Jakun vuoritus

auttakaa tyhmää

Olen vuorittamassa jakkua, enkä millään tajua, kuinka saisin vuorin hihansuihin kiinni. Kertoisiko joku miten päin systeemin tulee olla (oikeat puolet vastakkain? ja miten? miten käännetään? vai täytyykö ommella käsin?). Rautalangasta pliis. Etuvara ja kaulus on jo ommeltu kiinni, helma ei.

6

3288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tikru

En tiedä miten kuuluisi tehdä, mutta minä ompelen käsin. Saan sillä varmistettua, ettei vuori vedä hihoja kurttuun.
      Jos koneella haluat ommella, niin käsittääkseni vuoren hihat kiinnitetään vuoreen, vasta kun ne on ommeltu hihansuihin kiinni.

• Katri

Siis vuoren hiha nurjalle puolelle ja takin hihat nurjalle puolelle - Hihat ovat siis vuoren ja päällykankaan välissä.

Tämän jälkeen yhdistät vuoren hihan ja päällyskankaan hihan yhdeksi jatkuvaksi putkeksi. Vuoren hihan ja takin hihan kiinni ompeleminen tapahtuu "putken ympäri". Sauman varat lerpattavat siis siinä muodostuneen hihaputken ympärillä ulospäin. Tarkkana pitää olla ettei hiha "kierrä".

Hihat yhdistetään siten, että vuoren oikea puoli ja takin oikea puoli laitetaan vastakkain - jolloin ommel tulee muodostuneen reunan viereen.

Oliko ohje ymmärrettävissä?

• alkup.

Alan pikkuhiljaa ymmärtää! Kiitos teille.

• Frida

Hihojen ompelu onmelko yksinkertaista, mutta hemmetin vaikea selittää täällä... ;)

• Anonyymi

Jätä vuori ompelematta päälikankaaseen jostakin kohtaa (esim. helma tai keskisauma), jotta voit kääntää takin siitä nurin. Asettele vuori takin sisään kuten se lopulta tulee olemaan. Kiinnitä neulalla vuoren hihansuun sauma päälikankaan hihansuun sauman kohdalta, jotta se pysyy nurin käännettäessä kohdillaan. Vedä vuori ja päälikangas helman tai keskisauman aukon kautta nurin siten, että molemmat kankaat ovat nurinpäin putkena. Nyt voit asetella ja neulata vuoren ja hihansuun reunat oikeat puolet vastakkain ommeltavaksi ompelukoneella.

• Anonyymi

Muovipussi josta otettu pohja pois, näin saadaan ujutettua paikoileen.
      Tietenkin hihansuu ommeltava käsin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7296
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      49