Mitä eroa C:llä ja C++:lla?

aloittelija.

Olen aivan newbie eli keltanokka näissä C-jutuissa, siks kysynkin että mitä eroa on tavallisella C-kielellä ja C kielellä?

14

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • C-kieli on enemmän systeemiohjelmointiin ja on ajatusmalliltaan "korkean tason assembler". Hyvin yksinkertainen kieli. Erittäin hyvä tilanteissa joissa muisti on rajallinen, halutaan tehdä laitteistonläheistä ohjelmointia, käyttöjärjestelmään matalan tason kirjastoja jne.

C sitten on vähän enemmän tarkoitettu sovelluksiin, sisältää luokat, säiliöt jne. Paljon monimutkaisempi kieli.

• 423424324234324

Mutta niin joo, c :ssa ei ole mitään uutta verrattuna perus c-kieleen. Määritteiden syntaksia on muutettu, mutta mitään uutta ei ole.

• Onhan. Esimerkiksi poikkeukset ja säiliöt.

• Sisältimet ne on!
        M-Kar kirjoitti:

Onhan. Esimerkiksi poikkeukset ja säiliöt.

Ne on sisältimet!

• höpö höpö

Höpö höpö.

• Kala.
        Sisältimet ne on! kirjoitti:

Ne on sisältimet!

Sisämyksiäpäs.

• Sisältimet ne on! kirjoitti:

Ne on sisältimet!

mikä helvetti on sisältin????

• olioseon

C on oliopohjainen kieli, joka kirjoittettu C :llä

• C plus plus

C on parannettu C. Tukee C:n lisäksi mm. olio-ohjelmointia ja paljon muitakin parannuksia. Ja parannusten takia on myös selvästi korkeampi oppimiskynnys.

• sen tehnyt

Minä kyllä tuumaisin juuri päin vastoin: Koska on korkeamman tason kieli, on sillä myöskin helpompi kirjoittaa koodia. Oppimiskynnystä voi toki olla, mutta C :lla on sitten helpompi tehdä isoja ohjelmia jotka toimivat. Matalan tason driveri tai jos joutuu optimoimaan koodinsa C:llä nopeaksi yms. koodaus C:llä voi tämän jälkeen tuntua aika karulta, koska se on eräänlainen lobotomia: ei olioita, ei luokkia, ei perimistä.. kaikki nämä tehdään C:ssä struct-rakenteilla ja pointtereilla, mikä voi vaatia aika paljon totuttelua, että asiat alkaa taas näkemään oikein

• C++ > C
        sen tehnyt kirjoitti:

Minä kyllä tuumaisin juuri päin vastoin: Koska on korkeamman tason kieli, on sillä myöskin helpompi kirjoittaa koodia. Oppimiskynnystä voi toki olla, mutta C :lla on sitten helpompi tehdä isoja ohjelmia jotka toimivat. Matalan tason driveri tai jos joutuu optimoimaan koodinsa C:llä nopeaksi yms. koodaus C:llä voi tämän jälkeen tuntua aika karulta, koska se on eräänlainen lobotomia: ei olioita, ei luokkia, ei perimistä.. kaikki nämä tehdään C:ssä struct-rakenteilla ja pointtereilla, mikä voi vaatia aika paljon totuttelua, että asiat alkaa taas näkemään oikein

Kaikki lähtee siitä, että tietää/ymmärtää mitä tekee. Millä tahansa kielellä voi tehdä joko hyvää tai huonoa koodia (tai kaikkea siltä väliltä). Jos ei ymmärrä kielen ideoita, ei kyseisellä kielellä voi saada aikaan hyvää koodia.

Ja eri kielet sopii eri tarkoituksiin. Koska C on C:n ylijoukko, C-koodi on myös C koodia, mutta toisin päin ei ole.

• C++ > C
        sen tehnyt kirjoitti:

Taidat ajatella enemmän kuin saat sanotuksi.

Kaiken mitä voi tehdä C:llä voi helposti tehdä myös C :lla.
        Toisin päin on yleensä huomattavan vaikeaa.

• C-ohjelmoija
        C++ > C kirjoitti:

Kaikki lähtee siitä, että tietää/ymmärtää mitä tekee. Millä tahansa kielellä voi tehdä joko hyvää tai huonoa koodia (tai kaikkea siltä väliltä). Jos ei ymmärrä kielen ideoita, ei kyseisellä kielellä voi saada aikaan hyvää koodia.

Ja eri kielet sopii eri tarkoituksiin. Koska C on C:n ylijoukko, C-koodi on myös C koodia, mutta toisin päin ei ole.

"Koska C on C:n ylijoukko"

Olen lukenut, että ei ole. Kirjassa Prata: C Primer Plus on sanottu, että C99:ssä on esimerkiksi "Macros with variable number of arguments" mutta ei C :ssa.

• Maailma muuttuu
        C-ohjelmoija kirjoitti:

"Koska C on C:n ylijoukko"

Olen lukenut, että ei ole. Kirjassa Prata: C Primer Plus on sanottu, että C99:ssä on esimerkiksi "Macros with variable number of arguments" mutta ei C :ssa.

Olet lukenut vanhentunutta tietoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe