanhemmat rakasta heitä.

Mäkkärin kulmilla maleksivat yhtenä päivänä ja edellisenä ajelivat kommilassa varastetulla sinisellä jopolla. Samat häiriköt. Vaalea rillipää ja 2 muuta. Kävis varastamassa perusturvalautakunnan puheenjohtajan pihasta jotain voisi sossu puuttua vai päätäkösilitetään. Niinku näitä isähankeen ääliöitå.

Äänestä

Kommentoi
      Anonyymi
      Tänään 03:06
      UUSI

Anonyymi kirjoitti:
      Mäkkärin kulmilla maleksivat yhtenä päivänä ja edellisenä ajelivat kommilassa varastetulla sinisellä jopolla. Samat häiriköt. Vaalea rillipää ja 2 muuta. Kävis varastamassa perusturvalautakunnan puheenjohtajan pihasta jotain voisi sossu puuttua vai päätäkösilitetään. Niinku näitä isähankeen ääliöitå.

Lue lisää
      Niin. Tässä kaupumgissa ei ole mitään järkeä.

Äänestä

Kommentoi
      Anonyymi
      Tänään 04:02
      UUSI

Anonyymi kirjoitti:

Lue lisää
      Rillirousku ja kumppanit.

Äänestä

Kommentoi
      Anonyymi
      Tänään 05:22
      UUSI

Anonyymi kirjoitti:

Lue lisää
      Blondit ei ymmärrä mitä tekevät. Esimerkki tässä vaalearillipää?

Äänestä

Kommentoi
      Anonyymi
      Tänään 09:56
      UUSI

Anonyymi kirjoitti:
      Blondit ei ymmärrä mitä tekevät. Esimerkki tässä vaalearillipää?

Osuit naulankantaan😂

Äänestä

Kommentoi
      Anonyymi
      Tänään 11:32
      UUSI

Oikein toimittu.

Äänestä

Kommentoi
      suomi24-logo
      Osallistu keskusteluun
      Business Finlandin rahanjako keskeytettävä
      "Kansanedustaja Eveliina Heinäluoman (sd.) mukaan julkisuudessa olleet tiedot viittaavat siihen, että suuri osa avustuksista menee jonninjoutavaan konsulttipuuhasteluun eikä auta todellisissa vaikeuksissa olevia yrittäjiä. – Julkisuuteen tulleet tiedot avustusten jakamisesta herättävät suuren huolen, kohdistuvatko Business Finlandin tuet nyt oikein. Business Finlandin kautta on päätetty ohjata 200 miljoonaa euroa yritysten kehittämishankkeisiin ja ensitiedot kertovat, että maksimituen saajien joukossa on yrityksiä, joiden on vaikea nähdä olevan eniten koronasta kärsineiden joukossa, hän ihmettelee". https://www.verkkouutiset.fi/sd-edustaja-business-finlandin-rahanjako-keskeytettava/ Heinäluoma toteaa, että monien ravintola-alan ja matkailuyrittäjien työt ovat keskeytyneet kokonaan, mutta heidän hätäänsä yhteiskunta ei ole reagoinut. – Sen sijaan vakavaraiset ja täysimääräisiä verovapaita osinkoja jakavat yhtiöt nauttivat Business Finlandin maksimiavustuksista. Business Finlandin toimitusjohtaja on sanonut tutustuneensa avustuspäätöksiin ja pitävänsä niitä korkeatasoisina.

• Anonyymi

Olen syntynyt 1945 ja asunut Pispalassa lapsuuteni ja rakastin sitä, vieläkin hyviä muistoja niistä rinteistä. Asuimme rinteessä olevassa omakotitalossa, lapsena oli hauska kulkee rinnettä pitkin harjulle, jossa veljeni koulussa.

• Anonyymi

Yksi parhaista paikoista,
      ei mamuja eikä muita vähemmistöjä,
      toki kaikenlaista väkeä, pääsääntöisesti rauhallista ja kivaa seutua.

• Anonyymi

Kannattaa huomioida että alue on todella vilkas ja tiiviisti rakennettu, verrattuna 80-lukuun. Ja paljon ihmisiä sekä koiria, autoja, huoltoautoja. Tietysti jos on rahaa ostaa rauhallisesta kohtaa, ok. Maisemia. Jotain luontoakin löytyy. On narkkaria myös tietyissä osissa ja nuorisoa. Mutta muualla löytyy ehkä ok-taloalueita, jossa on enemmän rauhaa, jos ei uskaltadu Pispalaan. Apteekkia ei ole mailla halmeilla oikeasti. Myös ruokavalikoimat ovat Keskustassa ja Lielahti, jos erikoisempaa etsii kuin kanasuikale pikkupaketissa.

• Anonyymi

"Apteekkia ei ole mailla halmeilla "

Ei juuri missään ole niin lähellä apteekki muuallakaan, mikä ihme pointti,
        ( apteekeilla on nykyään kotiinkuljetus, nyt on kohta 2025 katsos nääs.)
        ei missään missä on mahtavat maisemat ja näköalat ja rauhaa ole nurkalla mitään muutakaan,
        pispalasta ei ole oikeasti pitkä matka mihinkään.
        Palvelut voi tilata kotiin jos ne on tärkeimpiä asioita, niin minä teen jos en jaksa mennä aina.

Jos ei rahat riitä siellä asumiseen , keksii kaikkia valituksia kun ei itse ylety eikä ole siellä asunut, sitten vasta tajuaa kuinka kiva paikka on pispala , pyynikki ja tahmela.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Apteekkia ei ole mailla halmeilla "

Ei juuri missään ole niin lähellä apteekki muuallakaan, mikä ihme pointti,
        ( apteekeilla on nykyään kotiinkuljetus, nyt on kohta 2025 katsos nääs.)
        ei missään missä on mahtavat maisemat ja näköalat ja rauhaa ole nurkalla mitään muutakaan,
        pispalasta ei ole oikeasti pitkä matka mihinkään.
        Palvelut voi tilata kotiin jos ne on tärkeimpiä asioita, niin minä teen jos en jaksa mennä aina.

Jos ei rahat riitä siellä asumiseen , keksii kaikkia valituksia kun ei itse ylety eikä ole siellä asunut, sitten vasta tajuaa kuinka kiva paikka on pispala , pyynikki ja tahmela.

Mitä helvettoa tulet taas valittamaan ja riitelemään muiden kommenteista. Anna kommentoida muiden rauhassa ja sano omasi ilman jatkuvaa valitusta. Riippuu missä asuu. Kaikilla ei autoa. Sairaana ihmiset eivät hae kaukaa yhtään mitään ja tosiaan apteekkia EI OLE. Eikä ole mitään muutakaan.

• Anonyymi

Mene hihassa roikkuja helv*ttiin kiusaamasta ja muita haukkumasta, nimittelemästä. Olet aina muita ihmisiä ruotimassa palstalla, etkä itse aihetta Pispala käy läpi erikseen. Anna muiden kommentoida rauhassa haukkumatta heitä. Sano erikseen mielipiteesi eri kohdassa vaikka, mulla ei ole yhtään mitään tekemistä sinun kanssasi. Et edes ymmärrä oikein ikinä mitä muut sanovat, otat kaiken negatiivisena arvosteluna alueita kohtaan, vaikka joku sanoisi hyvää. Olet riidankylväjä. Rikosilmoitus on hyvin lähellä nimittelyn ja herjaamisen vuoksi.

• Anonyymi

Kaikki ihmiset eivät tilaa kotiinsa lääkkeitä, koska niille kaikille ei ole kotiin tuontia, apteekeissa on eri käytännöt eri valmisteille. Posti ei ole varma. Köyhät ihmiset eivät myös käytä kotiinkuljetusta välttämättä, niitäkin asuu Tampereella.

• Anonyymi

Ei kiinnosta mikään pispala tai ainakaan mkään harju,mielenkiinnosta voisin seurata kun ylipainoinen kapua kotiinsa harjulle puuskuttaen.Lähtee harjulta pyörällä keskustaan asioille niin kyllä meno meno menee mutta takaisin ylämäkeä huh ja pyörän taluttaminen.Läl läl paskamahalla on auto.Sydän sairaalle pispalanharjulta asunto juupa juu.Maisemat voi olla kylläkin hienot.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      27
      4387
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      260
      3744
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2114
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1736
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      16
      1502
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1439
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      411
      1348
    8. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      434
      1265
    9. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1229
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    Aihe