Öljykorkissa harmaata mönjää?

456425

Onkohan kansipahvi hajalla kun öljykorkissa on sellaista ruskeanharmaata mönjää? Öljy on kyllä täysin mustaa eli vain korkissa on sitä harmaata. Jäähdytysnestettä katoaa jonkun verran, muutaman desin viikossa.

5

3473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi olla tai ei

Ei saisi kadota - katso löytyykö "järkevää" vuotoa, syylärin päädyt, ylä ja alavesiletkun liitokset, lämppärin kenno, liitos ja termari sekä vesipumppu. Jos ei löydy - voi olla, että kansipahvi on mennyt.

Itse korjasin tilapäisesti vian syylärin paikkausaineella....piti liki vuoden.

• sitroen.

Mönjä on normaalia. Mustasta öljystä paha sanoa. Onko diesel? Kuinka vanhat öljyt? Vuodot tarkastettava.

Maista sitä harmaata mönjää. Jos maistuu pakkasnesteelle, on remontin tarpeessa tai tulee täystuho jonkin ajan kuluttua. Se öljy ja glykoli kun pitempään kuumassa moottorissa sekoiltuaan muuttuu pien kaltaiseksi, tukkii kaikki öljyjärjestelmässä ja tekee moottorille täystuhon. On aikanaan muutamia tällaisia tapauksia tullut kohdalle...

• 456425

Se öljy siis on normaalin mustaa, vaihtoaika alkaa olla lähellä. Ja ihan bensakone kyseessä. Olen kuullut että menis jotenkin harmaaksi jos on paljon nestettä öljyssä. Muita vuotoja en kuitenkaan ole nähnyt, joten epäilen kansipahvia.

• sitroen.
        456425 kirjoitti:

Se öljy siis on normaalin mustaa, vaihtoaika alkaa olla lähellä. Ja ihan bensakone kyseessä. Olen kuullut että menis jotenkin harmaaksi jos on paljon nestettä öljyssä. Muita vuotoja en kuitenkaan ole nähnyt, joten epäilen kansipahvia.

Kastele sormenpäätä siinä mönjässä ja sitten sormenpäätä kielelle. Et sinä siihen kuole. Maistuiko kitkerän makealle? Jos, niin glykolia on mukana ja tuho uhkaa konetta. Jos ei makeutta tuntunut, niin ei hätää.
        Sitten kun on uudet öljyt, niin voithan seurata harmaantuuko öljyt. Ihan vähästä ne eivät harmaannu.
        Ne muut vuodot saattavat näkyä esimerkiksi letkuliitoksessa vaaleana kuivana jälkenä. Pyyhkäise myös sormella vesipumpun alareunaa jos on sellaisessa paikassa, että pääset käsiksi. Siellä on vuotoreikä laakerin ja tiivisteen välissä. Jos sormi kastuu, niin tiiviste vuotaa. Ennemmin tai myöhemmin saattaa alkaa vuotamaan enemmän ja sitten on syytä vaihtaa uusi pumppu.

• *GoldenStar*

Voi olla kondension kautta tullutta kosteutta. Kylmissä olosuhteissa kondensoi helposti lämpenemisen ja kylmenemisen vaikutuksesta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5634
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5040
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2884
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2394
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2088
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1690
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1631
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1569
    Aihe