mitä laki sanoo

miten on

Voinko harjoittaa peuran metsästystä omalla maallani, vaikka lähimpään naapuritaloon on matkaa noin 80 m. Talossa ei kuitenkaan ole vakituista asutusta. Tarkoitus ei ole metsästää silloin kun naapuri on paikalla. Kuka tietää, laittakaa linkkejä joissa faktaa.

8

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Empä usko, että voit. Asuinrakennus on aina asuinrakennus, vaikka siinä ei asuttaisikaan koko vuotta.

• 308win

Ja jos olet vuokrannut maasi paikalliselle metsästysseuralle, et voi ampua edes omilla mailla, ellet ole metsästyseuran jäsen. Ja matkasta sen verran, että tieto löytyy metsästylaista tai sitten asetuksesta.

• Ryynäsen Topi

Sillä ehdolla että kysyt luvan naapuriltasi niin silloin saat. Oli naapuri paikalla tai ei niin lain sallima 150m ei täyty tässä tapauksessa.

• Ryynäsen Topi

Ja tosiaan peura vaatii väh 500ha yhtenäisen alueen että voi yleensä anoa peuran lupaa. Tarkoititko kaurista?

• miten on

olen seuran jäsen ja kuulun hirviporukkaan joten luvat ok.
      Naapuri vaan liian, jossa ei vakituista asutusta liian lähellä hyvää peurapaikkaa.
      Kieltääkö laki olla harjoittamatta metsästystä jos matka on 150m ja naapurista on esteetön näkymä peurakopille? käsittääkseni se on laillista.

• Hahmonen

Vaikea hahmottaa tilannetta kun olen Kainuusta ja täällä ei hirvimetsälläkään tule vastaan välttämättä ketään muuta koko päivänä.

• outoa touhua

Onko tuo laillista touhua, että miehet on passissa yleisellä kylätiellä, tukkiivat autoillaan tien ja nihkeesti meille paikallisille asukkaille antaavat tietä ja siirtyyvät syrjään. Ikävää kulkea siitä ohi, kun pyssyineen siinä tiellä seilaavat.

• Eräs erämies

Lainaus metsästyslaista alla. Opetelkaa hyvät ihmiset lukemaan eli vastaus on kyllä, jos on lupa. Asumaton talo tarkoittaa autiotaloa...

25 §

Asutuksesta, viljelyksistä ja liikenneväylistä johtuvat rajoitukset

Ilman rakennuksen omistajan tai haltijan nimenomaista lupaa eläintä ei saa ampua 150:tä metriä lähempänä sellaista rakennusta, jossa asutaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7515
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4153
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2426
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2368
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40