I-kielessä sanan kaikki vokaalit muutetaan i:ksi. Mutta miksi on juuri i-kieli? Miksei a-, e-, o-, u-, y-, ä-, tai ö-kieltä? Tai siis voihan sellaisiakin käyttää, mutta näistä i-kieli taitaa olla ainoa vakiintunut.
I-kieli
16
4570
Vastaukset
- Häh?
Mätä ähmättä sänä tärkäätät? Källähän älääsästä pähätään ä-käältä.
- votelo
Pähätäänkä? Nä äkää! Äsää sälvä!
- Anonyymi
votelo kirjoitti:
Pähätäänkä? Nä äkää! Äsää sälvä!
Mitä tarkoittaa? Pähätäänkä? Nä äkää! Äsää sälvä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoittaa? Pähätäänkä? Nä äkää! Äsää sälvä!
Puhutaanko? No okei! Asia selvä!
- YYA+FSB
Jokainen saa keksiä minkä kielen haluaa. Ei siinä ole edes Putinilla mitään sanomista.
- votelo
No ei.
- KonstaPylkkönen
Elähän sano! Ei sitä tiijä.Vaekka oessii sanomista.
- Votelo
Mii mini pihin i kiilti. Suomeksi......... moi minä puhun i kieltä.
- Anonyymi
Miti sini pihii
- Anonyymi
Isiitki pihii i kiilti on oikeasti osaatko puhua i kieltä
- Anonyymi
Vokaalit voisi tietysti jättää kokonaan poiskin kirjoituksesta.
Esimerkiksi arabian kirjoitus on sellaista johon ei vokaaleja kirjoiteta.
Sanat "päätellään" kirjoitetuista merkeistä ja lauseyhteydestä. Vokaalimerkkejä käyttämällä vokaalit saadaan kuitenkin esitettyä.
Thain kielessä on myös kirjaimiin liitettyjä ääntämismerkkejä joilla sanan merkitys selvennetään.
Suomen kieli on lähes foneettista mikä tekee sen lukemisen äärimmäisen helpoksi vaikkei kieltä osaisi lainkaan.
Jos ei ole muita kieliä opiskellut, voi erehtyä odottamaan samaa selkeyttä tekstin ja puheen välillä.
Yleensä sellaista ei ole vaan ännearvot puuttuvat ja muuttuvat joten kieltenopiskelu on paljolti ulkoa opettelua. - Anonyymi
Hohhoijaa... muistelen jo 80-luvulla noin 5-vuotiaiden lässyttävän tällaista "ii-kieltä"...
- Anonyymi
Hyvä
- Anonyymi
vistiin 8v miihimmin
- Anonyymi
Suosittelen r-kieltä, niin päästään noista ärrävikaisista änkyröistä.
Ybung macht den Meister. - Anonyymi
Siitki pihii i kiilti? Suomeksi... saanko puhua i kieltä?
Ite oon l kielen keksiny mut siitä tuli huono niin en sit jatkanu enää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738