Monenmoisten sattumusten takia otin valokuvia ja en huomannut ettei kamerassani (Canon eos 50D) ollutkaan päällä se mode joka ottaa sekä raakaversion että jpg-version kuvasta. Eli nyt huomasin että kun latasin kuvat koneelle että minulla on vain ne jpg-versiot.
Kysyisinkin nyt viisaammilta onko mitään tehtävissä? Saisinko mitenkään niitä CR2 tiedostoja? Kuvat ovat edelleenkin kamerassa.
Paljon kiitosta avusta.
CR2 tiedosto jälkikäteen?? APUA!
6
152
Vastaukset
- noups.
Ei vieläkään mitään tehtävissä jälkikäteen, katselet vaan niitä jpg kuvia.
- iMestarikuvaaja
Olen itse huomannut että auttaa tavattomasti nykyisen taikateknologian kanssa kun lukee manuaalia.
Pelkän maalaisjärjen varassa tulee yllätyksiä. - Ei auta
iMestarikuvaaja kirjoitti:
Olen itse huomannut että auttaa tavattomasti nykyisen taikateknologian kanssa kun lukee manuaalia.
Pelkän maalaisjärjen varassa tulee yllätyksiä.Taikateknologiakaan ei enää muuta jpgtä RAW kuvaksi.
- olli R
Ihan klassinen tapa: printtaa kuvat paperille ja ota niistä kuva Raw-moodissa. Varo paperin kiiltoja. Ja näin saat kuvasi kilpailuun, jossa vaaditaan Raw-alkuperäiskuvat. Samalla voi tehdä vapaasti kuvankäsittelyä.
- DNG?
Jos RAW:ksi kelpaa DNG niin esim Lightroom ohjelmalla voit exportata jpegin DNG-kuvana.
- hashtag aivopieru
"Jos RAW:ksi kelpaa DNG niin esim Lightroom ohjelmalla voit exportata jpegin DNG-kuvana. "
Olipa loistava idea :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010