Onko kukaan tehnyt kaasuttimien synkronointiin tarkoitettua mittaria?
Entäs mistä kohtaa kaasuttimesta mitataan alipaine?? Kun jossain mittareissa on esim 6mm adaptereita...
synkronointi mittari?
11
264
Vastaukset
- nikkiz
On niitä tehty kun myytäväksikin asti on riittänyt - kotitekoisena taitaa olla helpoin tehdä pitkä vesiputket joilla saadaan säätämällä kaasarit synkkaan. Vesiputkissa siis koitetaan saada pinnat samalle tasolle. Yleensä on imu noihin otettu prätkän imusarjasta kaasarin ja sylinterin väistä. Aika monessa pyörässä onkin valmiit 5 mm tai 6 mm paikat olemassa, ainakin japseissa.
- jakke09...
Eiköse vesi mene sinne pyttyyn?, mutta siis yksinkertaisimmillaan pitäisi saada alipainearvo molempiin kaasareihin, mutta millä kierroksella mitataan??
- 2+7
jakke09... kirjoitti:
Eiköse vesi mene sinne pyttyyn?, mutta siis yksinkertaisimmillaan pitäisi saada alipainearvo molempiin kaasareihin, mutta millä kierroksella mitataan??
moottori normaalissa käyntilämpötilassa, tyhjäkäyntikierrokset oikeat,,,,,siitä lähdetään.
- Vanha parta
Jaappanilaisissa on tosiaan paikat synkkaamisletkua varten. Helppo tapa:
Mittaa niiden synkkausnipukoiden halkaisija ja osta siihen tiiviisti menevää kirkasta letkua, ainakin 6:n metrin pala. Letkuun merkitään keskikohta, sisään laitetaan 2-tahtiöljyä n. 20cm:n pituudelta. Itse käytin sellaista tummanvihreää öljyä, että sen näkeekin ja lisäksi sekoitin öljyn joukkoon hieman bensaa, että liikkuu paineen ja säätämisen yhteydessä liukkaasti. No se letku tietysti vedetään ensin kattoa kohti, mutta tulee sieltä alaspäin ja muodostaa sellaisen U-kirjaimen, jonka pohjalla öljy sitten näkyy ja liikkuu sen keskikohtamerkin tuntumassa. Ne ylöslähtevät letkunpäät kannattaa laittaa vaikka narulla sinne (autotallin) kattoon kiinni, sopivalle korkeudelle.
Joku näkee paremmaksi tehdä hienomman näköisen säätimen ja kiinnittää sen letkun lautaan, tai sitten käyttää lautaan kiinnitettyjä läpinäkyviä putkia. Mutta yhtälailla ne toimii. Samoin painemittaritkin.- 9+20
hei, letkuja tulee olla yhtä monta kuin sylintereitä.
- 10----
Entäs kalibrointi?
- Helppoahan se on
"hei, letkuja tulee olla yhtä monta kuin sylintereitä."
Kaasarit siinä synkataan keskenään, eli jos nyt on 2 pyttynen ja kaasarinen kone ja käytetään tuota aiemmin mainittua letkusynkkausta, niin letku tietysti päistään molempien kaasareiden synkkausnippoihin. Silloin yksi letku.- 9+20
joopa, painovirhepaholainen,,,,tietysti letku jokaista kaasaria varten ja erillään toisistaan
- ?? +++ ???
Ei noin, väärin menee.
- mittareita
Olisiko järkevää ensin puhdistaa kaasuttimet, kun alkaa mittailee alipaineita? Voisiko käyttää alipaine/vakuumi mittaria johon virittelee sovittimen??
- VoiVoiVoi
On tehnyt.
Nopeammin olisit hakenut Googlesta kuvia ja ohjeita itse tehdyistä synkkamittareista kuin kirjoitit kysymyksen tänne...
Kokeiles hakea Googlesta sanoilla "diy motorcycle carburetor synchronizer"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010