Kuinka näppäilen Q:n, kun näppäin ei toimi

Kuu katosi

Jostain syystä näppäin Q/q ei toimi enää. Luin ohjeen, kuinka saan Q-kirjaimen osoiteriville (Firefox ja win7), mutta en osannut tehdä oikein, kun se ei pelannut. Kopioin merkit Windowsin merkistöstä Notepadiin, mutta onhan se aika kökköä kopioida ne sieltä aina tarvittaessa.

Siis, kun tiedän että Q = U 0051 ja q = U 0071, niin mitä näppäimiä minun tulee painaa (missä järjestyksessä/yhtäaikaa??), jotta merkki kopioituisi siihen paikkaan, missä kursori on?????

Vai onko minun ostettava irtonäppäimistö tähän läppäriin?

7

1729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ½kuu

Voihan sitä näppistä kokeilla siivota.

• ½kuu
    • sdfghj3223

Mulla kun lakkaa näppäimistössä joku toimimasta niin kyljistä kiinni ja koko laite ympäri ja ravistelee roskat helvettiin. Jännä miten joku näppäin lakkaa toimimasta, jota ei hirveästi suomen kielessä käytetä.

• qExdJx

Ainakin Linuxissa Shift Ctrl u sitten 0051 ja lopuksi Enter tai välilyönti niin lopputuloksena on Q.

• Windowsissa homma hoituu, kun laitat NumLockin päälle. Tämän jälkeen painat alt-näppäimen pohjaan ja naputtelet numeronäppäimistöllä numerot 113, jolloin näytölle ilmestyy kirjain q. Ison Q-kirjaimen koodi on alt 81. Tässä vielä linkki ASCII -koodisivustolle:

http://www.theasciicode.com.ar/

• Kuu katosi

Tuo viimeinen toimii!!! Heti kun ymmärrät lyödä nuo numerot numeronäppäimistöstä eikä sieltä ylärivistä. Kummaa kun tuo Windows itse antaa ihan toisenlaiset koodit niille. Eli WIN7 - Kaikki ohjelmat-apuohjelmat-systeeminohjelmat-merkistö.

• Vaimo haluaa tietää

Millä näppäinyhdistelmällä saadaan se pikkunen sydän? Ei tämä vaan se toinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6927
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3846
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3518
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      189
      3465
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2969
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2674
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      47
      2507
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13