Minulla on ollut tässä vuoden aikana kaikenlaisia pelkotiloja. Nyt olen kuitenkin jostain syystä alkanut pelätä kauheasti veritulppia. Aiemmin syksyllä minulla oli kovia pohjekipuja ja kävin monesti lääkärissä ---> ei tulppa. Minulla on myös ollut hengenahdistusta ja keuhkopistoksia useasti, mutta ne ovat kestäneet max päivän. Nyt on kuitenkin jo kolmatta päivää lievää hengenahdistusta (ulkopuoliset eivät huomaa tätä) ja keuhkokipua (satunnaista pistelyä rinnan seudulla ja selässä) ja pelkään kuollakseni veritulppaa. Kävin lääkärissä, joka kuunteli keuhkot ja totesi ettei ole tulppaa. Olen kuitenkin kauhuissani koko ajan ja pelko lisää hengenahdistusta ja kipua. Toimintakykyni on kuitenkin normaali. Mikä auttaisi tähän? Onko muilla ollut samanlaista? Olen siis 18v perusterve nainen.
Veritulpan pelko
veritulppailija?
3
292
Vastaukset
Mistä pelko? Käytätkö e-pillereitä?
- veritulppailija?
En oikein tiedä mistä pelko tulee. En käytä pillereitä eikä mitään altistavia tekijöitä pitäisi olla...
Tuskin sinulle mitään veritulppaa tulee, ethän kuulu edes riskiryhmään. Venyttele ja liiku monipuolisesti niin ranka- ja rustoperäiset kivut jäävät pois. Jalkakipuihin voi auttaa riittävä nesteiden (mieluummin ei vettä, liottaa kivennäisaineita elimistöstä) nauttiminen esim. kivennäisvedet, suola ja magnesium. Ymmärrän kyllä pelkosi, onhan niitä minullakin ollut monenlaisia. Jaksele!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010