Nikkor 35 1.8 ED FX

miten olisi?

Onko kellään kokemusta otsikon mukaisesta objektiivista? Kuitenkin melko tuore tapaus, ja hinnaltaan edullisempi kuin Sigman Art- sarjan vastaavat, joita olen myös himoinnut.

13

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä ostos
    • nvjfhajga
      • miten olisi?

• afjahfjvn
      • miten olisi?

Kummallinen mainos. Myydään 35- millistä, mutta kuvassa on 50- millinen.

• objektiivista?

Jos osaat tarkentaa niin hanki Samyang 35mm f/1,4

• miten olisi?

Olin itse myös erittäin innoissani noista Samyangeista jossain vaiheessa. Ostinkin kasi- ja neljätoistamilliset. Noissa ei käsintarkennus paljoa haittaa, sen sijaan kolmeviitosen kyseessä ollen tarvitaan jo tarkkaa ja tilannekuvissa nopeaa tarkennusta. Ei taida käsikoplaus enää onnistua tyydyttävästi.

• kyseessä ollen?
        miten olisi? kirjoitti:

Olin itse myös erittäin innoissani noista Samyangeista jossain vaiheessa. Ostinkin kasi- ja neljätoistamilliset. Noissa ei käsintarkennus paljoa haittaa, sen sijaan kolmeviitosen kyseessä ollen tarvitaan jo tarkkaa ja tilannekuvissa nopeaa tarkennusta. Ei taida käsikoplaus enää onnistua tyydyttävästi.

Mistä näitä kyseessä ollen uusavuttomia tulee?

”kyseessä ollen tarvitaan jo tarkkaa ja tilannekuvissa nopeaa tarkennusta.”

Tarkka tarkennus ja syväterävyysalueen hallinta onnistuu vain manuaalisesti. Taustalla on suuri merkitys tilannekuvissa.

35 millisellä kyseessä ollen tilannekuvausta? Eikä ehdi tarkentamaan kyseessä ollen?

• Kfkxkxjxjc
        kyseessä ollen? kirjoitti:

Mistä näitä kyseessä ollen uusavuttomia tulee?

”kyseessä ollen tarvitaan jo tarkkaa ja tilannekuvissa nopeaa tarkennusta.”

Tarkka tarkennus ja syväterävyysalueen hallinta onnistuu vain manuaalisesti. Taustalla on suuri merkitys tilannekuvissa.

35 millisellä kyseessä ollen tilannekuvausta? Eikä ehdi tarkentamaan kyseessä ollen?

Jos kuvaat lapsia tai lemmikkejä niin käsin tarkennus on syvältä. Ehkä joka kymmenes kuva on tarkka.

Toki jos kuvaat vain pienellä aukolla, mutta silloin ei pysty noin liikkuvissa kohteissa pitämään lyhyttä suljinaikaa mikä aika must.

• mikä aika must.
        Kfkxkxjxjc kirjoitti:

Jos kuvaat lapsia tai lemmikkejä niin käsin tarkennus on syvältä. Ehkä joka kymmenes kuva on tarkka.

Toki jos kuvaat vain pienellä aukolla, mutta silloin ei pysty noin liikkuvissa kohteissa pitämään lyhyttä suljinaikaa mikä aika must.

Kroppikennoiseen 35 millinen jolla kuvataan lapsia ja lemmikkejä, heh:)

• Kokemusta vailla
    • miten olisi?

Ostin sitten Sigma 35 1.4 Art- lasin. Jo alkutuntumalta tuntuu ja näyttää erittäin nopealta, hiljaiselta ja todella teräviä otoksia tuottavaksi. Tarkennuskin pamahtaa täsmälleen kohdilleen käyttämäni D700- runkoon kiinnitettynä. Vaikuttaa ilman muuta hyvältä ostokselta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7605
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4193
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      60
      2534
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51