Hei..
Kävin kokeilemassa Saabin koeajokiertueella 9-5 Aero Hirsch mallin. Aikaisempaa ajo kokemusta on 9-5 Aero 250 hv ja 9-3 Aero 210hv mallista. Tunnelmat olivat korkealla kun istuuduin autoon nahkaiselle sporttipenkille. Keli aurinkoinen ja lämpötila noin 6. Auto oli automaattilaatikolla ja siinä pystyi myös naputella pykäliä ratin napeista isompaan ja peinempään. Sitten itse ajoon. Koneen käyntiääni oli sopivan muhkea. Vaihteisto asentoon D ja sitten moneksi. Kateelliset pyörivät auton ympärillä ennenkuin se katosi murinan saattelemana taivaanrantaan. Pidin ajonvakausjärjestelmän kytkettynä niin ei satu vanhanaikasista. Tehoa tuntui olevan mukavasti tosin ohjaustuntuma vaikutti hieman ohuelta siis ohjaus oli mielestäni liiankin kevyt ja toki pientä uraherkkyyttä oli havaittavissa renkaina 18 tuumaiset. Moottoriteille saavuttuani kiihdyttelin sinne 200 pintaan tais mennä ylikin ja ihan kivasti tuntui lähtevän tosin auto oli hieman epävakaan tuntuinen moottoriteien rampilla parinsadan vauhdissa, joten hiljentelin hieman kyytiä. Myös nappivaihteet vaikuttivat ihan hyviltä tosin kun kiihdyttelin kunnolla niin välillä kone hyytyi hieman kun kierrokset tulivat maksimiin ja laatikko heitti automaattisesti isompaa. Jos pientä vertailua saa tehdä niin kaarteissa A3 Sportpack 3.2 V6 oli huomattavasti vakaamman tuntuinen kovissa nopeuksissa kaarteissa. Muuten ihan mukava peli tosin yli 300 hv voi olla ainaskin etuvetoisessa tavella hieman liikaa. Tosin muutkin voivat heittää kommentteja kyseisestä autosta jos on kertynyt ajokokemuksia
9-5 Aero Hirsch
8
6915
Vastaukset
- Kaikki maksaa
Taitaa sinunkin TV-lupasi olla maksamatta. Itse kun ajelen automaatti ysifemmalla laitan kepin asentoon M kun haluan leikkiä rattinapeilla, sinulla se onnistuu näköjään myös D asennossa.
- Jalluwaan
kaikki on mahdollista...
- hirsh
Taisit runnoo meneen sillä farkulla.
Itse kokeilin joskus rootsis sedania ja
oli ihan eri peli.- Kyllä
Hei..
Juu farkullhan sitä runnottiin ja varmaan sedan voisi olla kovempi peli ainaskin manuaali laatikolla ja miksei muutenkin. - Riku
Kyllä kirjoitti:
Hei..
Juu farkullhan sitä runnottiin ja varmaan sedan voisi olla kovempi peli ainaskin manuaali laatikolla ja miksei muutenkin.Juu, eli saa ajella ja kaahailla... mutta kyllä se tuntuu parhaalta kun on oma auto.
- Saab autoa ostamassa
Niin se Aero vuosimallia 2006 oli kuin mallia
1960. Kun astuin uuteen Aeroon se keinui kuin
erämaassa kulkeva KAMELI
Sitten vain kierettiin kaikki SAABIN korjaamot
vikoja etsimässä.
Vaihdettiin eteen kaksi sarjaa iskunvaimentimia
ja taakse neljä sarjaa iskunvaimentimiä.
Keinui senkin jälkeen kuin erämaan kulkija.
Suoritettiin neljä kertaa pyörien suuntauksiakin.
KEINUI KUIN KAMELI.
Kun en tiennyt sitä, että onko Kameli ajamassa
autoa tai, onko auto KAMELI.
Ei muuta kun autotohtorin puheille ja KAMELIA
ajamaan. Katsastajan koeajolausunto: koeajossa
tehtäessä nopea vasen-oikea ohjausliike, auto
ikään kuin tekee ylimääräisen heilahdusliikkeen,
eräänlaisen jälkiheilahduksen. Minä yli 62.000
euroa autosta maksaneena lausuin: KAMEEELI.
En jaksanut enää käyttää Saabin asiantuntemusta
auton valmistukseen liittyvissä tuotekehittely-
osaamisessa tai asiakastyytyväisyysohjelman
mukaisissa takaisinkutsukirjeitä, vaan menin
Saab liikkeeseen, josta olin auton ostanut ja
kehoitin asentamaan Saabin alle KONI-iskuvaimen-
timet ja jouset. Ja niin myös tehtiin, mutta
minulle annettiin käteen lasku maksettavaksi
1499,47 euroa ja eihän siinä ollut muuta kuin
maksa pois. Työn vastaanottaja oli nuorenpuo-
nen mieshenkilö, joka lausui, että olen tottunut ajamaan jäykempialusteisella autolla, minä mietin
itsekseni, että voi poikaparka, sinä taisit heilua vielä siellä yhdessä paikassa, kun minä
näitä autoja ajelin, ja eihän tuo 8 vuoden tekninen koulutuskaan lienee hukkaan minulta
mennyt ja olihan noita muitakin osaamisalueita
senkin verran, vaikka mullekkin jakaa.
Ja sitten taas mentiin uutta takuunalaista Saabia
katsastamaan 3:tta kertaa.
Paikalla sama katsastaja kuin alkutilanteessa,
ennen iskunvaimentimien (heilahduksenvaimentimet)
ja jousien asentamista.
Ammattilaisen, katsastajan lausunto:Suoritetussa
koeajossa totesin, että aikaisemmassa lausunnossani mainittu jälkiheilahdus-ominaissuus
on poistunut !! Oma kannanottoni: AUTO ja senhän
kyllä totesi tänne katsastusasemalle tullessakin.
Ei muuta kuin rahapussin nyörit auki ja pulita
73,00 euroa ensimmäinen katsastus 20,00 euroa.
Nyt minä sitten ajan Saabilla, jonka ajo-ominai-
suudet ovat hyvät, eikä se venkuille sivulle kuin
hihnassa talutettava koira.
Ja eihän tuo saman auton ostaminenkaan sujunut
samassa liikkeessä ilman venkuilua, piti lyödä
lakipyliä pöytään.
Auton myyjän kommentit olivat: eihän sitä pitäisi
katsoa noita vaatteita, kauppaa tehtäessä, voi
tulla yllätyksiä. Minulla kun oli vain nuo
maajussin kamppeet ostotilanteessa, jonka
perusteella tuo osaaminen arvioitiin, joten
varmaankin olisi syytä pukeutua pukuun ja solmioon ja näyttä älykkäältä ja oivaltamiskykyi-
seltä IHMISELTÄ tuossa ostotilanteessa.
Siten muihin kysymyksiin: kuinkahan liikennekel-
poisia ovat nuo tyyppihyväksyttyjen autojen ajo-ominaisuudet, tuolla tieliikenteessä ja kuka niitä
todellisuudessa valvoo ? Luotetaan siihen, että
maahan tuoduissa autoissa olisi kakki kohdallaan.
Ei ole ja tässäkin tapauksessa lopulliset koe- ja
suunnitelukustannukset maksaa auton ostaja ja
maahantuoja eivät ota asiasta kaikilta osin
mitään vastuuta ja piiloutuvat asiaa valvovien
viranomaistenkin selän taakse.
Kannattaa seurata noita asiakkaille tehtyjä
tyytyväisyyskyselyjä, joka SAAB- merkkisten
autojen hunommuusjärjestyksessa on jäänyt viimeiseksi, joten tuo edellä kerrottu kokemus
autosta käyttöolosuhteissa on samansuuntainen.- Kuumiehenmalli
Ei jessus, piti tämäkin ennen nukkumaan menoa nähdä.
- Ex-Hischer
Minulla oli 9-5 Hirsch vm 2007 sedan automaatilla ja Eibachin jousilla/iskareilla. Ajoominaisuudet ja mukavuus selvästi parempi mitä std Aero. Harmi että Hirschini romuttui korjauskelvottomaksi kun VW Transporteri ajoi kovalla vaihdilla perääni kun olin pysähdyksissä. Yritn etsi samanlaista koko Euroopasta alhaisilla kilmetreillä mutta vaikuttaa olevan mission impossible. Joten seuraavana ehkäpä BMW 300 hv alle. Saab oli kuitenkin mukava, nopea, turvallinen ja selvsti halvempi ostaa ja pitää mit vastaava BMW... Ikävä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738