Olen töissä Metallin TES:ta noudattavassa suuressa suomalaisessa firmassa. Olen joutunut olemaan sairaslomalla perinnöllisen,etenevän sairauden takia tänä vuonna 40 päivää (syys-lokakuussa).Olen ollut tämän firman palveluksessa 8 v 8 kk yhtäjaksoisesti. Työnantaja maksaa minulle täyttä palkkaa 45 päivältä,joten siis 5 päivää on vielä jäljellä tätä täyttä pallkkaa.
Kysyisin seuraavaa asiaa: Miten nämä täyden palkan sairaslomapäivät nollaantuvat Metallin TES:ssa ?Katkaiseeko vuodenvaihde alkamaan uuden 45 päivän ? Vai olenko oikeutettu uuteen 45 päivän palkalliseen sairaslomaan vasta vuoden 2015 syys-lokakuussa?
Edessäni on iso kirurginen operaatio tammi-helmikuussa liittyen tähän ko. sairauteen,jonka vuoksi olen ollut töistä pois 40 päivää.
Nyt olen yrittänyt olla välillä töissä ja välillä joutunut jäämään sairaslomalle.
METALLIN TES/nivelreuma
1
186
Vastaukset
- reumainenitsekkin
On kyse asiasta josta täältä ei saa päteviä neuvoja.
Mene hyvä ihminen kysymään kela tms. paikasta tai soita työnantajalle. Kyseessä on reuma ja sen kanssa ei leikkauksen , vaikka kuten minulla oikea käsi - Tehdä mitään sen jälkeen pitkään aikaan.
Soita heti työpaikkasi lääkärivastaavalle tai http://www.metalliliitto.fi/tes-2013 tänne .
Tuo sairaus etenee ja varaudu ihan mihin tahansa etukäteen.
Siis oikeasti , kysy !
Älä jätä mitään arvailun varaan tässä taloustilanteessa missä suomi rypee. Onnea leikkaukseen.
Itsellä rustot hajonnut ja leikkaus epäonnistui ja siirtymässä käsistä nilkkoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224864- 203935
- 272311
- 342134
- 371928
- 151818
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191547- 121471
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons191175Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101094