Kattrutiner.

kattliv

Min gamla kollikatt Råntti är väldigt konservativ och har sina rutiner.
Vid läggdags placerar han sig bredvid min dyna,om jag vill läsa då flyttar han sig till fotändan av sängen.
Antagligen sparkar jag för mycket nästa sovplats är länsstolen.

När jag stiger upp då breder kattskrället ut sig i sängen och man får inte bädda.Dagen tillbringas på soffan med lämpliga matpauser.Om det kommer gäster eller annars blir oroligt då ligger han högst uppe på sin klätterställning och kollar vad det händer.

6

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pensionärskatt

Gamla katter är som åldriga människor,rutiner är bra.Katter kan också bli dementa.

• Är du katt-människa? Då är du kattens tjänare, du dyrkar katten :)

Är du hund-människa? Då är hunden din tjänare, hunder dyrkar dig.

• kollis matte

Det stämmer precis,katter tyckerr nog dig...men egentligen är det mat och god omvårdnad som den gillar,därför måste den låtsas att den älskar dig.
        Katter är så väldigt självständiga,de lyder inte som en hund..de bara ser på dig och tycker du är fånig när du grälar på den.

• amanda von kurr
        kollis matte kirjoitti:

Det stämmer precis,katter tyckerr nog dig...men egentligen är det mat och god omvårdnad som den gillar,därför måste den låtsas att den älskar dig.
        Katter är så väldigt självständiga,de lyder inte som en hund..de bara ser på dig och tycker du är fånig när du grälar på den.

Min katt är "bättre folk ",den dricker vatten från Ittalaglas på köksbordet.Inga plastkippor här inte.

• som småbarn
        amanda von kurr kirjoitti:

Min katt är "bättre folk ",den dricker vatten från Ittalaglas på köksbordet.Inga plastkippor här inte.

MIin katt väntar alltid på att få godis när jag kommer hem med matkassarna från butiken....Vem månne har lärt den ?

• mårran
        som småbarn kirjoitti:

MIin katt väntar alltid på att få godis när jag kommer hem med matkassarna från butiken....Vem månne har lärt den ?

Min kattfröken älskar kyckling (broiler säger vi ju i Finland )Katt mats burkarna är små och dyra ),ofta specialprecis.,jag köper broillerlår.Sen kokar jag och finfördelar köttet och fryser in i små förpackningar.Kissen är nöjd.Litet jobb fordrar det ju,och visst ger jag annan mat också,bra att ha som "delikatess ".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      323
      8459
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      105
      6667
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      178
      3840
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      86
      3629
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      166
      3034
    6. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      43
      2959
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      47
      2937
    8. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      41
      2809
    9. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2486
    10. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2084
    Aihe