Merkonomin oppisopimuspaikat?

ApuKelpaisi

Soitin tässä jokin aika sitten oppisopimustoimistoon, mutta heillä ei kuulemma ole lupaa kertoa, minkälaisiin paikkoihin ihmiset ovat työllistyneet opiskelijoiksi. Tuntuu, etteivät halua vähääkään vihjata, mikä työpaikka täyttäisi mitkäkin vaatimukset. On vähän noloa sitten mennä soittelemaan, jos sieltä kysellään kysymyksiä, joihin oppisopimuspaikkaa hakeva ihminen ei osaa vastata, koska ei ole mikään ammattimainen opinto-ohjaaja ja tutkintojen laatija.

Oudolta tuntuu sekin, ettei voi olla mitään rekisteriä, minne voisi ilmoittautua oppisopimuksen hakijaksi vaan pitää sokkona soitella kaikki eri paikat läpi.

No kuitenkin tilanteeni on semmoinen, että mikään matematiikan ja numeroiden kanssa tarkasti nyhräämiseen keskittyvä työpaikka ei kiinnosta vaan myyntityö erikoisliikkeissä (siis oikeastaan kaikki paitsi hektinen kassatyö) ja toimistotyö, joka ei keskity laskemiseen.

Kansalaisopistosta olen jo kysynyt ja se on nyt listalla yhtenä mahdollisena tärppinä, koska sinne on otettu opiskelijoita ennenkin. Mutta mitä muita paikkoja voisin hakea tältä pohjalta?
Käyvätkö esim.lääkäriasemat, sairaalat tai terveyskeskukset? Nämähän eivät varsinaisesti liity liiketalouteen, mutta ei kyllä esim.kansalaisopistokaan. Tätä kun ei kerran voi oppisopimustoimiston yhteyshenkilö kertoa, niin pitää kysyä täältä.

Kiitos vastauksista.

1

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matias23

Olen miettinyt tätä täysin samaa asiaa jo pitkään. On uskomatonta ettei oppisopimuspaikkoja ole suoraan tarjolla. Tämä olisi kaikkien etu, niin yrityksen kuin myös hakijan.

Nyt ihmiset ilman suhteita joutuvat soittelemaan firmoja läpi ja kerjäämään oppisopimuspaikkaa. Huh huh.

Yksi vaihtoehto olisi että katsot esim. monsterista avoimia työpaikkoja ja soitat niihin firmoihin.

En nyt valitettavasti osaa auttaa sinua asiassa, pistää vaan vihaksi asioiden mahdollisimman vaikeaksi tekeminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7392
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2816
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2334
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37