Ihmiskaupan uhrit - hyvin venyvä käsite

Miksi Suomessa rikoslain mukaisen ihmiskaupan tunnusmerkistö täyttyy lähes 100 prosenttisesti vain prostituutiossa, laittomassa maahanmuutossa ja orjatyövoiman käytössä?

Nämähän ovan melko pikku juttuja verrattuna siihen, mitä kansainväliset pikavippi-firmat tekevät ihmisille. Siis annetaan lainaa tietäen jo etukäteen se kylmä taloudellinen tosiasia, että henkilö ei pysty maksamaan edes kyseisen lainan korkoja puhumattakaan lyhennyksistä..

Sosiaalisesti, taloudellisesti, psykologisesti ja medikaalisesti ihminen pysyy lainan antajien mukaan paremmin puikoissa velkavankeudessa. kuin millään muulla tavalla ja hänet voidaan alistaa tekemään mitä vaan.

Riroslaissa mainittua ihmiskauppaa tulisi viranomaisen voida käyttää sen koko laajuudessaan ja jättää ne prostituutiojahdit vähemmälle.

Nyt luultavasti luulette, että minä olen jollakin tavoin ihmiskaupan uhri ja valitan tässä omia töppäyksiäni. En ole ihmiskaupan uhri missään merkityksessä ja rahat riittävät normaaliin kohtuulliseen elämiseen ja velkasaldo on puhdas nolla.

Ihmiskauoan uhrit - voisiko tuo käsite enää enempää venyä ja paukkua purukumin tavoin?

Eräästä 20-vuotiaasta henkilöstä pikavippifirma sai hänet erittäin aggressiivisella suotalla nettimainonnalla ottamaan lopulta pikavipin (15.000 euroa). No, sitten alkoi velan korot juosta ja lyhennykset painaa päälle. Kyseinen henkilö ei toivottomuuden tilassa osannut muuta, kuin surmata itsensä.

Tätä ei olisi tapahtunut, ellei hän olisi ollut rikoslaissa mainittu ihmiskaupan uhri pikavippiyhtiön toimesta.

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lisäys vielä edelliseen:

Todellakin, asia on monimutkainen, mutta on loogisesti tulkittavissa. Laajasti rikoslain mukaista ihmiskauppaa harjoitetaan jo esimerkiksi työsopimusta tehtäessä tai sen tekemättä jättämisessä.

Minä olin aikoinani varassa joutua ihmiskaupan uhriksi juuri tämän takia. Julkishallinnon työnantajan edustaja halusi palkata minut töihin pimeästi, mutta vaadin kuitenkin työsopimusta sillä seurauksella, että kyseistä työtä tyrkytettiin niin kauan kaikille haastateltaville, että yksi sitten otti työn pimeästi ilman veroja, mutta siinä on aika kusessa, jos tapahtuu jotakin, kun ei ole minkäänlaista työnantajan sosiaaliturva, eläke ei kartu ollenkaan ja kaikki muutkin asiat menevät päin helvettiä.

Tuosta järkyttävästä kokemuksesta viisastuneena ryhdyin tekemään samaa työtä yksityisyrittäjänä, mitä tein pienemmällä palkalla julkishallinnossa aikaisemmin.

Yrittäjyys vaatii ihmiseltä paljon ja koko ajan on oltava aktiivinen. Ei ole varaa istua tuolilla 8 tuntia päivässä tekemättä mitään, kuten valitettavasti julkishallinnon "työtahdissa" niin usein tapahtuu..

Ja vielä kun olen yritykseni ainut työntekijä, en voi edes teoriassakaan tehdä omista tyntekijöistäni ihmiskaupan uhreja. enkä voi alistua enää ihmiskaupalle julkishallinnon työnantajan edustajan toimesta, koska sellaiseen helvettiin kenenkään ihmisen ei pidä joutua.

Tiivistäen, olemalla yksityisyrittäjä yhden miehen tai naisen yrityksessä, voi kukin omalta osaltaan hyvin aktiivisesti jo lähtökohtaisesti ennakoiden torjua ihmiskauppaa ja se on käsittääkseni koko yhteiskunnan etu ja työn suoritteen teho vielä lisäksi paranee merkittävästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6215
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      641
      2562
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1199
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      79
      1100
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      312
      1065
    6. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      72
      1046
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1040
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      64
      934
    9. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      66