Surullista Jehovan Todistajista

Juttelin kaippareissullani siihen viereen parkkeeranneiden kahden todistajan kanssa. Minulla oli viesti heille Jumalan vihasta ja pyhyydestä, näin lyhyesti kerrottuna. Kysyin heiltä, mikä oli heidän kantansa Jeesuksesta, he sanoivat, että uskovat Jeesuksen sovitustyöhön. Juttelu eteni, puhuin vähän kristityistäkin ketään kritisoimatta, mutta kuitenkin kertoen oman mielipiteeni. Sitten tuli puheeksi kadotustuomio. Minä sanoin heille, että Jumala on pelättävä ja että hän todella aikoo laittaa monia kadotukseen ja puhuin Ilmestyskirjastakin. He sanoivat, etteivät usko helvettiin, ikuiseen rangaistuspaikkaan.

Kamala ajatella, että he uskovat Jeesuksen kyllä pelastavan, mutta miltä? Jos ei ole helvettiä, eikä rangaistusta synnistä, niin mistä on se pelastus?

He lukivat vain sen kohdan saarnaajan kirjasta, jossa sanotaan että kuolleet eivät tiedä mitään. Itse siteerasin Jeesusta, joka puhui paikasta, jossa mato ei kuole eikä tuli sammu. Sanoin myös, että Jeesus ei valehdellut, koska Jeesus ei koskaan tehnyt syntiä, muutenhan sovitusta ei olisi ollut.

Heillä on selkeä peite silmillä, joka estää näkemästä totuutta. Eksytys on tosi kovaa, minulle tuli todella surullinen olo kun kävelin pois. Tahtoisin kyllä seuraavalla kerralla ottaa Raamatun mukaan ja vain lukea ääneen, Jumalan sana on voimallinen, se tunkeutuu sieluun ja ytimiin.

13

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielenrauha°

>> Kamala ajatella, että he uskovat Jeesuksen kyllä pelastavan, mutta miltä? Jos ei ole helvettiä, eikä rangaistusta synnistä, niin mistä on se pelastus?

Raamatun mukaan Jumalan tahdon mukainen elämä ja Jeesuksen lunnaiden tunnustaminen mahdollistaa ikuisen elämän.

Tahallisesti toisin toiminen johtaa tuon ikuisen elämän menettämiseen. Ei enempää ei vähempää.

Helvetillä kiduttava 'rakkaudellinen' jumalkuva ja sillä uhkailu on täysin sairas ja perverssi, mutta tokihan se toimii tehokkaana käsikassarana uskonnollisten johtajien vallankäytössä saadakseen kuulijoistaan tiukan otteen.

Kritinuskon nimissä ristiretkien kauheuksissa on viattomille ihmisille kyllä varattu todellinen maanpäällien h.elvetti kirjaimellisine kidutuksineen, raiskauksineen ja osa heistä jopa poltettiin elävältä roviolla.

Käänny uskoomme tai tuhoamme ja tapamme sinut. Siinä rakkaudellisen kristillisyyden sanoma.

- http://fi.wikipedia.org/wiki/Ensimmäinen_ristiretki

H.elvettikysymys on yksi oppikysymys jossa katson Vt-seuran olevan looginen ja oikeassa.

Tämä on kaikkea muuta kuin surullista. Surullista olisi uskoa sadistiseen h.elevetissä kiduttavaan kammottavaan jumalkuvaan. Kuka sellaista sadistia haluaisi palvoa vapaasta tahdostaan?

• Armiainen

samarialainen 15.11.2014 12:37

" Surullista Jehovan Todistajista
      Sitten tuli puheeksi kadotustuomio. Minä sanoin heille, että Jumala on pelättävä ja että hän todella aikoo laittaa monia kadotukseen ja puhuin Ilmestyskirjastakin. He sanoivat, etteivät usko helvettiin, ikuiseen rangaistuspaikkaan. "

-Se helvetti on muinaiskieltä, ei samaa kuin Jah, mutta vartiotorniseura on laskenut, montako kertaa se esiintyy Raamatussa. Eikö sinustakin ole järkevää, että on laskettu ?
      Matt 18 : 8 - 9 puolestaan on tunettu siitä, ettei se esiinny vartiotornissa.

" sanotaan että kuolleet eivät tiedä mitään."
      -Raamatussa on monen sortin kuolleita, ruumiillisesti, mutta myös henkisesti kuolleita - "joka ei synny uudestaan ylhäältä...".
      Jeesus tarkoitti juuri noita henkisesti kuolleita sanoessaan "antaa kuolleiden haudata kuolleensa"

• Oli miten oli, Jeesusta ei saa tehdä valehtelijaksi. Hän on tuomari ja tuomio tulee olemaan ilman sovitusta ikuinen ero Jumalasta paikassa nimeltä kadotus tai helvetti. Ilmestyskirjassa on kuvaus tulimerestä ja Jeesus kuvaili paikan, jonne esimerkiksi kelvottomat palvelijat joutuvat eli ikuinen pimeys. Mutta sama paikka se kuitenkin on.

On monia, jotka rakastaisivat sitä aitoa Jumalaa, kaiken vihan ja kiivauden kerakin, ja se tieto heiltä evätään. Julistetaan toista Kristusta, joka ei olekaan Herra ja jota ei tarvitse pelätä. Jumala on rakastettava ja täydellinen juuri sellaisena kuin Hän on, me ihmiset puolestamme olemme vain maan tomua, mehän tässä emme ole mitään. Ja silti Jumala pitää meistä huolta, antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille. Armonaika on tosiaan olemassa, ja silloin pitää herätä totuuteen, kun Jumala siihen kutsuu.

• paratiisi toivo

Kasvoin kodissa ,jossa äitini ja mummoni olivat kirkkouskovia (naapurin mies joi itsensä hengiltä) uskoivat vahvasti helvettiin ja tuomitsivat naapurin miehen sinne. Minä lapsena ihmettelin, että miten niin mukava mies sinne joutuu. Se oli tosi pelotttavaa. Rukoilin Jumalaa ja sanoin, että kyllä minä Sinuun uskon, mutta en sellaiseen jumalaan kuin äiti. Aikuisena sitten kävi luonani Jehovan todistajia, kertoivat paratiisista ja tutkin raamatusta, että kuolleet ovat haudassa ja odottavat, Joh.5:28 mukaan kunnes heidät herätetään kuolleista ( niinkuin tämä naapurin mieskin).

• Hmm.. minusta kuitenkin Jehovan todistajien opit sotivat osittain jo järkeäkin vastaan, siis siinä mielessä, että on sellaisia jakeita, jotka itse olen lukenut, ja he ovat lukeneet, mutta eivät vain näe, että mikä on totta. Kuinka voi pyyhkiä pois mielestään koko kadotuksen kuvauksen ja olla uskomatta, kun on siitä kerran lukenut? Vaikuttaa peitteeltä silmien edessä, minun mielestäni. Jotenkin täytyy olla sidottu ettei sitä näe. Mutta en minäkään lähtisi helvetillä pelottelemaan, synnillä kylläkin. Ihmisen pitäisi ottaa vaari varoituksista, mihin synti johtaa ja kuinka suuri hinta oli syntien sovituksesta. Ei tarvitse ehkä sen tarkemmin kadotusta kuvailla, kunhan ihminen ymmärtää, että paikkana siellä ei ole Jumalan rakkautta, vaan kaikki Jumalan rakkaus on taivaan ilossa.

Kyllä minäkin olin usein ihmisten puolella, tiedän myöskin ihmisiä, jotka olivat niin kultaisia, mutta juomareita ja kuolivat sitten siihen. En olisi kuitenkaan voinut tehdä asialle mitään, kun en itsekään tiennyt. Nykyään olen Jumalan puolella, rakastan Häntä enemmän kuin muita. Hän on ainoa turva, kun minusta aika jättää. Siksi on tärkeää palvella Häntä täällä maan päällä, kertoa monille Jeesuksen sovituksesta.

Monet kääntyvät pois myös kristinuskosta, kun eivät koe löytäneensä rakkautta, ihmisiä, jotka heitä rakastavat. Minä pyrin olemaan Jeesuksen kaltainen, lempeä ja nöyrä, mutta en voi valehdella siitä, mikä on totuus. Joskus sanat vain iskevät kuin tikari sydämeen, vaikkei sitä edes tarkoittaisi.

Plussana Jehovan Todistajille, että he osuivat kaiketi nappiin siinä, että paratiisi on lopulta maan päällä. Hän luo uudet taivaat ja uuden maan, Jumalan asumus ihmisten keskellä. Mutta tämä nykyinen maailma tuhotaan ja paljastuu kaikki, minkä ihminen on saanut aikaan. Tämä maailma on varattu tulelle.

Jotain piristävää Raamatusta:

"Kaikki ne, jotka Isä minulle antaa, tulevat minun luokseni, ja sitä, joka luokseni tulee, minä en aja pois." (Joh. 6:37) Näin sanoi Jeesus, aamen.

• " Minä sanoin heille, että Jumala on pelättävä ja että hän todella aikoo laittaa monia kadotukseen ja puhuin Ilmestyskirjastakin. He sanoivat, etteivät usko helvettiin, ikuiseen rangaistuspaikkaan."

Jumalanpelko on tyhmyyden alku. Jumalanpelolla on saadaan ihmisiä uskomaan kaiken maailman tarinoihin. Jumala joka on oikeudenmukainen ei ole pelottava. Kunniotus olisi terveempää kuin pelko ja sekin Jumalan tulisi ansaita toimimalla arvokkaan viisaasti. Raamatussa lapsia joukkosurmaava ja väkivaltainen Jumala ei ansaitse kunnioitusta

"Kamala ajatella, että he uskovat Jeesuksen kyllä pelastavan, mutta miltä? Jos ei ole helvettiä, eikä rangaistusta synnistä, niin mistä on se pelastus?"

Kamalaa on ajatella että ihmiset uskovat hellvettiin mutta vielä kamalampaa on että he palvovat sellaista jumaluutta joka laittaisi ihmisiä sellaiseen paikkaan. Itse asiassa hellvetissä ei rangaistaisi synneistä vaan ainoastaan epäuskosta koska uskovat eivät joutuisi hellvettiin synneistään huolimatta. Tätä hellvettiin kanssaihmisiämme laittavaa jumaluutta halutaan jostain syystä palvoa. Pelonko takia vai rakkauden? Miten voi rakastaa väkivalaltaista narsistista palvontaa vaativaa joukkosurmaajaa joka kiduttaisi lähes jokaisen ei-uskovia tai toisinuskovia läheisiä hellvetissä ikuisesti?

"Heillä on selkeä peite silmillä, joka estää näkemästä totuutta. Eksytys on tosi kovaa, minulle tuli todella surullinen olo kun kävelin pois."

Se että jehovan todistajat on itsestäänselvästi valehteluun ja raamatun vääristelyyn perustuva kultti ei tee sinun uskostasi automaattisesti oikeaa. Niin voimallinen ei ole raamattu että vain sitä lukemalla aivopesty luopuisi lahkostaan.

• mielenrauha°

Koukkaappas vaikapa ihan vain vertailun vuoksi katsomassa http://www.jw.org sivulta perustelunsa sille, miksi kirkon lobbaama h.elvetin kidutusoppi ei oikein ole Vartiotorniseuran mielestä looginen kokonaisuuden kanssa.

Synnillä syyllistämisellä mässäily puolestaan on oikein oiva ase uskonnollisille johtajille seuraajiaan alistaakseen ja koukuttaakseen. Sitä hoetaan hokemasta päästyäänkin ja sitten tarjoaan uskondogmieille alistumista ratkaisuksi.

Idän uskonnoissa joissa uskotaan karmaan ja uudelleensyntymiseen, on taustalla aivan vastaava ajatusmalli. Hyvää tekevä saa paremman roolin uudelleensyntymässä.

Raamatun mukaan kaikki ovat perisynnin alaisia .... eli erehtyviä ja epätäydellisiä. Eivät ensimmäisen ihmisparin jälkeläiset ole siihen syyllisiä ja siitä vastuussa.

Tahallinen ja jatkettu väärinteko ovat sitten eri asia ja sitä varten on ihmisten tuomioistuimetkin.

Raamattu kertoo luomiskertomuksesta ja kaiken sen valmistuttua Jumala totesi kaiken olevan sangen hyvää. Toisaalla Jumala kertoo tehneensä maan pysyäkseen ja ollakseen aina ihmisten asuinpaikka.

Miksi kirjaimellinen maa ja taivaat pitäisi kirjaimellisesti poltaa tulessa? Miten ja millä fysiologian laeilla kirjaimellinen taivas poltetaan puhtaaksi tulella? Mikä logiikka? Eivät kirjaimellinen maa ja taivas ole mitään pahaa tehneet.

(paitsi tuo täydelliseksi luoduksi kuvatun maan rakenne aiheuttaa paljon tuhoa ja kuolemaa mm. maanjäristyksien, hyökyaaltojen ja vulganologisen toiminnan vuoksi, joka on osa sen perusrakennetta)

Tuossa asiassa tuli on kuvaannollinen voima ja sillä poltetaan pahuus pois maan päältä ja taivaista, eli taivaista poistetaan kapinalliset ja pahat henkiolennot.

Mutta mutta. Oletko milloinkaan ajatellut mihin uskoisit ellei kristisllisyyttä olisi ristiretkien sadistisilla vainoilla, pakolla ja massa-tappamalla viety kotikulmiaan laajemmalle alueelle? Mihin pohjoisen perukoilla mahdettaisiin uskoa.

Miksi Jumala salli nimissään tuollaisen sanoin kuvaamattoman laajamittaisen sadismin ja viattomien terastuksen vain, jotta sanansa leviäisi maantieteellisesti laajemmalle alueelle ja ihmisiä käännytettäisiin _pakolla_, ei vapaasta tahdostaan? Eikö hänellä ollut muita ylevien ja rakkaudellisten arvojensa mukaisia keinoja?

• Sinulle mielenrauha vastaus noihin kysymyksiin.

Minä en vilpittömästi usko, että ristiretket olivat kovin hyvä idea eikä kovin kristillinen idea. Lukuunottamatta sitä, että muslimit olivat tulossa sotajalalla valloittamaan koko Eurooppaa, joten sinänsä oli hyvä, että kristityt sotivat sitä uhkaa vastaan. Ja silti he tappoivat myös juutalaisia, mikä on mielettömyyn kristityn näkökulmasta. Meidän tulee siunata Jumalan omaisuuskansaa, eikä lahdata.

Yksi idea oli myös se sotahullut, jotka päättivät, että heidän nuorilla ritareillaan ei ollut mitään tekemistä, joten piti keksimällä keksiä jonkinnäköinen sota. Se oli näitä myöhempiä ristiretkiä, niitä oli aika monta. Luennoilla kävin aiheesta, mutten enää muista niin tarkkaan.

Osa evankelioinnista oli kyllä varsin rauhallista, en muista piispan nimeä, mutta silloin kun jossain päin Isoa Britanniaa perustettiin seurakuntia, niin se oli sellaista rinnakkaiseloa, se piispa oli rauhamielinen ja lopulta vissiin kristinusko sai siellä jalansijan, en muista vain että missä päin. Tämä oli siis samaa keskiaikaa.

Muistakaamme, että kristinusko on tuonut meille paljon hyvää. Lakimme perustuu edelleenkin kymmeneen käskyyn, ja pakanoillahan se meno vasta villiä olikin. Ei ihme, että inkat ja mayat ym. tuhoutuivat ja samoin muinainen pakanallinen Rooma. mikä idea on repiä elävän ihmisen sydän irti ja uhrata ties mille jumaluudelle, niinkuin näissä muinasten intiaanien kulttimenoissa, ja kristittyjen oletettu vääryys kyllä kalpenee sen rinnalle, millaisia diktaattoreja ja vallanpitäjiä oli Roomassa. Galicula oli aivan hirveä ja monet muut. Insestiä, muuta seksuaalista moraalittomuutta ja rappiota. Ihmisiä laitettiin gladiaattori-areenalle ja suurta huvia oli kaikki missä vain vuosi veri. Ja se oli siis pakanuuden tähden, ei sen tähden, että Jumalan rauhan valtakuntaa haluttiin maan päälle. Kristityt olivat ainoita sen ajan maailmassa jotka elivät kunnolla ja se on muuten fakta meidänkin maailmallisilla kriteereillämme.

• mielenrauha°
        samarialainen kirjoitti:

Sinulle mielenrauha vastaus noihin kysymyksiin.

Minä en vilpittömästi usko, että ristiretket olivat kovin hyvä idea eikä kovin kristillinen idea. Lukuunottamatta sitä, että muslimit olivat tulossa sotajalalla valloittamaan koko Eurooppaa, joten sinänsä oli hyvä, että kristityt sotivat sitä uhkaa vastaan. Ja silti he tappoivat myös juutalaisia, mikä on mielettömyyn kristityn näkökulmasta. Meidän tulee siunata Jumalan omaisuuskansaa, eikä lahdata.

Yksi idea oli myös se sotahullut, jotka päättivät, että heidän nuorilla ritareillaan ei ollut mitään tekemistä, joten piti keksimällä keksiä jonkinnäköinen sota. Se oli näitä myöhempiä ristiretkiä, niitä oli aika monta. Luennoilla kävin aiheesta, mutten enää muista niin tarkkaan.

Osa evankelioinnista oli kyllä varsin rauhallista, en muista piispan nimeä, mutta silloin kun jossain päin Isoa Britanniaa perustettiin seurakuntia, niin se oli sellaista rinnakkaiseloa, se piispa oli rauhamielinen ja lopulta vissiin kristinusko sai siellä jalansijan, en muista vain että missä päin. Tämä oli siis samaa keskiaikaa.

Muistakaamme, että kristinusko on tuonut meille paljon hyvää. Lakimme perustuu edelleenkin kymmeneen käskyyn, ja pakanoillahan se meno vasta villiä olikin. Ei ihme, että inkat ja mayat ym. tuhoutuivat ja samoin muinainen pakanallinen Rooma. mikä idea on repiä elävän ihmisen sydän irti ja uhrata ties mille jumaluudelle, niinkuin näissä muinasten intiaanien kulttimenoissa, ja kristittyjen oletettu vääryys kyllä kalpenee sen rinnalle, millaisia diktaattoreja ja vallanpitäjiä oli Roomassa. Galicula oli aivan hirveä ja monet muut. Insestiä, muuta seksuaalista moraalittomuutta ja rappiota. Ihmisiä laitettiin gladiaattori-areenalle ja suurta huvia oli kaikki missä vain vuosi veri. Ja se oli siis pakanuuden tähden, ei sen tähden, että Jumalan rauhan valtakuntaa haluttiin maan päälle. Kristityt olivat ainoita sen ajan maailmassa jotka elivät kunnolla ja se on muuten fakta meidänkin maailmallisilla kriteereillämme.

Tuplamoraali.

Olen aina edelleen hämmästynyt miten oman lerin julmuudet ja kauheudet aina koetetaan selittää paremmin päin, jossa itse ihmisyyden globaalit perusarvotkaan eivät paljoa paina...lahdatuista ja kidutetuistakin tulee vain ilman ihmisyyttä ja ihmisarvoa olevaa massaa ja numeroita ideologian miekan ja tykin ruokana.

Crusades: http://crusades.wikia.com/wiki/Main_Page

Lopputulemana sama ihmisten raadollisuus riippumatta minkä fundamentalisen ideologian lipun alla marssitaan.

>> Osa evankelioinnista oli kyllä varsin rauhallista, en muista piispan nimeä, mutta silloin kun jossain päin Isoa Britanniaa perustettiin seurakuntia,

Suuri osa islamilaisistakin on aivan rauhaisaa kansaa, eivät heistä läheskään kaikki ota osaa extremismiin tai edes hyväksy sellaista.

>> Ei ihme, että inkat ja mayat ym. tuhoutuivat ja samoin muinainen pakanallinen Rooma. mikä idea on repiä elävän ihmisen sydän irti ja uhrata ties mille jumaluudelle, niinkuin näissä muinasten intiaanien kulttimenoissa, ja kristittyjen oletettu vääryys kyllä kalpenee sen rinnalle, millaisia diktaattoreja ja vallanpitäjiä oli Roomassa.

Rakkaudellisen Jumalan tahtona.

VT:n jumaluuden nimissä harrastettiin aivan vastaava toimintaa jossa vanhuksia, naisia ja lapsia tapettiin, raskaana olevien naisten vatsoja leikattiin auki ja sikiöt lyötiin kiviin silmiensä edessä, naiset käskettiin raiskata, neitsyet viedä itselleen sotasaaliiksi omaan käyttöön, omaisuudet ryöstettiin ja tuhottiin, nuorukaiset lävistettiin elävältä kukkulalla seipäisiin isiensä virheistä vaikka juuri hieman aiemmin Jumala itse oli luvannut etteivät isien synnit kaadu jälkipolvelle, lähetettin karhut raatelemaan kuoliaksi Jumalan miestä ilkkuvat lapset jne. Sitten vasta Jumala leppyi.

Lopputulemana aivan sama sadistisuus ja suoranainen s.aatanallisuus toimintatavoissa, vain eri lippujen alla jossa jokainen koettaa oikeuttaa omat hirveytensä.

Fudamentaliset ja oikeustajun sokeuttavat ideologiat ovat vaarallisia ja käyvät itse ihmisyyttä vastaan.

• mielenrauha° kirjoitti:

Tuplamoraali.

Olen aina edelleen hämmästynyt miten oman lerin julmuudet ja kauheudet aina koetetaan selittää paremmin päin, jossa itse ihmisyyden globaalit perusarvotkaan eivät paljoa paina...lahdatuista ja kidutetuistakin tulee vain ilman ihmisyyttä ja ihmisarvoa olevaa massaa ja numeroita ideologian miekan ja tykin ruokana.

Crusades: http://crusades.wikia.com/wiki/Main_Page

Lopputulemana sama ihmisten raadollisuus riippumatta minkä fundamentalisen ideologian lipun alla marssitaan.

>> Osa evankelioinnista oli kyllä varsin rauhallista, en muista piispan nimeä, mutta silloin kun jossain päin Isoa Britanniaa perustettiin seurakuntia,

Suuri osa islamilaisistakin on aivan rauhaisaa kansaa, eivät heistä läheskään kaikki ota osaa extremismiin tai edes hyväksy sellaista.

>> Ei ihme, että inkat ja mayat ym. tuhoutuivat ja samoin muinainen pakanallinen Rooma. mikä idea on repiä elävän ihmisen sydän irti ja uhrata ties mille jumaluudelle, niinkuin näissä muinasten intiaanien kulttimenoissa, ja kristittyjen oletettu vääryys kyllä kalpenee sen rinnalle, millaisia diktaattoreja ja vallanpitäjiä oli Roomassa.

Rakkaudellisen Jumalan tahtona.

VT:n jumaluuden nimissä harrastettiin aivan vastaava toimintaa jossa vanhuksia, naisia ja lapsia tapettiin, raskaana olevien naisten vatsoja leikattiin auki ja sikiöt lyötiin kiviin silmiensä edessä, naiset käskettiin raiskata, neitsyet viedä itselleen sotasaaliiksi omaan käyttöön, omaisuudet ryöstettiin ja tuhottiin, nuorukaiset lävistettiin elävältä kukkulalla seipäisiin isiensä virheistä vaikka juuri hieman aiemmin Jumala itse oli luvannut etteivät isien synnit kaadu jälkipolvelle, lähetettin karhut raatelemaan kuoliaksi Jumalan miestä ilkkuvat lapset jne. Sitten vasta Jumala leppyi.

Lopputulemana aivan sama sadistisuus ja suoranainen s.aatanallisuus toimintatavoissa, vain eri lippujen alla jossa jokainen koettaa oikeuttaa omat hirveytensä.

Fudamentaliset ja oikeustajun sokeuttavat ideologiat ovat vaarallisia ja käyvät itse ihmisyyttä vastaan.

Miksi kaiken maailman julmuudet, kaikkien, jotka eivät ole kristittyjä, selitetään parhain päin? On pahempaakin kyllä meininkiä kuin se, että ihmiset pelkäävät Jumalaa ja sen tähden eivät
        ryyppää,
        tapa,
        käy vieraissa,
        juoruile (tosin tämä nyt ei täysin toteudu kaikilla),
        hyväksikäytä lapsia (koska todelliset Jumalan lapset eivät näitä tee),
        jotkut eivät edes kiroile
        eivätkä muutenkaan tahdo edesauttaa esimerkiksi pornoteollisuutta ostamalla pornoa, koska siinä touhussa naisia vasta huonosti kohdellaankin.
        Uskovaiset eivät myöskään tahdo tuhota päätään huumeilla, jotka saavat ihmisen omantunnonkin turtumaan niin pahasti, että osa on huumepäissään tehnyt hyvin pahoja asioita jopa pikkuvauvoille ja pahoinpidelleet tavallisia kaduntallaajia, joilla tuskin on osaa ja arpaa heidän pahaan oloonsa.
        Uskovaiset myös vastustavat aborttia ja moni on saanut myöhemmin kuulla, että hänen äitinsä ei häntä abortoinutkaan ja ovat olleet onnellisia tästä mahdollisuudesta. Listaa voisi jatkaa.

Ristiretket ovat ihan tosi vain pintaraapaisu siihen, mitä ovat tehneet kaikkein paatuneimmat murhamiehet, s.palvojat, teollisuuspamput, huumeparonit, valtaapitävät, jotka elävät vain riistääkseen kansaa jne. Kristinuskon sanoma on ihan oikeasti, ei se että tuomitaan muut ja itse ollaan syyttömiä VAAN että me kaikki olemme yhtä syyllisiä. Taivaaseen ei pääse omilla teoillaan ja se on vain reilua. Jumala on täydellinen ja me olemme kaikki vajavaisia.

Se on reilua, että Raamattua lukiessa kaikki huomaavat olevansa syntisiä. Sieltä löytyy aivan kaikki mitä kuvitella voi, se paljastaa kaiken ihmisestä.

Kaikki nuo väitökset siitä mitä VT:ssä lukee eivät muuten pidä paikkaansa. Mutta kyllä Jumala on historiassa käskenyt omaa kansaansa valloittamaan muita kansoja ja tappamaan kaikki. Varoituksena vissiin, oma kansa vs. ne kansat, jotka tahtoivat tappaa Jumalan oman valitun kansan. Sellainenkin kansa tuomittiin, jotka uhrasivat omia lapsiaan Molokille ja tätä esiintyy muodossa tai toisella s.palvojien pimeimmissä piireissä. (Uhrit ovat siis nykyään itselleen paholaiselle.)

Omien lapsien uhraaminen jollekin Paholaiselle on todellista pimeyttä, Raamatussa Jumala testasi Aabrahamia pyytämällä tätä uhraamaan Iisakin uhrikalliolla, ainoan poikansa. Aabraham olisi uhrannut, mutta uskokaa tai älkää, Jumala kielsi. Sanoi enkelin välityksellä että Aabraham oli jo todistanut rakastavansa ja pelkäävänsä Jumalaa. Kyseessä ei voinut olla paha persoona, koska se pahuus mikä maailmassa aina vain raivoaa, vaatii niin paljon enemmän. Murhia, pimeyttä, syntiä ja lopulta koko sielun kadotukseen. Se tahtoo kahlita eikä vapauttaa.

• mielenrauha°

Uskomuksien vakava ongelma on mm. se, että niitä julistetaan totuuksina toisille ja jos he eivät niitä sellaisina ota vastaan, niin heidät tuomitaan h.elvettiin tai johonkin kadotukseen, sekä sitä odotellessa heidät torjutaan myös ihmisinä (eli heidän ihmisarvonsa kielletään) vaikka olisivat miten kunniallisia.

Lapset.

Kaikkein pahin on se, että mm. h.elvetinpelolle altistetaan jo aivan pienet ja keskenkasvuiset lapset joiden psyyke, henkinen rakenne ja elämänkokemus eivät kykene tuollaisia asioita ja väittämiä edes punnitsemaan objektiivisesti.

• Minä tiedän millainen Herra on (jossain määrin), koska Hän on ilmestynyt minulle. Erikoisinta oli että ilmestys tapahtui vahvasti sydämen ja mielen tasolla, eikä huoneessa ollut toinen henkilö tuntenut mitään. Jumala kun puhuu henkilökohtaisesti. Tiesin, että Raamattu oli totta joka sana. Jumalaa todella piti pelätä, Hän oli Herra ja oikeamielinen tuomari.

Pietari oli sitä mieltä, että tämä nykyinen maailma tuhotaan.
      "Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat tuhotaan." (2. Piet. 3:7 Kr92)

"Herran päivä tulee kuin varas. Sinä päivänä taivaat katoavat jylisten, taivaankappaleet palavat ja hajoavat. Silloin paljastuu maa ja kaikki, mitä ihminen on maan päällä saanut aikaan. Koska tämä kaikki näin hajoaa, millaisia onkaan pyhässä elämässä ja hurskaissa teoissa oltava niiden, jotka odottavat Jumalan päivää ja jouduttavat sen tuloa -- tuon päivän, joka saa taivaat liekehtien hajoamaan ja taivaankappaleet sulamaan kuumuudesta. Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee." (2. Piet. 3:10-13 Kr92)

Jeesuksen opetuslapset, hyvin moni, puhui rakkaudesta ja he olivat sen kokeneet suhteessaan Jumalaan. Eli siis pelkällä helvetillä pelottelu ei ole tervettä hengellisyyttä, mutta uskoon kuuluu Herran pelko, kilvoittelu ja parannuksenteko. Myös keskinäinen rakkaus ja rakkaus totuuteen.

Minä olen muuten eronnut kirkosta, kuulun vapaaseurakuntaan. Luterilaisilla on liikaa sallivaa rakkautta, tai sitten liikaa uskonnollisuutta, joka ei kuitenkaan ole raitista.

Sinä Koala_puussa käytät muuten aika rankkoja sanoja Jumalasta, mutta jos ja kun kohtaat silmästä silmään, olet hiljaa, pelkäät ja vapiset ja olet täysin valmis hyväksymään Jumalan antaman tuomion. Hyvät uutiset, että jos hyväksyt jo tässä elämässä olevasi syntinen ja että tuomio olisi oikea, sinulla on mahdollisuus Jeesuksen armoon ja sovintoon. Ironista eikö vain?

Se on vaikea saada ihmisille perille, että me todella ansaitsisimme sen tuomion. Kaikki vaan tahtovat nähdä itsessään hyvää. Minä ennemmin kohtaan sen kamaluuden mitä itse olen silmästä silmään, tyydyn Jumalan sovintoon ja pyrin tavoittelemaan Hänen rakkauttaan, vain siitä syystä että Jumala on täydellinen ja ihana, kaikkea mitä ihminen tarvitsee ja haluaa. Mutta jos ei Jumalaa rakasta, ei sitä myöskään ymmärrä.

• Pii on 3.0

" Sinä päivänä Taivaat katoavat jylisten , "
        Nykyisillä tiedoilla ja kouluopetuksella jokaisen Luulis Tajuavan , että kyse on tuossa taikauskoisesta Maailmanloppuhömpästä ;
        Miljoonien valovuosien päässä olevat tähdet eivät " Jylise , " koska äänaallot eivät kulje avaruuden tyhjiössä , -Ja nehän palavat , ne ovat kaasua , jonka sisuksissa syntyy koko ajan uusia alkuaineita , -
        Sitäpaitsi, tähdet ovat , kun me näemme ne , jo kkonaan toisessa paikassa , välimatka , miljoonia valovuosia tekee sen ,
        Etkö ole lukenut , millä tavalla Paavi Gregorius II ; n aloittamat ristiretket aloitettiin ? Koottiin rosvolaumat , ja alettiin ensin ryöstää juutalaisia , sen seurauksena Juutalaiset siirtyivät taistelemaan sulttaani Saladinin riveihin ,
        Kaikki pahimmat , hirsipuuta odottavat ryökäleet vietiin tikapuun luokse , jonka kohdalla riippui hirttoköysi , käskettiin panna jalka eka puolalle , ja kysyttiin , "; Haluatko ottaa vastaan tämän Kristuksen ristivaatteen vai otatko toisen askeleen ? "
        Ja sitten meniin käännyttämään jonkun naapurikansan rauhallisia asukkaita ,Ryöstö kuului asiaan ,
        Vielä viime suursodassa , Stalingradissa , romanialaiset sotilaat nousivat mellakkaan ja kapinaan , kun he valittivat upseereilleen , ettei , lupausten vastaisesti , Venäjällä ollut ryöstettävää, vai mummojen huiveja , ja villasukkia , ja että venäläiset ampuivat heti nämä rosvot , vaikka he vakuuttelivat , että ryöstö oli heidän historiallinen perinnetapansa ,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2087
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1888
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1193
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94